Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3400438
Siberienne schreef: di 07 apr 2020, 20:38 Zou een overprikkelde hond daar rustiger van worden? Of alleen gefrustreerder?

Ik zat wel nog te denken aan ‘relax on a mat’ training https://journeydogtraining.com/karen-ov ... -protocol/

Eigen klaagde: 2 paar 5fingers besteld, verschillende maten passen ze allebei niet. Raar model >:(
Als je (de duur van) wandelingen beperkt en in plaats daarvan thuis wat doet, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3400445
Ik had eerder moeten klagen... 3 dagen prikkelarme wandelingen (in het bos) lijkt vruchten af te werpen, vanavond is hij gelukkig weer wat rustiger. Sterker nog enorm geslapen met dromen (iets wat hij ook echt zelden doet)
Het is een apart hondje onze Harry... Maar zolang hij echt kan slapen gaat het vaak gelukkig wat beter.. dus de wandelingen in het bos blijven we deze week nog maar even volhouden
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3400453
Siberienne schreef: di 07 apr 2020, 20:38 Eigen klaagde: 2 paar 5fingers besteld, verschillende maten passen ze allebei niet. Raar model >:(
Weet niet of je damesmodel had maar dan zou herenmodel kunnen helpen ;-)
Overigens zijn mijn tenen te kort voor 5fingers. Ik houd complete stukken teen van de schoen over terwijl maat kleiner te klein is. Mijn moeder kreeg vrouwenmodel niet aan maar mannenmodel in zelfde maat pastte haar wel goed ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3400473
Ziva kon dat ook hebben, zo overprikkeld raken. Ik had een stoffen bench voor die gevallen en toen ze nog jong was nam ik die om die reden ook veel mee. Als ze dan rust nodig had mocht ze daar in en omdat ze er niet uit kon en mij niet kon volgen viel ze in slaap en had ze even geen prikkels. Ze was overigens wel gewend om hierin te slapen.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3400484
sam28 schreef:Ziva kon dat ook hebben, zo overprikkeld raken. Ik had een stoffen bench voor die gevallen en toen ze nog jong was nam ik die om die reden ook veel mee. Als ze dan rust nodig had mocht ze daar in en omdat ze er niet uit kon en mij niet kon volgen viel ze in slaap en had ze even geen prikkels. Ze was overigens wel gewend om hierin te slapen.
Harry heeft ook een bench inderdaad en slaapt daar dus ook echt in, vaak gaat hij in de avond zelf daar liggen om te slapen. Naast het feit dat hij een bench heeft omdat hij uitvalt naar Lola.
Maar goed, het lijkt nu even beter te gaan! Dus ik ben even blij...
Door hannabelgje
#3400542
Hier rijd ik 3x per dag naar the middle of nowhere met Zoë. Gelukkig is dat hier maar 5 autominuten vandaan. Ik kan haar echt niet normaal ergens uitlaten. Sterkte met je kerel. Niet fijn een overprikkelde hond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3400558
Dank!
Het is nog lang niet zoals het was... maar nu merken we wel weer hoe zo’n goede beslissing het ook is geweest om te verhuizen. Vooruitgang gaat langzaam natuurlijk maar terugval is echt duidelijker. Normaal is deze wijk veel rustiger, overdag, oa geen buurkindjes die bakken lawaai hebben en Harry plagen door balletjes tegen het raam aan te gooien wat we in ons oude huis wel hadden. Maar door dit gedoe is het echt absurd druk met wandelaars, en dat eigenlijk de hele dag door. Ik kan echt bijna geen momentje vinden wat rustig is, express al om 7:30 opgestaan vanmorgen en eenmaal buiten dacht pfff wat doen al die mensen hier! Nu al! Hardlopers, wandelaars, skeeleren wordt ook veel gedaan. Gisteravond hebben we zo 20 wandelaars op de dijk geteld, en als we er voorheen zelf lopen komen we hooguit eens 5-6 mensen tegen....
Nou ja, het is dan even doorbijten en als het enigszins kan naar het bos met hem, dat scheelt toch merken we.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3400571
constance.blokzijl schreef:Dank!
Het is nog lang niet zoals het was... maar nu merken we wel weer hoe zo’n goede beslissing het ook is geweest om te verhuizen. Vooruitgang gaat langzaam natuurlijk maar terugval is echt duidelijker. Normaal is deze wijk veel rustiger, overdag, oa geen buurkindjes die bakken lawaai hebben en Harry plagen door balletjes tegen het raam aan te gooien wat we in ons oude huis wel hadden. Maar door dit gedoe is het echt absurd druk met wandelaars, en dat eigenlijk de hele dag door. Ik kan echt bijna geen momentje vinden wat rustig is, express al om 7:30 opgestaan vanmorgen en eenmaal buiten dacht pfff wat doen al die mensen hier! Nu al! Hardlopers, wandelaars, skeeleren wordt ook veel gedaan. Gisteravond hebben we zo 20 wandelaars op de dijk geteld, en als we er voorheen zelf lopen komen we hooguit eens 5-6 mensen tegen....
Nou ja, het is dan even doorbijten en als het enigszins kan naar het bos met hem, dat scheelt toch merken we.
Ik ontwijk ook zoveel mogelijk honden (en baasjes), maar hier zie je ook op de gekste tijden ineens allemaal honden etc. waardoor ik niet altijd een andere kant op kan lopen zonder dat Appie de honden al heeft gespot :-\ .....
Door Eef+Stippels
#3400621
Sterkte Constance!

Het is overal zo verschrikkelijk druk..
Bella wordt zenuwachtig van al die mensen en ik ook, want ik moet constant alert zijn om te voorkomen dat onze dove Xindy omver gefietst wordt door mountainbikers. Ze hoort ze niet aankomen en let ook niet echt op haar omgeving, alleen op geurtjes. Ik kan haar niet roepen, ga niet als een gek aan de riem trekken want dan valt ze om en fluiten duurt te lang, want ze sjezen zo hard van achteren op je in. Dus zij mag niet rustig rondscharrelen op haar oude dag, want mountainbikes hebben blijkbaar geen remmen :-X
En er is momenteel geen enkele plek waar je ze niet tegenkomt ::)

Daarnaast hebben voorbij komende hardlopers en fietsers duidelijk geen idee wat 1,5 meter is :P
En moet je ook nog opletten dat wielrenners je niet in je nek spugen...

Zo dat lucht op :biggrin2:
Gelukkig was de eerste ronde vanochtend heel vroeg wel rustig.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3401096
Ik heb 2 klagen.
Eerste is dat mijn auto gister na de nachtdienst stuk ging. GRRRR. Klote auto. ding is om de drie maanden stuk ofzo.

Tweede klaag is dat mijn nieuwe nachtdienst werk echt stom is. Het is saai en ik word hier geloof ik erg ongelukkig van. Ik ben aan het dubben en ga polsen of ik op de IC meer uren kan gaan draaien en vragen hoelang zij inschatten dat er nog voldoende werk voor me is en of ik na de crisis kan blijven ook. Dan ga ik dat wel veel meer doen en voor het eerst van mijn leven zelf opstappen in een proeftijd. Lastig hoor.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3401098
sam28 schreef:Ik heb 2 klagen.
Eerste is dat mijn auto gister na de nachtdienst stuk ging. GRRRR. Klote auto. ding is om de drie maanden stuk ofzo.

Tweede klaag is dat mijn nieuwe nachtdienst werk echt stom is. Het is saai en ik word hier geloof ik erg ongelukkig van. Ik ben aan het dubben en ga polsen of ik op de IC meer uren kan gaan draaien en vragen hoelang zij inschatten dat er nog voldoende werk voor me is en of ik na de crisis kan blijven ook. Dan ga ik dat wel veel meer doen en voor het eerst van mijn leven zelf opstappen in een proeftijd. Lastig hoor.
Auto’s zijn stom... ze zijn geweldig als ze het gewoon doen maar anders zijn ze stom...

Voor je 2e stuk; nee, je moet doen waar je gelukkig van wordt. En als je toevallig op 2 plekken bent, 1 waar je wel gelukkig van wordt en 1 niet dan moet je dat najagen waar je gelukkig van wordt.
Daar is een proeftijd voor, om te kijken of het van beide kanten klikt... en klikt het van jouw kan niet kun je zo opstappen.
Succes, en ik zal duimen dat ze op de IC plek voor je hebben, ook later. Dat verdien je
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3401100
Balen van de auto....

Wat betreft het werk is het in ieder geval niet de bedoeling dat je er ongelukkig van wordt. Wanneer je wel voldoening haalt uit het werken op de IC zou het heel mooi zijn wanneer je daar langere tijd zou kunnen blijven. Al is natuurlijk sowieso nog niet bekend hoe lang dit hele corona gedoe gaat duren....
Door Siberienne
#3401105
Ik heb gisteren fijnste ovenschaal laten sneuvelen. Door de verkeerde pit aan te zetten van mijn elektrische kookplaat. Niet de pit onder de pan maar half onder de lege ovenschaal, en die zei ‘KNAL’. Komt ervan als je tegelijk wil koken, dienst telefoontjes beantwoorden en dan ook nog een webinar volgen.

Onze beroepsvereniging planned die webinars elke keer om 19 uur. Ik denk dat dat een man is die nooit hoeft te koken en geen kinderen of honden heeft of zo....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3401110
Siberienne schreef: do 16 apr 2020, 19:47 Ik heb gisteren fijnste ovenschaal laten sneuvelen. Door de verkeerde pit aan te zetten van mijn elektrische kookplaat. Niet de pit onder de pan maar half onder de lege ovenschaal, en die zei ‘KNAL’. Komt ervan als je tegelijk wil koken, dienst telefoontjes beantwoorden en dan ook nog een webinar volgen.

Onze beroepsvereniging planned die webinars elke keer om 19 uur. Ik denk dat dat een man is die nooit hoeft te koken en geen kinderen of honden heeft of zo....
uuuhhh.... of een vrouw met een man die de huishoudelijke zaken dan gewoon regelt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door