Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3392845
Eef+Stippels schreef: do 09 jan 2020, 17:24 De link niet meteen gelegd dat je natuurlijk inspiratieloos bent omdat je je meisje moet missen :-* :-*


Wij eten salade met knoflookdressing, champignons gebakken in sojasaus, ei, tomaatjes en pijnboompitten.
:-* :-*

Vandaag pasta met spinazie, boursin, gedroogde tomaatjes, pijnboompitjes. Hele middag in vergadering gezeten dus ik moest iets hebben dat snel klaar is. Nah, ben benieuwd.
Door Siberienne
#3392897
Gekookt voor vrienden, was erg gezellig.

Rode kool, hertenstoof uit de slowcooker (ben fan geworden) en aardappel/zoete aardappel/knolselderij mix uit de oven met olijfolie en Provençaalse kruiden. Kaasjes erna. En toen had men geen ruimte meer voor ‘t ijs dus toe thee en chocolaatjes :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Siberienne op zo 12 jan 2020, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3392942
Siberienne schreef: za 11 jan 2020, 21:29 Gekookt voor vrienden, was erg gezellig.

Rode kool, hertenstoof uit de slowcooker (ben fan geworden) en aardappel/zoete aardappel/knolselderij mix uit de oven met olijfolie en Provençaalse kruiden. Kaasjes erna. En toen had men geen ruimte meervoud ‘t ijs dus toe thee en chocolaatjes :biggrin2:
Zo, wat verwen jij je vrienden zeg :o !
Door Siberienne
#3392944
Lizzy schreef: zo 12 jan 2020, 17:26 Zo, wat verwen jij je vrienden zeg :o !
Was ook beetje voor ML. Die was stiekem jarig :) ;)

Vanavond bietenbrood en linzen-tomaten-kerrie-kokos soep uit Simpel van Ottolenghi. Je moet toch wat met druilerige zondagmiddag ;) :biggrin2:

Ben heel benieuwd hoe het gaat smaken.
Hier staat het brood https://www.dehippevegetarier.nl/in-mij ... eitenkaas/

En hier de soep
https://vegetarischeteniseenfeest.wordp ... -en-kokos/
Door Lizzy
#3393181
Leo kookt. De schat. Hij heeft vandaag gewerkt, ik ben met mijn vriendin lekker haar Chi pup wezen knuffelen (en nog een zwikje volwassen Chi's - oh my God, wat zijn ze schattig!!!) en ik kom thuis: maakt Leo ook nog eens eten. Ik zeg "droom man". Thais. Geen idee verder, maar Thais.
Door millyckk
#3393185
Omdat ik er niet een nieuw topic voor wil aanmaken, maar even hier...
Door heftige familie omstandigheden hebben we de laatste weken regelmatig geen tijd om te koken. Heb nu van 3 verschillende winkels kant en klaar maaltijden gekocht maar man, wat is dat smerig: chemisch, smaakloos en vaak ontzettend zout...
Het voelt als vragen naar het beste brokkenmerk maar hebben jullie tips welk merk nog enigszins te pruimen is? ::)
Laatst gewijzigd door millyckk op vr 17 jan 2020, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#3393186
Omdat ik er niet een nieuw topic voor wil aanmaken, maar even hier...
Door heftige familie omstandigheden hebben we de laatste weken regelmatig geen tijd om te koken. Heb nu van 3 verschillende winkels kant en klaar maaltijden gekocht maar man, wat is dat smerig: chemisch, smaakloos en vaak ontzettend zout...
Het voelt als vragen naar het beste brokkenmerk maar hebben jullie tips welk merk nog enigszins te pruimen is? ::)
Laatst gewijzigd door millyckk op do 16 jan 2020, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3393189
millyckk schreef: do 16 jan 2020, 20:55 Omdat ik er niet een nieuw topic voor wil aanmaken, maar even hier...
Door heftige familie omstandigheden hebben we de laatste weken regelmatig geen tijd om te koken. Heb nu van 3 verschillende winkels kant en klaar maaltijden gekocht maar man, wat is dat smerig: chemisch, smaakloos en vaak ontzettend chemisch...
Het voelt als vragen naar het beste brokkenmerk maar hebben jullie tips welk merk nog enigszins te pruimen is? ::)

Allereerst sterkte gewenst !

Tsja, echt lekker vind ik dat ook niet. Albert Heijn stoommaaltijden gaan nog wel maar op den duur ook niet echt lekker (en duur).

Semi kant en klaar
-maaltijd salade met airfryer frietjes en gebakken eitje
- baked beans uit blik van Totopas opwarmen, wrapje smeren met yoghurt of humus en vullen met rauwkost of wraps met kant en klare Chili van Unox (uit de zak), geraspte kaas erover
- verse pasta koken kost maar een paar minuten, kant en klare saus erover van bv grande italia (of de verse van de AH) en diepvries erwtjes erdoor gooien
- soep uit de zak van Unox of een ander merk met brood
- snelle roerbakmix, mihoen waar alleen kokend water op hoeft en kruiden boemboe, kroepoek erbij
- Patak curry uit een pot, vega balletjes bakken en rijst erbij en komkommer. Naanbroodjes (vooral de koriander / knoflook)

En als het probleem niet het koken is maar de boodschappen: maaltijd box van bv Hello Fresh? Je hoeft niet na te denken over wat je eet of de boodschappen maar je bent een half uurtje bezig met koken....

Mocht je in de buurt wonen (Limburg omgeving Weert) maak ik een (vegetarisch?) stoofpotje voor je as maandag ;) als je dat lust...
Door millyckk
#3393192
Aha, die stoommaaltijden hadden we nog niet geprobeerd!
Het is meer dat we dan avonds totaal geen puf meer hebben om wat dan ook te doen in de keuken, spul in de magnetron voor een aantal minuten en klaar!
Ik kan niet goed tegen scherp gekruid eten dus dat valt af, maar
Unoxsoepen zijn dus ook te doen begrijp ik.
En wat betreft je aanbod: superlief maar we wonen een tikkie uit de buurt :biggrin2: :-*
Door Siberienne
#3393194
millyckk schreef: do 16 jan 2020, 22:30 Aha, die stoommaaltijden hadden we nog niet geprobeerd!
Het is meer dat we dan avonds totaal geen puf meer hebben om wat dan ook te doen in de keuken, spul in de magnetron voor een aantal minuten en klaar!
Ik kan niet goed tegen scherp gekruid eten dus dat valt af, maar
Unoxsoepen zijn dus ook te doen begrijp ik.
En wat betreft je aanbod: superlief maar we wonen een tikkie uit de buurt :biggrin2: :-*
Oh da’s jammer..

Ja ik vind een aantal van de Unox soepen best goed te eten en de biologische soepen van de AH ook.
Ik snap wel wat je bedoelt, ik had dat vaak na lange werkdagen. Toch is iets met eten doen voor mij dan ook wel weer ontspanning op een of andere manier.

Ik vond trouwens de verse pizza’s van de AH, die grote in de grijzige dozen ook wel eetbaar. En in het koelbak hebben de grote AH’s ook nog verse soepen en sauzen staan.

Ik lust ook de rode kool met aardappel puree en stoofvlees ook nog wel. De andere stamppotten vind ik weeïg, wat ik wel eens een enkele keer deed is zo’n bakje aardappel puree halen, dat opwarmen en gesneden andijvie erdoor, rookworst uit de magnetron en dan heb je ook weer iets dat snel klaar is.

Nogmaals sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3393198
Bij ons verkopen groenteboer en slager zelfgemaakte maaltijden/soep. Nooit geprobeerd, maar waarschijnlijk gezonder en lekkerder dan van een supermarkt. Wellicht ook bij jou in de buurt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door