Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3392162
Eef+Stippels schreef: za 28 dec 2019, 19:40 Pfffff nog een hele maand :-\

Hier in de wijk wandelen gaat ook niet meer, de vuurwerkverkoop is begonnen :-X
Xindy lag net plat tegen de grond gedrukt van schrik, dus met enige aanmoediging maar weer huiswaarts.
Op haar oude dag wordt ze schrikkerig, ze is ook dovig en die harde knallen zijn blijkbaar teveel. Heel sneu :-\
Ik hoop dat vuurwerk eindelijk eens wordt afgeschaft.
En dan jagen ook maar meteen :P
Er leeft in NL toch veel te weinig wild om alles maar af te knallen. En de boswachters maar naarstig controleren op loslopende honden, ik snap het niet :???:
Hm, dan is dorp of stad ook geen oplossing. Even tot hier komen? In België valt het met vuurwerk veel beter mee (nog steeds illegaal bij mijn weten).

Echt wel vervelend dat je niet meer op je gemak je honden kan uitlaten wegens geknal alom en dan ook nog asociaal hondenpersoneel. :(
Gebruikersavatar
Door Ina
#3392166
België is absoluut DE oplossing voor vuurwerkbange honden
Normaal zitten wij in de Ardennen rond deze tijd, maar door omstandigheden nu net over de grens vlak bij het strand.....en ook hier is het gewoon nog rustig :D

En ja, ik baal er ontzettend van dat ik op kosten gejaagd wordt omdat die idioten niet kunnen wachten tot oudejaarsdag....maar bij ons is het zoals altijd, al weken mis dus onze dames staan elke wandeling bij de deur te spotten of het veilig is om een plas te gaan doen >:(

En nu....deur open....tuin in.....deur open....lekker wandelen
Ik durf ze zelfs alleen thuis te laten om uit eten te gaan of om even boodschappen te gaan doen
Thuis gaat dat echt niet meer omdat blondje volledig in de stress raakt en ons dan echt nodig heeft (anders graaft ze zichzelf door de deur heen om te kunnen vluchten :-[ )

Dus tot het echt verboden wordt in Nederland zullen wij in deze periode ons heil zoeken bij de zuiderburen.....geeft zoveel rust :)
Door hannabelgje
#3392168
Hier is het met vuurwerk meestal rustig tot een uur of 23.30 met oudjaar. Daarna is het tot ongeveer 1 uur vuurwerk en dan stopt het weer. Er wordt hier wel al weken flink gejaagd, maar dat vind ik zelf prettig om Zoë te laten wennen aan knallen. Ze krijgt dan een snoepje en went er vlug aan. Het is ook best ver weg, niet zo hard en niet continu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
#3392170
We moeten dus naar Belgie :D

Wat fijn Ina, dat jullie daar rustig oud en nieuw kunnen uitzingen (-wandelen) :)

Vandaag is het gelukkig rustig hier.
Vanochtend vroeg gaan wandelen om het vuurwerk voor te zijn, maar zelfs nu is het nog stil :) Lag al wel behoorlijk wat vuurwerk op straat, bij 1 huis leek het al wel oud en nieuw geweest ::)

Maar ik zag alweer een krantenbericht voorbij komen over het eventueel verbieden van consumentenvuurwerk , dus ik heb goede hoop :)
Worden hondeneigenaren ook niet meer zo op kosten gejaagd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392174
Hier in het gehucht ook niks. Hoorde wel in de verte in Sittard of zo een serieuze bom afgaan. Dan is geen strijkertje of zo meer hoor.
Van mij mogen ze het hele flikkerse vuurwerk verbieden, gewoon helemaal. Niet meer van deze tijd. Milieu, fijnstof, stikstof, co2 smog, maar ook zware metalen, hopen afval. Wilde dieren compleet over de zeik.
Dan ik weet niet hoeveel long, astma ( etc) patiënten helemaal ziek zijn 1 januari. En dan hebben we nog mensen met oorlogstrauma's ed. Leuk hoor die jaarwisseling :-X
Wat dachten we van een georganiseerde laser licht show? Ja we zijn met technologie zoveel verder,moeten we nu blijven plakken bij het vuurwerk? Traditie? Mwah dan mag je nu ook wel eens de traditie veranderen. We zijn met zoveel meer mensen dus zoveel meer rotzooi maar ook heel veel mensen die liever geen vuurwerk had. Las 60% tegen vuurwerk , 28 voor vuurwerk en 12 geen mening. Nou zo duidelijk zijn verkiezingsuitslagen niet eens!
Door Eef+Stippels
#3392177
Kaio schreef: zo 29 dec 2019, 13:18 Hier in het gehucht ook niks. Hoorde wel in de verte in Sittard of zo een serieuze bom afgaan. Dan is geen strijkertje of zo meer hoor.
Van mij mogen ze het hele flikkerse vuurwerk verbieden, gewoon helemaal. Niet meer van deze tijd. Milieu, fijnstof, stikstof, co2 smog, maar ook zware metalen, hopen afval. Wilde dieren compleet over de zeik.
Dan ik weet niet hoeveel long, astma ( etc) patiënten helemaal ziek zijn 1 januari. En dan hebben we nog mensen met oorlogstrauma's ed. Leuk hoor die jaarwisseling :-X
Wat dachten we van een georganiseerde laser licht show? Ja we zijn met technologie zoveel verder,moeten we nu blijven plakken bij het vuurwerk? Traditie? Mwah dan mag je nu ook wel eens de traditie veranderen. We zijn met zoveel meer mensen dus zoveel meer rotzooi maar ook heel veel mensen die liever geen vuurwerk had. Las 60% tegen vuurwerk , 28 voor vuurwerk en 12 geen mening. Nou zo duidelijk zijn verkiezingsuitslagen niet eens!
Precies dit.
En dan nog afgeknalde vingers en ogen (gaan de zorgkosten voor ons allemaal van omhoog) en hulpdiensten die met veel agressie en explosieven worden bejegend.

Ik denk ook dat jongeren geen goed beeld hebben van het gevaar waarmee ze spelen..
En ouders laten hun kroost met plasticzakken vol vuurwerk de buurt (en zichzelf) onveilig maken, terwijl het officieel ook nog niet mag.

Wandeling van net moest worden afgebroken >:(
Normaal trekt Bella zich aan Xindy op, maar nu weet ze niet waar ze het zoeken moet als zelfs haar grote zus zich rot schrikt.
Door frodo quin
#3392178
Kaio schreef: zo 29 dec 2019, 13:18 Hier in het gehucht ook niks. Hoorde wel in de verte in Sittard of zo een serieuze bom afgaan. Dan is geen strijkertje of zo meer hoor.
Van mij mogen ze het hele flikkerse vuurwerk verbieden, gewoon helemaal. Niet meer van deze tijd. Milieu, fijnstof, stikstof, co2 smog, maar ook zware metalen, hopen afval. Wilde dieren compleet over de zeik.
Dan ik weet niet hoeveel long, astma ( etc) patiënten helemaal ziek zijn 1 januari. En dan hebben we nog mensen met oorlogstrauma's ed. Leuk hoor die jaarwisseling :-X
Wat dachten we van een georganiseerde laser licht show? Ja we zijn met technologie zoveel verder,moeten we nu blijven plakken bij het vuurwerk? Traditie? Mwah dan mag je nu ook wel eens de traditie veranderen. We zijn met zoveel meer mensen dus zoveel meer rotzooi maar ook heel veel mensen die liever geen vuurwerk had. Las 60% tegen vuurwerk , 28 voor vuurwerk en 12 geen mening. Nou zo duidelijk zijn verkiezingsuitslagen niet eens!
Ik zou het niet meer eens met je kunnen zijn. Ik snap dat mensen het mooi vinden (zelf veel meer een fan van het echte: onweer), maar de kost voor al het leven is zodanig hoog dat het absurd is
Door Siberienne
#3392180
Eef+Stippels schreef: zo 29 dec 2019, 14:35 Precies dit.
En dan nog afgeknalde vingers en ogen (gaan de zorgkosten voor ons allemaal van omhoog) en hulpdiensten die met veel agressie en explosieven worden bejegend.

Ik denk ook dat jongeren geen goed beeld hebben van het gevaar waarmee ze spelen..
En ouders laten hun kroost met plasticzakken vol vuurwerk de buurt (en zichzelf) onveilig maken, terwijl het officieel ook nog niet mag.

Wandeling van net moest worden afgebroken >:(
Normaal trekt Bella zich aan Xindy op, maar nu weet ze niet waar ze het zoeken moet als zelfs haar grote zus zich rot schrikt.
Ach Eef wat naar...

Hier in de buurt is vakantie park Vosseven, grens Nederland en België, zit in de deze tijd vol met honden eigenaren omdat er geen vuurwerk in de buurt is. Misschien voor volgend jaar?

Ik zou zeggen, kom hierheen maar a) we hebben geen logeerbed en b)s2 is ook eng ;)

En helemaal met Kaio en jou eens. Stond laatst ook weer een stuk in Medisch contact over oudjaar. De meeste oogartsen vieren geen feest, zullen we maar zeggen. Tjeerd de Faber, oogarts, strijdt al jaren tegen consumenten vuurwerk, hij geeft ook aan dat bij de oogletsels de helft van de slachtoffers omstanders zijn. Ik vind dat erg veel. Staat een filmpje op youtube - bevat wel vieze plaatjes

Een twee ogen definitief kapot per uur dat vuurwerk afgestoken mag worden vind ik best veel.... :o
Door Eef+Stippels
#3392181
Siberienne schreef: zo 29 dec 2019, 17:30 Ach Eef wat naar...

Hier in de buurt is vakantie park Vosseven, grens Nederland en België, zit in de deze tijd vol met honden eigenaren omdat er geen vuurwerk in de buurt is. Misschien voor volgend jaar?

Ik zou zeggen, kom hierheen maar a) we hebben geen logeerbed en b)s2 is ook eng ;)

En helemaal met Kaio en jou eens. Stond laatst ook weer een stuk in Medisch contact over oudjaar. De meeste oogartsen vieren geen feest, zullen we maar zeggen. Tjeerd de Faber, oogarts, strijdt al jaren tegen consumenten vuurwerk, hij geeft ook aan dat bij de oogletsels de helft van de slachtoffers omstanders zijn. Ik vind dat erg veel. Staat een filmpje op youtube - bevat wel vieze plaatjes

Een twee ogen definitief kapot per uur dat vuurwerk afgestoken mag worden vind ik best veel.... :o
Wat lief :-*

Ik ga naar Vosseven kijken, bedankt voor de tip :)

Erg hoor, al dat oogletsel, helemaal bij toevallige omstanders. Verschrikkelijk.

Ik las net nog dat een bejaarde man in elkaar is getrapt door een stel jongeren. Zijn katten waren bang van het vuurwerk, dus hij ging ze vragen om het ergens anders af te steken... :-\
Hoe worden zulke jongens toch opgevoed..? Ze zijn totaal respect- en empathieloos :-X

Ik denk dat er veel geld in het vuurwerk omgaat en dat het daarom zo moeilijk is om een verbod te krijgen. Maar de gevolgen kosten ook veel, dus wie weet..
Door Siberienne
#3392183
Eef+Stippels schreef: zo 29 dec 2019, 17:51 Wat lief :-*

Ik ga naar Vosseven kijken, bedankt voor de tip :)

Erg hoor, al dat oogletsel, helemaal bij toevallige omstanders. Verschrikkelijk.

Ik las net nog dat een bejaarde man in elkaar is getrapt door een stel jongeren. Zijn katten waren bang van het vuurwerk, dus hij ging ze vragen om het ergens anders af te steken... :-\
Hoe worden zulke jongens toch opgevoed..? Ze zijn totaal respect- en empathieloos :-X

Ik denk dat er veel geld in het vuurwerk omgaat en dat het daarom zo moeilijk is om een verbod te krijgen. Maar de gevolgen kosten ook veel, dus wie weet..
Het moet toch ook niet gekker worden zeg, jeetje... mensen met korte lontjes, zo snel opgefokt..

Wij hadden laatst ruzie met een jongen met een iets pitbull achtings. Wij liepen naar het verpleeghuis van mijn schoonmoeder maar daar voor de deur stond een man met een rottweiler die zijn hond niet mee kreeg toen die s2 zag. Hond stond te stuiteren dus wij even wachten op afstand. Loopt die jongen zowat tegen ons op, zijn hond over de zeik. Dus ML zegt ‘houd even wat ruimte’ en toen kregen we een hele tirade over ons heen dat wij sukkels (nou ja, iets minder het woord) waren omdat we zomaar stil gingen staan en hij moest erlangs want op weg naar het park en hij ging echt niet wachten wij moesten oprotten want hij moest erlangs :-X En dan denk ik ‘blij dat ik ook twee grote honden heb’.
Door Eef+Stippels
#3392184
Siberienne schreef: zo 29 dec 2019, 18:15 Het moet toch ook niet gekker worden zeg, jeetje... mensen met korte lontjes, zo snel opgefokt..

Wij hadden laatst ruzie met een jongen met een iets pitbull achtings. Wij liepen naar het verpleeghuis van mijn schoonmoeder maar daar voor de deur stond een man met een rottweiler die zijn hond niet mee kreeg toen die s2 zag. Hond stond te stuiteren dus wij even wachten op afstand. Loopt die jongen zowat tegen ons op, zijn hond over de zeik. Dus ML zegt ‘houd even wat ruimte’ en toen kregen we een hele tirade over ons heen dat wij sukkels (nou ja, iets minder het woord) waren omdat we zomaar stil gingen staan en hij moest erlangs want op weg naar het park en hij ging echt niet wachten wij moesten oprotten want hij moest erlangs :-X En dan denk ik ‘blij dat ik ook twee grote honden heb’.
Wat een fatsoen ook :-X

Wel fijn ja, dat je dan zelf 2 grote honden hebt. Ik voel me behoorlijk kwetsbaar met een oudje en een kleine bange muppet.
Daar had ik vroeger met 2 dobermanns geen last van. Dan lijnen mensen hun hond ineens wel aan ::)
Door Mandarijn
#3392191
Siberienne schreef: zo 29 dec 2019, 17:30 Ach Eef wat naar...

Hier in de buurt is vakantie park Vosseven, grens Nederland en België, zit in de deze tijd vol met honden eigenaren omdat er geen vuurwerk in de buurt is. Misschien voor volgend jaar?

Ik zou zeggen, kom hierheen maar a) we hebben geen logeerbed en b)s2 is ook eng ;)

En helemaal met Kaio en jou eens. Stond laatst ook weer een stuk in Medisch contact over oudjaar. De meeste oogartsen vieren geen feest, zullen we maar zeggen. Tjeerd de Faber, oogarts, strijdt al jaren tegen consumenten vuurwerk, hij geeft ook aan dat bij de oogletsels de helft van de slachtoffers omstanders zijn. Ik vind dat erg veel. Staat een filmpje op youtube - bevat wel vieze plaatjes

Een twee ogen definitief kapot per uur dat vuurwerk afgestoken mag worden vind ik best veel.... :o
Al gewandeld daar??? Dat ik jullie dan nog niet ben tegengekomen Siberienne. Al een keer richting Smeetjeshof gewandeld? Isprachting daar. Laurabossen ook en de Broekmolen is ook prachtig wandelen met de honden vanuit het Vosseven.

Moet zeggen dat het hier in het dorp af en toe wat knalt als het donker is. Maar het valt reuze mee.
Door hannabelgje
#3392195
Mandarijn schreef: Al gewandeld daar??? Dat ik jullie dan nog niet ben tegengekomen Siberienne. Al een keer richting Smeetjeshof gewandeld? Isprachting daar. Laurabossen ook en de Broekmolen is ook prachtig wandelen met de honden vanuit het Vosseven.

Moet zeggen dat het hier in het dorp af en toe wat knalt als het donker is. Maar het valt reuze mee.
Leuk ik woon daar ook in de buurt, maar dan net over de grens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Siberienne
#3392201
Mandarijn schreef: ma 30 dec 2019, 09:57 Al gewandeld daar??? Dat ik jullie dan nog niet ben tegengekomen Siberienne. Al een keer richting Smeetjeshof gewandeld? Isprachting daar. Laurabossen ook en de Broekmolen is ook prachtig wandelen met de honden vanuit het Vosseven.

Moet zeggen dat het hier in het dorp af en toe wat knalt als het donker is. Maar het valt reuze mee.
Ja een paar keer daar geweest tijdens de huizenjacht maar we wonen nu tijdelijk in Haelen en wandelen vooral in het Leudal nu.

We kunnen wel een keertje afspreken maar volgens mij hebben we geen van 3-en de makkelijkste honden ;)
Door Mandarijn
#3392202
Siberienne schreef: ma 30 dec 2019, 14:22 Ja een paar keer daar geweest tijdens de huizenjacht maar we wonen nu tijdelijk in Haelen en wandelen vooral in het Leudal nu.

We kunnen wel een keertje afspreken maar volgens mij hebben we geen van 3-en de makkelijkste honden ;)
Nee klopt die van mijn zijn er met een rugzakje. Maar in het Leudal is het ook mooi wandelen.
Vind het fijn om in deze tijd de grens over te kunnen steken, want op oudjaarsdag is het daar echt stukken rustiger dan in NL.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door