Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3450491
Gisteren mijn wekelijkse Boerschappenbox opgehaald. Er zaten lekkere dingen bij, dus dat wordt weer veel koken deze week. Gisteren begonnen met gebakken krieltjes met ui, tomaat, rode pesto, spinazie en gekookt ei.
Vandaag wordt het linzenpasta met spaghettipompoen, blauwe kaas, champignons, ui en verse salie.
#3450599
Wat een leuke recepten komen hier langs. Moet wat vaker dit topic openen zie ik. :-)

Wij eten vandaag "jonge gezinnen stoofpotje".
Een recept wat ik ooit op internet gevonden heb.

Het is een gerecht met sjalotjes, paprika, doperwtjes en hamblokjes met rijst.
Door de groentemix doe je dan nog wat creme fraiche, beetje mayo en wat kruiden. Als alles gaar is gooi je het geheel bij elkaar in 1 pan, even roeren en dan kan je eten.
Lekker makkelijk en snel klaar.

Karen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3450627
Gisteren een curry gemaakt met paarse broccoli en aubergine. Gegeten met omeletrolletjes en volkoren basmatirijst.
Vandaag maak ik pompoensoep van de halve pompoen die ik nog over had van eergisteren. Daar ga ik nog wat bruschetta bij maken.
En intussen staat er een deegje te rijzen voor een volkorenbrood. Ik bak dat altijd in de oven, maar laat het deeg door de broodbakmachine kneden. Dat programmeer ik dan 's avonds in en dan heb ik de volgende ochtend deeg om een brood te bakken. Helaas bleek vanochtend dat de broodbakmachine het heeft begeven, dus heb ik het deeg net maar met de hand gekneed.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3450681
In de Boerschappenbox zat deze week een gigantische oranje bloemkool. Daar kunnen we gewoon 2 x van eten. Dus wordt het vandaag bloemkool in tandoorisaus met grillkaas en witte rijst. Met een komkommersalade erbij.
#3450682
Wij hebben het makkelijk vandaag, patat met worteltjes en kipcorns uit de airfryer.
Enige is dat ik de wortels nog wel zelf ff moet schoonmaken enzo, zijn verse. Maar dan heb ik ook weer wat lekkers en gezonds te snoepen. Om de een of andere reden gaat er altijd minder wortel in de pan dan je zou denken.. ;D
Door Lizzy
#3450728
Vanavond aubergine curry met bloemkoolrijst. Recept van de Ap. Morgen wordt het pasta met rode pesto (zelf gemaakt en met noten in plaats van pijnboompitten want die zijn onbetaalbaar) en overmorgen ga ik spitskool roerbakken. Met vega balletjes en Quinoa.
Door Siberienne
#3450734
Gisteren risotto met cantharellen. Deze kwamen nog uit de winkel maar volgend jaar wil ik ze zelf gaan plukken. Doen zoveel mensen hier en cantharellen herkennen schijnt niet zo moeilijk te zijn. Maar ik wil toch wel een dagje cursus :biggrin2:

Vanavond mosselen! Blåskjell heten die hier, oftewel ‘blauwe schelpen’
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door