Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3446302
DSC_1367~2.JPG
DSC_1367~2.JPG (1.06 MiB) 457 keer bekeken
Ik geloog dat er op dit stukje arm 17 zitten. En nee, het is geen processie rups, gewoon muggen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446309
Thnx. Ik heb armen met zout ingesmeerd en laten inwerken. Volgens dokter Google zou het onttrekken en dus de jeuk eruit halen. Alleen voor het legaal krabben al heerlijk. Jeuk is wel even weg maar op rest lijf nu jeuk. ;D vreselijk. Heb er ook al een 2e cetrizine pil in gegooid
Gebruikersavatar
Door pike
#3446312
Zout? Werkt dat echt? Gewoon puur zout erop?
Ik gebruik altijd prikweg van VSM, dat helpt bij mij best wel goed (een tijdje) alleen zijn die tuubjes zo vreselijk klein ::) En van de week had ik het naast mijn bed staan, rechtop op het dopje, en toen werd ik 's nachts wakker van de vreselijke jeuk van weer zo'n rotmug en pak in het pikkedonker dat tuubje, dopje eraf en knijpen en toen splotsj, tuubje was gelijk leeg ;D ;D maar jeuk verdween wel na die overdosis en is ook niet meer teruggekomen. ;D
Door eelke
#3446313
Ik gebruik altijd nestosyl, da's zalf en blijft er dus lekker op liggen plakken om goed in te trekken.

Antihistamine gebruikte ik tot nu toe al in het muggenseizoen vanwege hooikoorts. Hielp weinig eigenlijk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446314
Op 1 muggenbult die ik had werkte het maar was voor de invasie.
Na het zou gebeuren is de jeuk *klopt af* heeel veel minder. Het is niet meer "ik snij die bulten vakkundig uit mn armen" jeuk maar meer een "hier slaap ik wel door" kriebel. Dat is echt heel veel beter dus
Gebruikersavatar
Door pike
#3446315
sam28 schreef: zo 26 jun 2022, 22:00 Op 1 muggenbult die ik had werkte het maar was voor de invasie.
Na het zou gebeuren is de jeuk *klopt af* heeel veel minder. Het is niet meer "ik snij die bulten vakkundig uit mn armen" jeuk maar meer een "hier slaap ik wel door" kriebel. Dat is echt heel veel beter dus
:o ;D ;D

Nestosyl doet bij mij helaas niks. Prikweg is gellie en trekt heel snel in. Verkoelt ook.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3446316
Hier helpt 'na de beet' roll-on van Chi altijd heel goed tegen de jeuk.
web_na_de_beet_hr_vrij_1.jpg
web_na_de_beet_hr_vrij_1.jpg (185.2 KiB) 398 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446317
Zout werkt niet. De cetrizine een paar uurtjes en ik lig wakker van de jeuk. Heb nieuwe pil geslikt en zout gesmeerd op de muggenbulten in hoop dat het een beetje werkt en omdat het lekker is, even 'krabben".
Niet oke die jeuk...
Door Too
#3446318
Een papje van een paracetamol maken en dat op de bult smeren .... was heel lang geleden de tip van een BPer
Door Tibbies
#3446319
Ook tandpasta helpt. Vorig jaar ml alleen weg. Onder de muggebulten maar had niets meegenomen. Ik zoeken op Google om te adviseren en gelukkig hielp de tandpasta goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446320
Tandpasta wel eens geprobeerd maar bij mij deed dat niks.
Paracetamol ga ik proberen!!

Dankjewel
Door Siberienne
#3446322
Als ik heel veel jeuk heb, smeer ik hydrocortisone zalf. Werkt als een tierelier. :sofa:

Huismiddeljes tip; azijn
Door rosmin
#3446323
Bij heel erge jeuk (zoals na bedwantsen-attack ) helpt bij mij Calamineschudsel enigszins,
maar moet het dan wel om de paar uur opsmeren. En dit samen met cetrizine
En me verbijten om van de jeukplekken af te blijven,
sterkte, 'k weet wat het is als je gek wordt van jeuk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door