Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455735
smulpaap schreef: do 12 jan 2023, 22:01 Wat een opluchting Sonja :-*
Wat zal jij lekker slapen straks
En morgenochtend weer een onderonsje met zoonlief :biggrin2:
Nou, om eerlijk te zijn, heb ik echt heel slecht geslapen vannacht. Ik had best veel pijn en ook al is het geruststellend dat dat niet door een tumor komt, het blijft pijn en ik kon er niet door slapen. Ook niet met paracetamol. En ik heb nog wel iets sterkers in huis, maar dat wil ik dus niet nemen. Daar word ik te wazig van. :(
Gebruikersavatar
Door sam28
#3455737
ach wat rot!! Weet je wanneer ze gaan uitzoeken waar het vandaan komt en of het te verhelpen is?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455741
sam28 schreef: vr 13 jan 2023, 13:06 ach wat rot!! Weet je wanneer ze gaan uitzoeken waar het vandaan komt en of het te verhelpen is?
Ik bel maandag om een afspraak te maken. Het wordt vermoedelijk veroorzaakt door bestralingsschade.
Door MillyMol
#3455742
Ik ben blij dat de uitslag geen groei laat zien. Het hang toch altijd als een zwaard van Damocles boven je hoofd.

En het is logisch dat je zoontje dingen meekrijgt. Heb je wel eens overwogen om voor hem ook hulp te zoeken op zijn niveau? Een kinderpsycholoog of een speltherapeut met ervaring op dat vlak? Het kan veel schelen in de wijze waarop hij ermee om kan gaan en heel waardevol voor hem en jullie als ouders.

Voor nu: :bigarmhug: :beerchug:
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455747
MillyMol schreef: vr 13 jan 2023, 15:06 Ik ben blij dat de uitslag geen groei laat zien. Het hang toch altijd als een zwaard van Damocles boven je hoofd.

En het is logisch dat je zoontje dingen meekrijgt. Heb je wel eens overwogen om voor hem ook hulp te zoeken op zijn niveau? Een kinderpsycholoog of een speltherapeut met ervaring op dat vlak? Het kan veel schelen in de wijze waarop hij ermee om kan gaan en heel waardevol voor hem en jullie als ouders.

Voor nu: :bigarmhug: :beerchug:
Ja, hij is een paar maanden geleden nog bij een kinderpsycholoog geweest. Op school leek hij wat problemen met zijn concentratie te hebben en toen hebben we een breed onderzoek laten uitvoeren waarin ook deze problemen zijn meegenomen. Maar de conclusie van de kinderpsycholoog was toen dat er bij hem geen behoefte aan ondersteuning op dit vlak leek te zijn. Het was ook de eerste keer dat we dit zo aan hem hebben gemerkt. :(
Dat concentratievermogen van een aardbei heeft hij overigens altijd al gehad. Tenminste als het zaken betreft die minder goed binnen zijn interesses passen. Op dingen die hem wel interesseren kan hij zich prima concentreren, dus er is überhaupt niet veel naar voren gekomen uit dat onderzoek. :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455755
Er is wel erg veel verschil in kinderpsychologen qua aanpak en inzicht. Misschien eens een andere proberen als deze niet kon helpen?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455765
pearlsofpassion schreef: za 14 jan 2023, 11:54 Er is wel erg veel verschil in kinderpsychologen qua aanpak en inzicht. Misschien eens een andere proberen als deze niet kon helpen?
Hij is intussen weer zijn vrolijke zelf en hij eet weer als een bootwerker. Maar mocht hij vaker dit soort stress laten zien, dan gaan we zeker nog even verder kijken.
Door - pien -
#3455785
Gister moest er 9 kuub hout (3 voor mij, 6 voor buurman) van de stoep de tuin in en in houthok en hut gestapeld.
In de zeikregen. En ik had geen hulp gevraagd (anders dan dat ik buurman zou helpen en buurman mij) maar wilde even kijken of ik het zelf af kon.
Zeikregen, gladde tegels, zwaardere stukken hout :-X (héél andere omstandigheden dan met de 3 kuub die afgelopen zomer werden bezorgd)...maarrr het is allemaal binnen. De rest van de dag was ik niks meer waard en heb op de bank gehangen. En m'n avondeten hoefde ik alleen maar op te warmen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455786
Ik voelde me niet zo lekker en dacht even op de bank te gaan liggen voor een dutje.
Niet gelukt. Er zat de hele tijd een bouviertong in mijn oor. ::)
Door Siberienne
#3455787
Vorige week werd ik ziek. Sinds vandaag hoest ik eindelijk iets minder maar godallemachtig wat ben ik dood en doodmoe. Maar de pest is; als ik ga liggen ga ik hoesten. En aantal zulke pijnlijke hoestbuien gehad in de nacht dat ‘lekker even op bed liggen’ soort van veranderd is in de stress ‘als dat maar goed gaat’. Ik ben echt in tijden niet zo beroerd geweest.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3455790
Siberienne schreef: zo 15 jan 2023, 13:48 Vorige week werd ik ziek. Sinds vandaag hoest ik eindelijk iets minder maar godallemachtig wat ben ik dood en doodmoe. Maar de pest is; als ik ga liggen ga ik hoesten. En aantal zulke pijnlijke hoestbuien gehad in de nacht dat ‘lekker even op bed liggen’ soort van veranderd is in de stress ‘als dat maar goed gaat’. Ik ben echt in tijden niet zo beroerd geweest.
Dat klinkt niet lekker! En op die manier is het logisch dat je moe wordt. Ik doe in zo'n geval altijd het hoofdeind wat omhoog zodat het een half liggen, half zitten houding wordt. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht. :-\
Hopelijk gaat het dan vanaf nu beter.
Door MillyMol
#3455792
Kun je niet via de huisarts wat codeïne krijgen Sib? Al was het alleen maar voor de nacht.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3455793

Siberienne schreef:Vorige week werd ik ziek. Sinds vandaag hoest ik eindelijk iets minder maar godallemachtig wat ben ik dood en doodmoe. Maar de pest is; als ik ga liggen ga ik hoesten. En aantal zulke pijnlijke hoestbuien gehad in de nacht dat ‘lekker even op bed liggen’ soort van veranderd is in de stress ‘als dat maar goed gaat’. Ik ben echt in tijden niet zo beroerd geweest.
Dat is echt vervelend zeg, niet gek dat je dan zo moe bent.
Inderdaad wellicht wat Sonja zegt, half liggend half zittend, of geeft dat ook hoestbuien?
Beterschap. Afbeelding
Door Siberienne
#3455799
MillyMol schreef: zo 15 jan 2023, 16:41 Kun je niet via de huisarts wat codeïne krijgen Sib? Al was het alleen maar voor de nacht.
De dokter-in-huis vindt dat geen goed idee, ik hoest ook best productief op het moment. Het gaat nu ook wel beter. Maar ik heb dat nog nooit zo erg gehad, want zo half rechtop ging dus ook echt niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door