Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3395682
Gelukkig werd ik teruggebeld vandaag of ik 16 u langs kon komen met Gabi, hij kreeg een chiropractiebehandeling. Donderdag moet ik even laten weten hoe het gaat. Helaas kan het wel vaker voor gaan komen. Maar goed, voor nu is Gabi geholpen!
Door smulpaap
#3395696
- pien - schreef: ma 24 feb 2020, 22:55 Gelukkig werd ik teruggebeld vandaag of ik 16 u langs kon komen met Gabi, hij kreeg een chiropractiebehandeling. Donderdag moet ik even laten weten hoe het gaat. Helaas kan het wel vaker voor gaan komen. Maar goed, voor nu is Gabi geholpen!
Ja , die oudjes . Ik weet er ook alles van
De welbekende strippenkaart bij de behandelaar . Eerst met Noa, we konden geen kant meer op . En toen Amber en Tessa die van alles begonnen te mankeren
Nou ja , zolang het maar helpt . Sterkte :-*
Door - pien -
#3395698
smulpaap schreef: Ja , die oudjes . Ik weet er ook alles van
De welbekende strippenkaart bij de behandelaar . Eerst met Noa, we konden geen kant meer op . En toen Amber en Tessa die van alles begonnen te mankeren
Nou ja , zolang het maar helpt . Sterkte :-*
kiara schreef: di 25 feb 2020, 08:41 Ik weet niet wat het inhoud die behandeling maar hoop dat het helpt
Gabi is weer de oude! Geen onrust meer van hem en gewoon 'lekker liggen en slapen' (durven ontspannen en niet 'oei als ik dat doe kan er een pijnscheut aan komen').
Er is niks geks gebeurd, maar Anneke zei dat het een opeenstapeling van dingen kan zijn. Ik zit nu te denken of ik dingen als in de auto springen de schuld kan geven maar ik weet het niet...
Door Siberienne
#3395701
Ik heb ooit hele interessante dVd gezien over bewegingsapparaat van honden en eye opener vond ik dat uit de auto springen veel belastender is dan erin.

Fijn dat hij wel weer beter gaat!
Door - pien -
#3395702
Siberienne schreef: di 25 feb 2020, 13:08 Ik heb ooit hele interessante dVd gezien over bewegingsapparaat van honden en eye opener vond ik dat uit de auto springen veel belastender is dan erin.

Fijn dat hij wel weer beter gaat!
Oww! Anneke heeft niks gezegd er over, ik bedacht 'nou, hij is best vaak de auto in en uit geweest de laatste tijd' maar ik heb geen idee of dat er mee te maken kan hebben.
Misschien is een loopplank een ideetje (als dat is wat dit getriggerd heeft). Wordt een hele klus om Gabi dat niet eng te laten vinden ;D Maar goed...ik zal Anneke nog vragen of ik bepaalde dingen moet vermijden. Ik geef hem altijd eten met de bak onder z'n snufferd, dus niet op de grond, omdat hij hele zere ellebogen heeft. Alleen bij éen van zijn drie maaltijden moet hij zelf eten van de grond omdat ik dan barf voer aan de kleintjes. Het is mogelijk (moet ik alleen even uitdokteren) om dan z'n bakkie ook wat hoger te zetten. De waterbak staat al op een verhoging.
Trouwens, hij klimt ook zelf op de bank, en springt er van af. Is uit een auto belastender dan van een bank?
Door Siberienne
#3395708
- pien - schreef: di 25 feb 2020, 13:21 Oww! Anneke heeft niks gezegd er over, ik bedacht 'nou, hij is best vaak de auto in en uit geweest de laatste tijd' maar ik heb geen idee of dat er mee te maken kan hebben.
Misschien is een loopplank een ideetje (als dat is wat dit getriggerd heeft). Wordt een hele klus om Gabi dat niet eng te laten vinden ;D Maar goed...ik zal Anneke nog vragen of ik bepaalde dingen moet vermijden. Ik geef hem altijd eten met de bak onder z'n snufferd, dus niet op de grond, omdat hij hele zere ellebogen heeft. Alleen bij éen van zijn drie maaltijden moet hij zelf eten van de grond omdat ik dan barf voer aan de kleintjes. Het is mogelijk (moet ik alleen even uitdokteren) om dan z'n bakkie ook wat hoger te zetten. De waterbak staat al op een verhoging.
Trouwens, hij klimt ook zelf op de bank, en springt er van af. Is uit een auto belastender dan van een bank?
Ligt er denk ik aan hoe hoog. Onze auto is aanzienlijk hoger dan een bank en hoe steiler de sprong hoe belastende. Helemaal met zere ellebogen zou ik voorzichtig zijn met uit auto springen. Kan je hem niet tillen? Ipv loopplank?
Door - pien -
#3395710
Siberienne schreef: di 25 feb 2020, 14:23 Ligt er denk ik aan hoe hoog. Onze auto is aanzienlijk hoger dan een bank en hoe steiler de sprong hoe belastende. Helemaal met zere ellebogen zou ik voorzichtig zijn met uit auto springen. Kan je hem niet tillen? Ipv loopplank?
O ja, Pippo met bijna-hernia mocht niet meer de trap op en af (af was idd erger dan op).
Gabi wurgt zichzelf altijd bijna in de auto als ze eruit mogen. Tillen is moeilijk want hij weegt 25 kilo en werkt echt tegen. Vandaar. Moeilijk...
Door Siberienne
#3395711
- pien - schreef: di 25 feb 2020, 14:36 O ja, Pippo met bijna-hernia mocht niet meer de trap op en af (af was idd erger dan op).
Gabi wurgt zichzelf altijd bijna in de auto als ze eruit mogen. Tillen is moeilijk want hij weegt 25 kilo en werkt echt tegen. Vandaar. Moeilijk...
Soms is het ook roeien met de riemen die je hebt. Ik kan Spot soms ook niet zo rustig houden als ik zou willen. Kom ik thuis van de chiropracter, staat zijn broer klaar om even de spanning eraf te halen. Lees ik later ‘niet spelen met andere honden’. Oeps.... maar ik kan dat niet 100% voorkomen met s2.

We hebben ze wel geleerd te wachten bij de uit de auto komen en dat gaat tegenwoordig heel redelijk. Met het oog op feit dat ik verwacht dat ik tzt ook 27 kilo Spot mag gaan tillen 😜

Eigen klaagje; ik ben moe 💤
Door - pien -
#3395713
Siberienne schreef: di 25 feb 2020, 16:19 Soms is het ook roeien met de riemen die je hebt. Ik kan Spot soms ook niet zo rustig houden als ik zou willen. Kom ik thuis van de chiropracter, staat zijn broer klaar om even de spanning eraf te halen. Lees ik later ‘niet spelen met andere honden’. Oeps.... maar ik kan dat niet 100% voorkomen met s2.

We hebben ze wel geleerd te wachten bij de uit de auto komen en dat gaat tegenwoordig heel redelijk. Met het oog op feit dat ik verwacht dat ik tzt ook 27 kilo Spot mag gaan tillen 😜

Eigen klaagje; ik ben moe 💤
Te laat om eventjes om te kiepen denk ik, of misschien een powernap van een half uurtje? Of slaap je dan vanavond niet?

Ik ga oefenen met 'wachten' bij het uit de auto komen. Met die kleintjes werkte dat prima. Gabi kent eigenlijk geen commando's maar hij wordt zo gestresst als ze eruit mogen dat dan sowieso niks binnenkomt :-\ Maar ik ga het wel proberen :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395722
Ronald schreef: vr 21 feb 2020, 19:30 Tjerk heeft hoofdpijn... Vandaag dus met spoed naar de neuroloog, gesprek gehad. Gelijk röntgenfoto van de drain. Over twee weken CT scan van de hersenen om te kijken of er wat zichtbaar is.
Zo op het eerste gezicht (ogen, röntgen) gelukkig niets zichtbaar aan de hand...

Kan wel wat duimpjes gebruiken... :-\
oo chips, hopelijk voelt ie zich weer wat beter en was het verder niks!


En beterschap voor alle zieke hondjes
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3395725
Overigens kan ik dat wel zien, dat omlaag springen veel belastender is dan omhoog springen bij mijn honden. Alleen omlaag springen kunnen ze wel langer volhouden (lees oude opa kan dat ook nog)
Fozzy met zijn ED hoeft echt niet uit de auto te springen, dan is het meteen fout. Erin doet ie toch al niet zo gauw gelukkig, maar dan zit er minder kracht op de voorkant.
Maci (hoog bejaard) moet de auto ingeholpen worden die gaat met zijn voorkant erop staan en dan moeten we de achterkant tillen (konden we de loopplank op niet aanleren) , eruit hebben we de loopplank wel nog aangeleerd, ik zag hem eruit springen en eigenlijk zag ik zijn rug knikken tijdens het neerkomen.
Nadat we Kaio hadden gehad, die het liefst er meteen uitsprong hebben we alle honden geleerd te wachten, (ook Kaio nog toen), gewoon omdat het zo onveilig is als ze er allemaal zo maar uitspingen, wat als er een auto aankomt of dit of dat? Het gaat hier dan gelukkig ook meestal goed, dat ze netjes blijven wachten, maar soms he ;)
Oh eentje heeft gepresteerd om op de loopplank te gaan staan terwijl die neergezet werd, tip voor tijdens de aanleerfase, da's best auw!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door