Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3453237
El_Kato schreef:Ik snap hem niet helemaal maar misschien lees ik niet goed. Het eerste beding zegt toch juist dat je niet gedwongen kan worden om toegang te verlenen? Maar dat er uiteraard een afspraak gemaakt kan worden voor bv onderhoud oid.

Bij de andere 2 bedingen staat het beding er niet bij maar alleen dat het niet rechtsgeldig is…. Dus daar kan ik niets over zeggen.

Is het vanuit een woningbouwvereniging oid? Of is het een particuliere verhuur. Het lijkt wat oudbollig beschreven te zijn maar dat kan komen doordat het een oud hofje is?
Wat ik schreef gaat ongeveer mijn reactie worden. Het komt erop neer dat ik niemand mag laten logeren als ik niet thuis ben, ze kunnen het contract ontbinden als ik me niet aan hun regels heb gehouden en ze willen gewoon mijn huis in kunnen voor een inspectie als zij vermoeden dat ik wel regels overtreed.
Door Siberienne
#3453239
sam28 schreef: wo 23 nov 2022, 20:35 Wat ik schreef gaat ongeveer mijn reactie worden. Het komt erop neer dat ik niemand mag laten logeren als ik niet thuis ben, ze kunnen het contract ontbinden als ik me niet aan hun regels heb gehouden en ze willen gewoon mijn huis in kunnen voor een inspectie als zij vermoeden dat ik wel regels overtreed.
Dat zou bij mij ook alarmbellen af laten gaan…
Door Cathelijn
#3453249
Dat klinkt als wat ik ooit op tv zag in een studentenhuis: om de haverklap stond de huisbaas binnen zonder waarschuwing, ook in de slaapkamers "om te controleren".
Raar hoor die bepalingen. Ik huur ook, bij een woningbouwvereniging, maar dit soort zaken staan niet in mijn contract.
Door BlissSpirit
#3453252
Ik zou er, als je besluit het toch te nemen, er zelf gelijk nieuwe sloten opzetten en niemand van daar een sleutel geven. Want het mag gewoon niet. Wij hebben dan altijd een koopwoning gehad, maar als we verhuisde dan gingen er altijd nieuwe sloten op het nieuwe huis, want je weet nooit waar er nog een sleutel zwerft.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Door eelke
#3453254
Siberienne schreef: do 24 nov 2022, 11:37 Kan zijn dat het anti airbnb maatregelen zijn…
Ja, en dat is ook weer een voordeel natuurlijk, want dan kunnen ze handhaven als je buren dat doen.

Het lijken mij wel van die regels die zij hebben voor het geval dat ... en niet om je er altijd aan te houden, maar meer dat ze ze kunnen gebruiken indien nodig.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3453260
Siberienne schreef: do 24 nov 2022, 11:37 Kan zijn dat het anti airbnb maatregelen zijn…
Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar ik zou dat dan graag zwart op wit willen zien. Gij zult niet airbnb-en in de woning.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3453263
Vanochtend bij de fysio geweest, nadat ik maandagavond (na 4 dg achter elkaar had gewerkt) ontzettende rugpijn had; kon niet gewoon staan, niet zitten….. Blijkt er een ruggewervel niet goed te zitten…. Hij heeft em op een ‘zachte’ manier iets terug kunnen duwen…. Dit op deze manier omdat ik morgen (en zaterdag) nog moet werken…. Vanmiddag wel weer pijn gehad, maar door pijnstillers, is het te doen…. Maandagmiddag gaat ie het op een wat hardere manier doen; dan heb ik nog 2 dg vrij om bij te komen (je schijnt er de volgende dag best wel last van te hebben)….. Hopelijk is het na 3 behandelingen over…..
Gebruikersavatar
Door sam28
#3453289
AirBnB werd genoemd inderdaad. En terecht hoor, ik denk dat je er goud geld mee kunt verdienen in een rijksmonument pal aan het centrum. Gij zult niet AirBnb'en is dus beschreven.
Bij mij zit er vooral een 'anti-kraak' luchtje aan. Dit soort zaken staan vaak ook in hun contract. (wat overigens ook niet rechtsgeldig is).

Verhuurmakelaar vriend heeft een heel keurige, dichtgetimmerde en onderbouwde mail gemaakt vanochtend. Die heb ik doorgestuurd voor 9u naar de makelaar en tot op heden niks van gehoord. Eerder was ze heel snel, ben dus erg benieuwd. Ik verwacht dat ze geen kritische huurders willen die de wet kennen en dus hun poot stijf houden in de hoop dat ik niet wil tekenen en ze er dus een huurder in kunnen zetten die er weinig om geeft.
Verhuurmakelaar vriend gaat ook mee met de oplevering als het doorgaat.
Nu toch maar 40 verhuisdozen ophalen. Je weet immers maar nooit. ;)
Door El_Kato
#3453299
Aaaah oké nu snap ik niet beter. Ik snap het idd wel vanuit de organisatie. Denk dat Airbnb idd een risico is met dat soort huisjes en een pest voor een wijk en/stad ook trouwens.

Spannend, gelukkig heb je goede hulp :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3453314
Hmm... antikraak klinkt meer als een tijdelijke woonruimte waar je dus ook vrij gemakkelijk uitgezet kunt worden. Zo lang het niet verkocht, verbouwd of gesloopt wordt, mag je er in wonen en is het pand een soort van beschermd tegen verpaupering.
Het heeft absoluut voordelen als je dringend een andere woning nodig hebt en je hebt geen andere keuzes, maar ik zou het contract nog eens heel goed na laten lezen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3453332
Het is gelukkig wel voor onbepaalde tijd maar ik bedoelde meer het hele sfeertje van het contract. Ik heb nog steeds niets gehoord, ik denk dat ze tot het laatste moment afwachten.
Door hannabelgje
#3453372
Ik ben in het appartement van meneer met Zoë. Meneer is een avondje uit met vrienden en die ga ik straks ophalen. Zoë vindt dat meneer hier moet zijn en loopt al heel de avond te zeuren en zenuwen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3453391
Op tijd uit bed omdat nieuwe tv tussen 8:15 en 11:00 uur bezorgd zou worden. Inmiddels is het 11 uur geweest en nog geen tv gezien en kunnen dus ook niet weg. Mag hopen dat ze nog wel komen want de oude tv wordt vandaag opgehaald ::)
Door smulpaap
#3453395
dinky89 schreef: za 26 nov 2022, 11:12 Op tijd uit bed omdat nieuwe tv tussen 8:15 en 11:00 uur bezorgd zou worden. Inmiddels is het 11 uur geweest en nog geen tv gezien en kunnen dus ook niet weg. Mag hopen dat ze nog wel komen want de oude tv wordt vandaag opgehaald ::)
Bah . Dat is balen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door