Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457200
Veel plezier Ronald.

Hier sla met wat aardappeltjes uit de oven en een Wiener schnitzel. Wij eten nauwelijks meer varkensvlees of aardappelen maar zo heel af en toe is het wel erg lekker.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3457203
Charlie Angel schreef: za 25 feb 2023, 20:04 Veel plezier Ronald.Afbeelding

Hier sla met wat aardappeltjes uit de oven en een Wiener schnitzel. Wij eten nauwelijks meer varkensvlees of aardappelen maar zo heel af en toe is het wel erg lekker.
Een wienerschnitzel is toch geen varkensvlees?

Hier was het afhaalpizza.
Door Too
#3461291
Lekker Kaela, zo'n gedekte tafel geeft de maaltijd toch nét wat extra :biggrin2:


Hier wegens geen zin en/of puf:
Worteltjes en 2! krentenbollen zonder niks misschien mag ik zo ook nog wel een toetje
De keuze is dan tussen watermeloen, appel, perenijsjes of kwark .
Moeilijkmoeilijk hoor
Door Siberienne
#3461293
Na ruim een week zonder koken (vakantie) vandaag het nog even makkelijk gehouden

Gekookte krieltjes, kabeljauw met tomaat/kruiden/kaas laagje, gegrilde courgette en sla. Deels uit eigen tuin! (Radijsje, sla, tomaat)

Binnenkort gaan we aan het ‘fiberdiet’ beginnen van dr B (uit https://theplantfedgut.com/book/ ) Ik ben benieuwd, of dat verschil gaat maken…
Door El_Kato
#3469939
Ik moest even zoeken naar het topic ;D

Vandaag samen met mijn lief gekookt - doen we eigenlijk nooit maar hij is sinds een paar weken koken steeds leuker gaan vinden. Mede door een aantal mannelijke collega’s die ook enthousiast koken :)

We hebben ravioli’s gemaakt volgens dit recept - of naaaah net iets anders ::)
https://deliciousmagazine.nl/recepten/q ... olpesto-2/

De burrata vervangen door buffel mozzarella. Die in blokjes gesneden en de boerenkool klaargemaakt volgens recept daar doorheen geroerd met nog extra wat chilivlokken en dat als vulling gebruikt.

De pesto ging niet helemaal goed. Ik had nog een stukje peccorino in de koelkast maar dat lag er al lang en was keihard. Ik dacht dat in stukken hakken en malen in het molentje van de staafmixer wel prima was. Het werd idd fijn maar bleef toch te hard/korrelig. Dat proefde ik pas toen het al in de pesto zat :-\
Ik had er niet te veel vertrouwen in maar het eindresultaat was echt heerlijk :D Het is even een werkje maar echt de moeite waard!
Door - pien -
#3469961
El_Kato schreef: za 30 mar 2024, 20:37 Ik moest even zoeken naar het topic ;D

Vandaag samen met mijn lief gekookt - doen we eigenlijk nooit maar hij is sinds een paar weken koken steeds leuker gaan vinden. Mede door een aantal mannelijke collega’s die ook enthousiast koken :)

We hebben ravioli’s gemaakt volgens dit recept - of naaaah net iets anders ::)
https://deliciousmagazine.nl/recepten/q ... olpesto-2/

De burrata vervangen door buffel mozzarella. Die in blokjes gesneden en de boerenkool klaargemaakt volgens recept daar doorheen geroerd met nog extra wat chilivlokken en dat als vulling gebruikt.

De pesto ging niet helemaal goed. Ik had nog een stukje peccorino in de koelkast maar dat lag er al lang en was keihard. Ik dacht dat in stukken hakken en malen in het molentje van de staafmixer wel prima was. Het werd idd fijn maar bleef toch te hard/korrelig. Dat proefde ik pas toen het al in de pesto zat :-\
Ik had er niet te veel vertrouwen in maar het eindresultaat was echt heerlijk :D Het is even een werkje maar echt de moeite waard!
Leuk gerecht! Weer een heel ander gebruik van boerenkool dan in de stamppot :)
Zelf pesto maken is makkelijk en je kunt variëren met groenten en pitten.
Mijn gekochte puntje Parmezaan hak ik klein en vries het dan in en zo kan ik een stukje ontdooien als ik het nodig heb en ja, ik vergeet regelmatig te ontdooien :doh:

Gisteren at ik Marokkaanse stoof (met ras-el-hanout, en extra paprikapoeder en komijn) met sucadelap-die-afgeprijsd-was met een courgette die er nog lag. Zonder iets erbij want ik eet nog steeds keto.
Mijn zoon komt vanmiddag voor een klusje en daarna eten we kroketten, inktvisringen, friet én broccoli :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door