Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anneloog
#3428272
Zo blij met afgekoelde weer dat ik weer puf en zin had keuken in te duiken. Niet te zwaar eten want die hitte van afgelopen week is nog niet uit ons lijf. Dus asperge plaat taart gemaakt gezien de asperges in de aanbieding waren.
En het was heerlijk, morgen staat er risotto met de overige witte en groene asperges op het programma met gerookte zalm.

Witte asperges ff kort blancheren.
Bladerdeeg ff kort blind bakken.
Mascarpone mengen met mosterd ( dijon en grove mosterd) en de bladerdeeg plaat na kort blindbakkenen ff afkoelen insmeren. Dan de groene en witte asperges gehalveerd om en om erop.
Daarop een goede ham in rolletjes, daarop bieslook en wat geraspte kaas en peper.
Dan 25 minuten in de oven 200a220 graden. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door Siberienne
#3428277
Ziet er heerlijk uit AnneLoog

Wij hadden gisteren groene asperges met geraspte kaas. Daarbij aardappel en zoete aardappel uit de oven en kabeljauw moten uit de oven met olijfolie, scheutje witte wijn en zwarte olijven tapenade. En verse basilicum.

Vandaag Tex-mex wraps van Vega-kipblokjes (hålsåns kok, lekker spul), paprika,, pluksla-uit-eigen-tuin etc
Door Basil
#3428291
Ziet er heerlijk uit!
Laatste week voor de asperges, ga vrijdag ook nog even halen voor het weekend.
Vandaag eten we zelfgemaakte kabeljauwburgers met kool/wortel/prei/appel salade met mosterdknoflookmayo
Door src_esther
#3428316
Wij proberen in het aspergeseizoen minstens 1x per week asperges te eten. Laatst had ik voor ons 2 ruim voldoende biologische asperges maar kregen we eters. Mijn lief is bij de reguliere groenteboer extra gaan halen. Ik had gebeld om te vragen of ze mooie verse hadden nadat ik de bij de supermarkt gehaalde afgekeurd had en die hadden ze zeker, zeiden ze. De biologische had ik reeds enkele dagen in de koelkast liggen, die waren nog prachtig blank, sappig en met veel lengte, maar die zogenaamd heel verse van de groenteboer waren wel beter dan die van de supermarkt, maar pff, niet best hoor. Smaak van de biologische was ook echt beter. De biologische groene vind ik ook heerlijk.

Afgelopen dagen aten wij:
- roerbak van gember, rode peper, knoflook, paprika, peultjes, eryngii paddenstoel en friemeltje gemarineerde (rijstwijn, oestersaus, sereh, loas, zwarte peper, vissaus) kipfilet, rijst en zelfgemaakte satesaus o.b.v. Jori pindakaas en eigen boemboe
- mijn kant-en-klaar tomatensoep (o.b.v. van Mau (uitpaulineskeuken)) uit een fles (maandje geleden zelf gemaakt en in de fles gedaan) en een Griekse salade met bio knip wit
- pizza van de allerbeste pizzabakker die we kennen (en we kennen er helaas best veel "beste van [vul plaatsnaam in]") (sinds we deze ontdekt hebben moeten we oppassen dat we niet elke week pizza eten :o )
- aspergevelouté uit een pot (paar dagen geleden zelf gemaakt), gebakken aardappeltjes met mayo, falafel uit een gekocht pakje met zelfgemaakt sausje, beetje sla
- kant-en-klaar wortel gember kokos soep uit een zakje (zelfgekocht) en sla

Morgen een curry madras uit de vriezer begeleidt door rijst en geroerbakken indiase bloemkoel.
Rest van de week in elk geval asperges, casserole en risotto. Oja en waarschijnlijk weer pizza... ;D

Oja, ongeveer alles - ik denk 95% of meer - wat we zelf maken is biologisch of biodynamisch. Niet goedkoop maar wel heeel lekker.

We hebben afgelopen weekend weer 20 kilo rundvleespakket gekocht, niet biologisch gecertificeerd, maar we kennen de 'boer' (het is meer hobby) en die certificaten zeggen ook niet alles zien we bij het gecertificeerde bedrijf waar we dagelijks de gang van zaken zien...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3433336
Baby kan ondertussen ook al eten... ::)
Vandaag pasta, voor baby paar sliertjes met geraspte wortel en courgette, met een vleugje tomatenpuree...

Ik denk als toetje een bad :smitten:
IMG_20211012_182537.jpg
IMG_20211012_182537.jpg (56.84 KiB) 1168 keer bekeken
Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3433345
Da’s wel een tijdje geleden dat hier iets was gepost 😉….

Hier stond op het menu:
Kreukelfriet (uit de oven), snijbonen en een kabeljauwhaasje met (zelfgemaakte) marinade van Italiaanse kruiden met een bacon-jasje…

Morgen: witte rijst, babi ketjap en chinese kool….
Door smulpaap
#3433348
Fenixjuh schreef: di 12 okt 2021, 18:38 Baby kan ondertussen ook al eten... ::)
Vandaag pasta, voor baby paar sliertjes met geraspte wortel en courgette, met een vleugje tomatenpuree...

Ik denk als toetje een bad :smitten:

IMG_20211012_182537.jpg

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Oh wat een schattige foto :-*
Wat is ze alweer groot, gaat hard he
#3433360
Fenixjuh schreef: di 12 okt 2021, 18:38 Baby kan ondertussen ook al eten... ::)
Vandaag pasta, voor baby paar sliertjes met geraspte wortel en courgette, met een vleugje tomatenpuree...

Ik denk als toetje een bad :smitten:

IMG_20211012_182537.jpg

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Ach kom, wat eet ze netjes! Met een lepel! :o Er hangt niet eens wat in haar haar. :P
Leuk he, dat verkennend eten. En idd, wat wordt ze alweer groot!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door