Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433930
src_esther schreef: wo 03 nov 2021, 00:30 Helemaal met je eens. Ik zou hem verplichten een heel goede levensverzekering af te sluiten waarin ook 'verdwijning' is opgenomen... Oftewel, ik raad aan dat ze een veilige bestemming kiezen.
Reisadvies voor Djibouti: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Voor Somalië is het nog slechter: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Ja, die site had ik ook al gevonden. Lief dat je aan een levensverzekering denkt, maar das zegt me niets als hij er niet meer zou zijn. Of gelijk wat er gebeurd, kom je toch niet hetzelfde van terug...
Gebruikersavatar
Door Ina
#3433931
pearlsofpassion schreef: di 02 nov 2021, 03:52 Meneer wil op vakantie. Op zich niets mis mee. Hij gaat met z'n broer, moeder en schoonvader op duikvakantie. We hebben een overeenkomst dat hij dat af en toe eens doet. De dieren zijn mijn kostelijke hobby, dat is de zijne. Geen probleem.
Alleen heeft zijn broer nu een liveaboard gekozen in Djibouti. Dat ligt vlak naast Somalia. En ze willen dus 10 dagen daar in de zee gaan liggen (dag en nacht) en duiken. Er zitten walvishaaien deze tijd van het jaar en het is er prachtig duiken, dat begrijp ik wel. Maar moet dat nu daar?
Duiken is geen goedkope hobby he, dus een mooie prooi voor die piraten daar.
Er is ook nog oorlog in het buurland Ethiopië, onrust aan de grens met buurland Eritrea en een ernstige terreurdreiging van Al Shabaab.
Ben ik nu aan het overdrijven als ik me ernstig zorgen maak? Zeg maar, lichtjes in paniek ga... :-X :-\
O ja, daar zou ik ook niet blij van worden.
Op zich een prima afspraak.....jij je beestjes hij zijn vakantie, maar ik neem aan dat als jij een nieuw lid aan de stal wil toevoegen (zeg een nieuw poezenbeest, een varken of pony) dat je dat ook overlegt en dat hij daar, ondanks dat jij er voor zorgt, ook wel een beetje inspraak in heeft.

Zo zou ik dat met dit soort tripjes dan ook omgaan.
Waarom zo ontzettend veel risico lopen als er zooooooo veel mooie plaatsen zijn waar ze de hele dag met hun neus in het water kunnen liggen zonder bewust het risico op te zoeken van situaties die je je ergste vijand niet toewenst.

En mocht jij nu zonder overleg een varken of pony in de tuin zetten, dan nog vind ik dat de mannen een onverantwoorde keuze nemen en jij daar best een zegje in hebt.
Hebben de rest van de partners geen bezwaar gemaakt?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3433932
Ik heb ook een klaag.....vuurwerk >:( >:( >:(

Ik wilde net ons ochtendrondje gaan lopen en nu wordt er dus gewoon op woensdag 3 november om 20 over 8 's ochtends vuurwerk afgestoken :rant: :wall: :hammer: :idiot2:

.......ik schrijf maar niet wat ik momenteel denk dat er mag gebeuren met de afsteker(s)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433933
Ina schreef: wo 03 nov 2021, 08:28 O ja, daar zou ik ook niet blij van worden.
Op zich een prima afspraak.....jij je beestjes hij zijn vakantie, maar ik neem aan dat als jij een nieuw lid aan de stal wil toevoegen (zeg een nieuw poezenbeest, een varken of pony) dat je dat ook overlegt en dat hij daar, ondanks dat jij er voor zorgt, ook wel een beetje inspraak in heeft.

Zo zou ik dat met dit soort tripjes dan ook omgaan.
Waarom zo ontzettend veel risico lopen als er zooooooo veel mooie plaatsen zijn waar ze de hele dag met hun neus in het water kunnen liggen zonder bewust het risico op te zoeken van situaties die je je ergste vijand niet toewenst.

En mocht jij nu zonder overleg een varken of pony in de tuin zetten, dan nog vind ik dat de mannen een onverantwoorde keuze nemen en jij daar best een zegje in hebt.
Hebben de rest van de partners geen bezwaar gemaakt?
Hij wil er wel over praten hoor. Maar dat is dus een discussie over of het al dan niet een groot risico is. Zijn argument is dat daar wekelijks zo 3 boten liggen... Dus dat dat dan wel veilig moet zijn.
Maar die reis is wel spotgoedkoop in zijn soort. Vraag je je af waarom he? :-\

Er zijn verder geen partners. Zijn moeder gaat met haar partner en zijn broer is single.
(Ow ja, ik zie ik in m'n eerste bericht schoonvader geschreven heb. Dat moest stiefvader zijn. De nieuwe partner van z'n moeder dus.)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3433934
pearlsofpassion schreef: wo 03 nov 2021, 09:07 Hij wil er wel over praten hoor. Maar dat is dus een discussie over of het al dan niet een groot risico is. Zijn argument is dat daar wekelijks zo 3 boten liggen... Dus dat dat dan wel veilig moet zijn.
Maar die reis is wel spotgoedkoop in zijn soort. Vraag je je af waarom he? :-\

Er zijn verder geen partners. Zijn moeder gaat met haar partner en zijn broer is single.
(Ow ja, ik zie ik in m'n eerste bericht schoonvader geschreven heb. Dat moest stiefvader zijn. De nieuwe partner van z'n moeder dus.)
Dat maakt de discussie wel een beetje in jou nadeel, als je geen medestanders hebt die thuis moeten blijven afwachten hoe het de vakantiegangers vergaat ;)

Ze weten wel dat repatrieering vanuit een negatief reisgebied helemaal op henzelf aankomt, qua kosten, maar ook qua regelen van een vlucht etc.?
Want dan is een goedkoop tripje opeens niet zo goedkoop meer....en dat heeft niet alleen betrekking op Covid.

Wat zegt hun reisverzekering, want die willen ook nog wel eens een mening hebben wat betreft 'onverantwoorde risico's'
Door Anne in Zweden
#3433940
Ik zou daar toch wel een oorlogje over beginnen als dat mijn manlief was, hoor PoP. >:( De wereld is groot genoeg en bestaat voor 70% uit water, en voor 69,9999% uit water waarin je niet het risico loopt aan piraten ten prooi te vallen. Plek genoeg om elders te duiken. Leuk dat de reis relatief goedkoop is, maar als hem iets overkomt, zit jij in je eentje met drie kinderen en een dierentuin, en dat allemaal omdat het zo lekker goedkoop was. ::) :-X

Doet me de denken aan die keer, laaang geleden, dat ik als student wat spulletjes van Drenthe naar Breda wilde verhuizen met een aanhanger, samen met mijn twee huisgenoten. Pa had een redelijk grote auto, maar hij was daar erg zuinig op en wilde liever niet dat ik die leende voor de verhuizing. Mams had een Fiatje, die kon ik wel lenen, vond hij. Totdat mams hem uitlegde dat ik in het geval van een ongeluk in zijn auto veel grotere overlevingskansen had dan in haar Fiat, en dat hij beter zuinig kon zijn op zijn dochter ipv op zijn auto. Had ie blijkbaar nooit bij stilgestaan. Uiteraard mocht ik toen zijn auto gebruiken. :biggrin2:

Kortom, ik zou er een rondje stampvoeten aan wagen, PoP. :cool:
Door src_esther
#3433942
pearlsofpassion schreef: wo 03 nov 2021, 03:20 Ja, die site had ik ook al gevonden. Lief dat je aan een levensverzekering denkt, maar das zegt me niets als hij er niet meer zou zijn. Of gelijk wat er gebeurd, kom je toch niet hetzelfde van terug...
Ik bedoelde het als slechte grap...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3433949
Joh PoP, ik zou tegen hem zelf wel willen zeggen: doe normaal zeg! Je hebt vrouw en kleine kinderen thuis. Zoek een andere plek!

Hier mag ml zelfs voor zijn werk niet overal heen, is ie het dan ook mee eens ( worden meestal als zeer lucratieve reisjes voorgesteld maar dat is dan ook met reden )
Sommige landen wil je gewoon niet komen
Door Siberienne
#3433952
Kun je eigenlijk überhaupt een reisverzekering afsluiten voor zo’n reis? En wat gebeurt er als er iets mis gaat tijden duiken bv? Naar wel ziekenhuis kun je dan en ben je dan wel verzekerd?

En eens hoor, ik zou ook niet willen dat mijn meneer dit deed. Is helemaal niet gek dat je dit moeilijk vindt.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3433959
Anne in Zweden schreef: wo 03 nov 2021, 16:11 Ik zou daar toch wel een oorlogje over beginnen als dat mijn manlief was, hoor PoP. >:( De wereld is groot genoeg en bestaat voor 70% uit water, en voor 69,9999% uit water waarin je niet het risico loopt aan piraten ten prooi te vallen. Plek genoeg om elders te duiken. Leuk dat de reis relatief goedkoop is, maar als hem iets overkomt, zit jij in je eentje met drie kinderen en een dierentuin, en dat allemaal omdat het zo lekker goedkoop was. ::) :-X

Doet me de denken aan die keer, laaang geleden, dat ik als student wat spulletjes van Drenthe naar Breda wilde verhuizen met een aanhanger, samen met mijn twee huisgenoten. Pa had een redelijk grote auto, maar hij was daar erg zuinig op en wilde liever niet dat ik die leende voor de verhuizing. Mams had een Fiatje, die kon ik wel lenen, vond hij. Totdat mams hem uitlegde dat ik in het geval van een ongeluk in zijn auto veel grotere overlevingskansen had dan in haar Fiat, en dat hij beter zuinig kon zijn op zijn dochter ipv op zijn auto. Had ie blijkbaar nooit bij stilgestaan. Uiteraard mocht ik toen zijn auto gebruiken. :biggrin2:

Kortom, ik zou er een rondje stampvoeten aan wagen, PoP. :cool:
Dikke vette +1

Ik zou er absoluut niet mee akkoord gaan. En ik ben heel ruimdenkend en meegaand (manlief en kinders zijn net terug van vakantie zonder mij ::) ), maar er zijn grenzen, en veiligheid gaat boven alles.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433964
Hij gaat het afzeggen. :)
Oef!

Ik wilde liever dat hij zelf die beslissing nam maar als het moest zou ik m'n veto stellen. Redelijk snel in het gesprek, cornerde hij me waardoor ik moest zeggen dat het voor mij idd een uitgemaakte zaak was. Waar hij natuurlijk negatief op reageerde maar draaide dan toch bij en vind dat ik gelijk heb.
Hij denkt wel niet dat er iets gaat gebeuren, de anderen een mooie reis gaan hebben en hij gaat vloeken achteraf.
Ik had nog m'n vader z'n mening gevraagd en die gaf me ook gelijk. Als het nodig was had ik die ook nog ingezet want daar heeft meneer PoP heel veel respect en ontzag voor. Maar we zijn er dus zelf uitgekomen..
Zal nog wel een duit kosten want hij had net het bedrag gestort en krijgen we wss niet terug. Maar dat is eerlijk het minste, heb ik er graag voor over.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3433966
Fijn dat jij toch rustig kan slapen PoP! Wel balen dat er toch een vorm van strijd noodzakelijk was en het geld reeds is gestort. Maar dat lijkt mij de risico's wel waard ;-)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3433969
Poeh.....gelukkig is meneer Pop bij zinne gekomen :)
En ja, heel waarschijnlijk zal er niks gebeuren en hopelijk duikt de vertrekkende familie zonder problemen weer op, maar ik vind het heel wijs dat hij gewoon niet gaat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433972
Voor alle duidelijkheid dames, ik had ook wel gestampvoet als dat nodig was geweest. Maar ik weet dat ik met (relatief :P) rustig blijven meer bereik dan met scène maken. Ik wilde ook liever dat ie niet ging 'omdat hij inziet dat het te gevaarlijk is' dan 'omdat ik het hem verbiedt'. Hij vind het risico op piraterij wel nog altijd nihil en is meer geschrokken van de burgeroorlog in Ethiopië (waar hij zo goed als zeker geen last van zou hebben maar gisteren toevallig in het nieuws was) en dat heb ik nog proberen aan zijn verstand te peuteren, maar heb het dan maar opgegeven. Het belangrijkste is dat hij niet gaat.
En als hij niet voor rede vatbaar geweest was, en mijn vader kon hem ook niet bij zinnen brengen (wat zeer onwaarschijnlijk is, ik spreek uit ervaring ;D ) dan was het toch een staalharde 'neen' van mijn kant geworden hoor.
Ik heb nu, achteraf, ook gezegd dat ik aan meerdere mensen hun mening gevraagd had en dat niemand het een goed idee vond. Wat ook zo is. Dat maakt hem wat berustender in de situatie.
Ik heb hem ook gezegd dat hij nu vrij is om gelijk welke (veilige) bestemming te kiezen die bij al ooit wilde doen. Buitenkansje. Want die reizen zijn duur. Maar eerlijk, het kan me gewoon niet schelen. En we hebben nog wel een serieuze spaarpot waarvan het meeste toch van hem komt (hij is 5 jaar ouder en werkt al veeeel langer dan mij, ook al voor hij me kende).
Ik denk wel niet dat hij het gaat doen, een andere reis boeken. Toch niet tenzij z'n broer en ma ook veranderen.
Ik vind het wel jammer dat ik hem dit ontneem. Het plezier dan. Daar zit ik echt wat mee verveeld. Maar ja, ik kan alleen maaar kwaad zijn dat z'n broer net die plaats gekozen heeft he. Misschien dat ik die nog wel eens m'n gedacht zeg (hoe haal je't in je hoofd van daar een reis te boeken oid). Normaal hebben we een prima band hoor, z'n broer en ik.

Enfin, dat is weer goed afgelopen. Dit klaagtopic heeft me nog nooit In de steek gelaten. :biggrin2: Altijd als ik hier wat post, draait het de juiste kant op.
Het enige jammere is dat de kindjes nu 2 dagen naar m'n schoonmoeder gaan logeren (en ik daar dus mag gaan uitleggen waarom meneer niet mee gaat) en meneer 2 dagen verlof had genomen zodat wij nog eens echt van elkaar konden genieten. Bioscoopje doen, ontbijt op bed, de hele dag in bed blijven als we daar zin in hebben (en onbeperkt vrijen :P)... Je kan niet geloven hoe lang dat geleden is. Ik keek er ontzettend naar uit. Want we zijn al 15 jaar samen maar echt nog heel erg verliefd.
Alleen staat m'n hoofd er nu niet zo naar.. Dat verliefde gevoel zit nu, door al dat gedoe, niet echt bovenaan. En dat vind ik dus wel ontzettend jammer. :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door