Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3454120
:rant: :rant: :rant:

Klere, klere, kleremuizen ,
dat je geen pompoenen, koffie, appels, brood, vogelvoer in je berging bewaart, dat je vuilniszak/pmd beter meteen in de container kan dat begrijp ik ... maar flessen wasmiddel en bubbelwater
Ze hebben nonde#¡ alle doppen gehalveerd

Behalve dat het een natte bende is ruikt t wel lekker :P
Gebruikersavatar
Door sam28
#3454135
G@dverdeg@dver.
Vandaag was ik bij de sportarts omdat ik nog steeds zo moe blijf. Die heeft me door de molen gehaald. Hart, longen en conditie.
Met alle drie niks mis, prima conditie ook. Er is natuurlijk een maar.

Tijdens de inspanningstest bleek dat ik vanaf een HF van 134 lactaat aanmaak en de boel dus verzuurt. En omdat dit nogal snel gebeurd herstel ik niet. Als ik rustig sta of even naar de wc loop schiet ie naar de 100.
En met 32u werken, fietsen, hardlopen en kickboksen is er dus geen moment van herstel en blijf ik dus zo vreselijk moe en verklaart ook waarom ik steeds chagrijniger word.
Zijn theorie is dat als ik 2 maanden wel beweeg maar niet sport en dus zeker mijn hartslag niet boven die 130 laat uitkomen, ik ga herstellen. Daarvoor moet ik dus ook terug in mijn uren. Zijn voorstel is ziek melden en als ik dat wil tot max 20 uur blijven werken zolang mijn hartslag onder die grens blijft.
2 januari moet ik terug en krijg ik een ECG kastje voor 3 dagen en moet ik een dagboek bijhouden.
Door El_Kato
#3454136
Jeetje Sam dat klinkt heftig!


Eigen klaag…. We zijn al weer een hele tijd op zoek naar een schoonmaakster. We hadden een schat van een vrouw maar zij komt helaas niet meer. Daar is overigens een goede reden voor maar vind het wel jammer. Mis het dat het huis echt schoon is maar ze was ook gewoon echt leuk, ook met de honden. Maar goed advertentie op MP gezet en wat er dan allemaal voorbij komt… zucht…

1 Leuk contact via MP. Zou voor een kennismaking langskomen maar is nooit komen opdagen. Zelf ook geen contact meer gezocht dan niet.
2 Afspraak gemaakt, was op tijd voor de afspraak. Op zich prima had er wel een beetje een raar gevoel bij ze keek nogal erg rond ofzo maar goed verder een aardige jonge vrouw en voordeel van de twijfel gegeven. Afspraak voor het schoonmaken gemaakt, berichtje 15min vooraf dat er iets tussengekomen was. Nieuwe afspraak gemaakt en de dag vooraf voor de zekerheid gevraagd of de afspraak nog doorging. Nee er was weer iets tussen gekomen. Aangegeven dat het hem niet worden ging en haar verder veel succes gewenst.
3 Bericht gestuurd om een afspraak te maken. Die had het op dat moment te druk met haar eigen bedrijf maar in de toekomst misschien.
4 Afspraak gemaakt en gelijk aangegeven dat ze dan op proef kon schoonmaken. Leuke jonge meid, kwam ook op tijd maar schoonmaken…. Neuh niet echt. Even getwijfeld maar nee dat gaan we niet doen dan kan ik het beter zelf doen.
5 Afspraak voor vandaag gemaakt om 9.00. Omdat ze er om 9.10 nog niet was even gekeken in mijn mail en ja hoor een berichtje van MP - we hadden nog geen telefoonnummers uitgewisseld - haar zoon moest naar de orthodontist en ze kwam om 9.30. Oké prima ze heeft in iedergeval een berichtje gestuurd. Een beetje laat maar oké. Leuke vrouw, aardig, leuk met de honden. Maakte goed schoon en kwam ook serieus over. Helemaal blij eindelijk weer structureel een schoonmaakster die ook echt schoonmaakt. Zie ik net een berichtje, weer via MP - we hadden nu wel telefoonnummers uitgewisseld - dat ze toch geen ruimte heeft voor een extra schoonmaakhuis… Ppfffft had ze dat niet eerder kunnen bedenken… baal hier echt zo van. Wel even gechecked maar de paar dingen van waarde die we hebben liggen er nog. Zo kwam ze ook helemaal niet over maar je weet het ook niet…

Ik had nog een reactie via MP. Die heb ik nu een berichtje gestuurd. Als dat ook niks is dan hou ik er even mee op….
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3454137
Het wordt waarschijnlijk niets...

De bouwkosten zijn zo ontzettend hoog geworden.
Raming van de totaalkosten komt op 700 000 euro. En dat is toch al te gortig.
Dus als we daar niets af kunnen krijgen, wordt het wss niets... :(

Tja, in het leven kan je niet alles hebben he.. Zaten we met ons eerste idee dat bouwen te duur voor ons is, toch nog juist.

Hetgene waar ik het nog het lastigst mee heb is dat we onze rijwoning niet duur kunnen verkopen omdat mensen met zo'n budget geen rijwoning maar een vrijstaande kopen. In een rustige straat. En gelijk hebben ze.
Alleen hebben wij zo'n budget dus ook, en kunnen toch geen manier vinden om te verhuizen...
We hadden deze overweging 10 jaar geleden moeten doen he, toen we het huis kochten. Alleen hadden we toen een veel kleiner budget, uiteraard...
Door smulpaap
#3454142
Wat een teleurstelling Pop . Soms zou een glazen bol makkelijk zijn .
Maar ja , het is momenteel onbetaalbaar
Door El_Kato
#3454146
Jeetje dat is wel een enorm bedrag :-X

Zijn er geen goedkopere alternatieven? Dat het je inlevert op je droomhuis maar wel je droomplek krijgt? Ik heb ooit gekeken naar een duurzaam gebouwd huis of The grind volgens mij en dat leek redelijk betaalbaar…… toen…. er is wel wat verandert qua prijzen idd
Door El_Kato
#3454147
Dit vond ik oa een heel charmant huis. Als ik een kavel had zou er zoiets opkomen denk ik :)
Ik dacht toen ook gezien te hebben dat je ze zowel in de lengte als in de breedte kan uitbouwen/aanvullen met modules. Dat je wanneer je weer meer budget hebt of meer ruimte nodig hebt omdat je jongens grote pubers zijn geworden je heel gemakkelijk meer ruimte kan creëren :)

https://wikkelhouse.com/
Door smulpaap
#3454153
Too schreef: wo 07 dec 2022, 15:19 :rant: :rant: :rant:

Klere, klere, kleremuizen ,
dat je geen pompoenen, koffie, appels, brood, vogelvoer in je berging bewaart, dat je vuilniszak/pmd beter meteen in de container kan dat begrijp ik ... maar flessen wasmiddel en bubbelwater
Ze hebben nonde#¡ alle doppen gehalveerd

Behalve dat het een natte bende is ruikt t wel lekker :P
Fijn he . Muizen >:( wij hadden ze in de schuur . Vlak voor we gingen verhuizen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3454155
El_Kato schreef: wo 07 dec 2022, 21:59 Of een prefab woning? Die heb je voor allerlei budgetten en zien er best oké uit ;)
Ja, dat kan wel. Maar daar komen dan allerlei kosten nog bovenop. En de vraag is of het dan zoveel goedkoper is... Ze rekenen vb ook een keuken van 5000 euro, maar sorry, daar koop je tegenwoordig niets meer voor qua keuken. Alleen al het werkblad is duurder in de keuken die wij voor ogen hebben en zo gaat het maar door. De prijzen stijgen terwijl je erop staat te kijken de laatste jaren.
De bouwprijs op zich is eventueel nog te doen maar er komt 21% belasting bij en dat komt bij een hoger bedrag natuurlijk ook hoger uit. En dan nog een aantal algemene kosten en verliesposten.
Das op zich al een gigantisch bedrag.

En we hebben 3 kinderen natuurlijk. Nu slapen die nog op 1 kamer maar dat kan ook niet zo blijven. Ze hebben nu een ruim terras en tuin om te spelen, kunnen we dat afnemen en dan nog niet minstens een klein terrasje geven? Net in de jaren dat ze er het meest aan hebben? Vincent is nu 6 en leert rolschaatsen op het terras, ze racen alledrie met de go-kart de tuin op en af. Dat exact kan natuurlijk niet als je bouwt, maar je zou er toch graag iets van terras voorzien toch? Anders ben je ook wel voor de kinderen veel aan het opgeven voor de eigen 'lange termijn'.
De dieren moeten ook allemaal meteen een plaatsje... Veel mensen die bouwen leggen pas later een oprit of omheining in de tuin omdat daar geen geld voor is. Dat is voor ons dus geen optie... Dan lopen de kippen en konijnen weg...
Daardoor kunnen we het huidige huis ook maar te koop zetten als we effectief verhuizen (huizen met kinderen en dieren erin verkopen niet) en moeten we dus meer overbruggingskrediet betalen dan wanneer we 5 maand voor de verhuis in verkoop zouden kunnen zetten.
En al die beetjes bij elkaar... :-X
Tis misschien gewoon absoluut geen realistisch idee... Idd een droombeeld.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3454156
El_Kato schreef: wo 07 dec 2022, 21:36 Jeetje dat is wel een enorm bedrag :-X

Zijn er geen goedkopere alternatieven? Dat het je inlevert op je droomhuis maar wel je droomplek krijgt? Ik heb ooit gekeken naar een duurzaam gebouwd huis of The grind volgens mij en dat leek redelijk betaalbaar…… toen…. er is wel wat verandert qua prijzen idd
Het wordt echt gigantisch he? Die bedragen...
In België nog meer dan in NL, heb ik de indruk.

Maar ja, het alternatief is dit huis verbouwen. En even vanuitgaande dat we hier 400 000 voor zouden kunnen krijgen, is verbouwen 'maar' 150 000 goedkoper... Om dat uit te sparen moet je 80m2 kleiner gaan.
Dus ja, we kunnen wel een kleiner huis zetten dan wat we nu hebben, daar gaan we vanuit, maar zoveel kleiner nu toch ook weer niet. Dan loont het ook niet meer...
Pfff lastig hoor.
Door yazzie
#3454169
80 m2 kleiner???? OMG... mijn hele huis(je) is nog geen eens 80 m2... ;D ;D ;D

Ik zou echt gaan voor een mooie, natuurlijke woonomgeving met bijna geen verkeer en geen directe buren. Heerlijk! Dan maar kleiner. Echt joh, is toch geweldig als je weg bent van de drukke straat met je kleine kinderen en een echt eigen gebiedje hebt voor jullie zelf? Wat een vrijheid...

Echt PoP, ga voor die plek van je dromen en maak het financieel passend wat nu wel kan en dan maar kleiner en qua inrichting anders dan je nu wenst. Het hoeft toch niet meteen helemaal af te zijn? Als je eenmaal op die plek woont, kun je misschien in de toekomst nog uitbreiden en de keuken van je dromen uitzoeken. :) Als je zelf gaat bouwen, kan je daar toch ook al rekening mee houden?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3454172
yazzie schreef: do 08 dec 2022, 12:27 80 m2 kleiner???? OMG... mijn hele huis(je) is nog geen eens 80 m2... ;D ;D ;D

Ik zou echt gaan voor een mooie, natuurlijke woonomgeving met bijna geen verkeer en geen directe buren. Heerlijk! Dan maar kleiner. Echt joh, is toch geweldig als je weg bent van de drukke straat met je kleine kinderen en een echt eigen gebiedje hebt voor jullie zelf? Wat een vrijheid...

Echt PoP, ga voor die plek van je dromen en maak het financieel passend wat nu wel kan en dan maar kleiner en qua inrichting anders dan je nu wenst. Het hoeft toch niet meteen helemaal af te zijn? Als je eenmaal op die plek woont, kun je misschien in de toekomst nog uitbreiden en de keuken van je dromen uitzoeken. :) Als je zelf gaat bouwen, kan je daar toch ook al rekening mee houden?
Het is aan jou om te weten waar je consessies op kan en wil doen PoP. Maar ik ga wel met Jazzie mee.

Onze keuken van de ikea was nog geen 5000 euro. Met alle apparatuur nieuw en ook niet heel klein. Ja, dat is wat anders dan een luxe design keuken, maar ik ben er onwijs tevreden mee. Daar kun je echt prima 10-15 jaar mee toe en dan als de kindjes groot zijn die droomkeuken plaatsen. Om maar iets te noemen.

Als ik jou zo hoor, zou ik ook liever op een echt toffe plek wonen. Dan maar kleiner. Slaapkamers zijn niet wat je kinderen zich herinneren als ze groot zijn. De avonturen in de natuur wel.

Succes met de afwegingen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3454173
Nou ja, er zijn nog steeds gewoon buren daar bij die bouwgrond. Het is wel open bebouwing. En bij onze huidige woning is er ook natuur achteraan. Zo ver je kan kijken, maar niet zo ver je kan horen of lopen natuurlijk. We kunnen achteraan ook de tuin af en van daaruit wandelen of fietsen.
Verkeer is er vooraan veel, maar zowel in huis als in de tuin merk je er niet veel van.
Als we zouden bouwen gaan we de kinderen net avonturen afnemen. Want geen terras, geen schommelstructuur, de eerste tijd geen moestuin, enz... De kinderen zijn bij goed weer eigenlijk altijd in de tuin aan het spelen.
Er liggen veel velden achter die bouwgrond, maar dat is hier ook, achteraan kan je perfect een uur of 2-3 gaan wandelen zonder een echte straat tegen te komen. Skatepark, school en speeltuin zijn op wandelafstand. De andere locatie is natuurlijk veel afgelegener. Dat maakt het voor mij net aantrekkelijker, maar of dat voor de kinderen ook zo is?...

Ik weet dat we hier veel grotere huizen hebben dan bij jullie en dat is vast een gewoonte, maar eerlijk gezegd snap ik maar niet hoe jullie dat doen. Die ruimte is toch ook een comfort dat ik niet op wil geven.
Die dure keuken kunnen we eigenlijk ook niet meer onderuit (hebben ergens getekend om daar een keuken te bestellen, toen met de verbouwingen aan het huidige huis in gedachten, en als dat wel moet is dat weer een serieuze toegeving voor ons want we zijn er al een paar maanden mee bezig en kijken er super naar uit.) De keuken moet ook een leefkeuken worden, in 1 ruimte met het salon. Kookeiland en eettafel in 1. Koken is hier een dagdagelijkse bezigheid, meneer staat in het weekend geregeld uren in de keuken, en we willen geen keuken in een aparte ruimte meer. Dat zijn we echt beu. Dus dat is echt belangrijk voor ons.
Ja, als we begin de 20 waren en eerste huis kochten kon dat allemaal wachten. Maar dat stadium zijn we voorbij. Dat zijn serieuze toegevingen in comfort die we dan waarschijnlijk niet willen maken voor die open bebouwing en rustige straat. Het moet allemaal wat in verhouding staan.
En zo zijn er nog veel andere dingen die we dan zowiezo moeten opgeven. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Als we nu een zware lening nemen zijn we de toekomst natuurlijk minder vrij om leuke dingen te doen of te kopen als nu.
Dus zijn we nu aan het afwegen, wat is het ons waard...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door