Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3451460
Siberienne schreef: vr 21 okt 2022, 09:39 Kool schotel met vega gehakt, kerrie, appel, rozijnen, aardappelpuree en kaas korstje.

Toe; banaan-koffie-choco toetje https://minimalistbaker.com/coffee-choc ... ice-cream/ aanrader

Sonja, je bent een bron van inspiratie ;) :) : die plaatttaart klinkt heerlijk.
Dat toetje klinkt anders ook lekker! Alleen jammer dat de meneer hier geen chocolade eet. Krijgt hij vlekjes van. :-\ Maar ik kan het wel een keer maken voor de kleine meneer en mezelf. :cool:

Vandaag aten we falafel met gegrilde aubergine, mizuna, rode ui, libanees brood en een sausje van joghurt, munt en knoflook.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451583
Zaterdagsnack: zelfgemaakte bitterballen. #bitterballenalert
Daarna het restje Chinees.
Zondag een stoofpotje vlees en groenten op de bbq, met aardappels in folie en geroosterde kikkererwten.
Vanavond laat gewerkt dus een restje uit de vriezer.
Door Siberienne
#3451585
Sonja schreef: vr 21 okt 2022, 23:09 Dat toetje klinkt anders ook lekker! Alleen jammer dat de meneer hier geen chocolade eet. Krijgt hij vlekjes van. :-\ Maar ik kan het wel een keer maken voor de kleine meneer en mezelf. :cool:

Vandaag aten we falafel met gegrilde aubergine, mizuna, rode ui, libanees brood en een sausje van joghurt, munt en knoflook.
Ook van alleen cacao poeder? Want dat is alles, en ander zou ik het gewoon proberen met banaan, koffie en kaneel. Of misschien zelfs alleen banaan, koffie en een scheutje drank bv
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3451617
Siberienne schreef: ma 24 okt 2022, 20:23 Ook van alleen cacao poeder? Want dat is alles, en ander zou ik het gewoon proberen met banaan, koffie en kaneel. Of misschien zelfs alleen banaan, koffie en een scheutje drank bv
Dat laatste klinkt ook wel erg goed! ::) Wel weer minder voor de kleine meneer, maar toch...

Gisteren couscous gemaakt met groenten, rozijnen en abrikozen.
Vandaag spaghetti met roerbakgroenten, veldbonengehakt, tomatensaus en parmigiano.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3452149
Weekje vakantie gehad en gisteren weer een nieuwe box opgehaald. Zat zuurkool in dat lust ik niet, dus dat heb ik maar aan schoonmoeder gegeven. :biggrin2: Maar gelukkig genoeg ander lekkers om weer te kunnen koken. We gaan weer voor vleesloos, want ik heb afgelopen week in de vakantie meer vlees gegeten dan de in de afgelopen paar maanden in totaal. ::) Er zat daar in het dorp namelijk een erg goede zelf slachtende slager met alleen maar scharrelvlees.

Gisteren volkoren linguine met rode pesto, paprika, ui, ei en zongedroogde tomaten.
Vandaag een stamppot van pastinaak, zoete aardappel en snijbiet met mosterd. Jus erbij met sjalotjes en geitenkaas met honing uit de oven.
Door El_Kato
#3452200
Mijn vriend die altijd een verstokte vlees eter was heeft sinds kort besloten geen vlees meer te willen eten ::)
Nou hartstikke goed natuurlijk maar ik ben nu een beetje zoekende naar website waar echt lekkere vega recepten op staan. We aten al wel regelmatig zonder vlees maar dan deed ik maar wat maar nu we geen vlees meer eten wil ik wat meer complete maaltijden en ook wel eens wat anders. Zie hier wel lekkere dingen voorbij komen maar mis momenteel de inspiratie om er dan zelf iets van te maken… :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3452202
Lizzy schreef: do 03 nov 2022, 06:41 Klinkt allemaal goed. Het het ook lekker?
Jazeker!

Vandaag heb ik kastanjechampignons, sjalotjes, broccoli en wat in reepjes gesneden savooiekool gewokt met 5 spices en wat chilivlokken. Gegeten met zilvervliesrijst en zwarte bonen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3452204
El_Kato schreef: do 03 nov 2022, 19:22 Mijn vriend die altijd een verstokte vlees eter was heeft sinds kort besloten geen vlees meer te willen eten ::)
Nou hartstikke goed natuurlijk maar ik ben nu een beetje zoekende naar website waar echt lekkere vega recepten op staan. We aten al wel regelmatig zonder vlees maar dan deed ik maar wat maar nu we geen vlees meer eten wil ik wat meer complete maaltijden en ook wel eens wat anders. Zie hier wel lekkere dingen voorbij komen maar mis momenteel de inspiratie om er dan zelf iets van te maken… :-\
Ik eet (met uitzondering van vakanties dus :biggrin2:) maximaal 1 x per week vlees of vis. Af en toe eet ik een keer een kant en klare vleesvervanger uit de supermarkt, maar die vind ik lang niet allemaal even lekker. Meestal wordt het dus iets met peulvruchten, noten of kaas.
Ik ben eigenlijk per ongeluk steeds vaker vleesloos gaan eten. Ik wilde wel eens zo'n boerschappenbox proberen maar als je dan die variant met vlees neemt dan zit daar dus ook regelmatig varkensvlees bij en dat eet meneer hier niet. Dus heb ik gekozen voor een vegetarische box met het idee dat ik er dan altijd nog zelf iets van vlees of een vleesvervanger bij kon kopen.
Je krijgt echter bij die box elke week receptsuggesties per mail toegestuurd en omdat ik die ingrediënten dan al in huis heb maakt ik die recepten vaak. Dat geeft dan weer inspiratie voor andere recepten omdat ik op deze manier ook gewend ben geraakt aan vegetarisch koken.
#3452205
El_Kato schreef: do 03 nov 2022, 19:22 Mijn vriend die altijd een verstokte vlees eter was heeft sinds kort besloten geen vlees meer te willen eten ::)
Nou hartstikke goed natuurlijk maar ik ben nu een beetje zoekende naar website waar echt lekkere vega recepten op staan. We aten al wel regelmatig zonder vlees maar dan deed ik maar wat maar nu we geen vlees meer eten wil ik wat meer complete maaltijden en ook wel eens wat anders. Zie hier wel lekkere dingen voorbij komen maar mis momenteel de inspiratie om er dan zelf iets van te maken… :-\
Er passeerde hier ooit een boek 'man eat plant'. Ik heb getwijfeld om het te kopen.. Zag er wel goed uit.

Ikzelf heb het boek 'lekker gesmeerd' en dat is ook wel erg leuk. Om boterhamspreads te maken van vnl groenten en vooral zonder vlees.
Wortelprepare is hier favoriet..
Door Siberienne
#3452210
El_Kato schreef: do 03 nov 2022, 19:22 Mijn vriend die altijd een verstokte vlees eter was heeft sinds kort besloten geen vlees meer te willen eten ::)
Nou hartstikke goed natuurlijk maar ik ben nu een beetje zoekende naar website waar echt lekkere vega recepten op staan. We aten al wel regelmatig zonder vlees maar dan deed ik maar wat maar nu we geen vlees meer eten wil ik wat meer complete maaltijden en ook wel eens wat anders. Zie hier wel lekkere dingen voorbij komen maar mis momenteel de inspiratie om er dan zelf iets van te maken… :-\
Ik vind de ‘minimalist baker’ fijn omdat je daar ook kan kiezen hoe ingewikkeld het mag / moet / kan zijn (aantal ingrediënten en bereidingstijd). Is veel breder dan de naam doet vermoeden

https://minimalistbaker.com/

Wij eten 1x per maand vlees en 1-2x per week vis of schaaldieren. Gebruiken wel vleesvervangers maar steeds minder - en ik ben nu over op meer peulvruchten. En tahoe.

Indiase keuken heeft veel leuke recepten maar wel wat bewerkelijker - voor doordeweeks eindigt dat bij mij nogal eens met een pot Patak saus, kikkererwten erdoor Ipv vlees, wat extra groenten en een naanbroodje erbij. Als sneeze vega hap.
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 04 nov 2022, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3452271
Vandaag kikkererwtenfusilli met gewokte prei en reepjes savooiekool. Gemengd met een sausje van creme fraiche, peterselie, zongedroogde tomaten, rucola en knoflook. Beetje Italiaanse kruidenkaas geraspt en erover gestrooid en dan nog een tijdje in de oven.
Door Siberienne
#3452273
Quinoa met edamame bonden, kikkererwten en tomaayjes en gebakken uit, paprika saus erover en falafel erbij (kant en klare)

Toe chocolade ijs. En pepperkaker.

Echt he, de donkere dagen zijn hier aangebroken, ook nog eens grijs regenweer en ik heb me toch een zoet-honger ….
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3452276
Siberienne schreef: vr 04 nov 2022, 22:39 Quinoa met edamame bonden, kikkererwten en tomaayjes en gebakken uit, paprika saus erover en falafel erbij (kant en klare)

Toe chocolade ijs. En pepperkaker.

Echt he, de donkere dagen zijn hier aangebroken, ook nog eens grijs regenweer en ik heb me toch een zoet-honger ….
Hou op, schei uit! :biggrin2:
Ik heb me tot nu toe weten te beheersen en geen chocolade of kruidnoten in huis gehaald. :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door