Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3405641
Roerbak van snijbonen met tuinboonscheuten (heel het internet uitgespit, geen recept te vinden, zaten in de groentetas) met knoflook/ui en Aziatische kruiderij en mie. Ik ben benieuwd hoe die tuinboonscheuten waren want ik vond ze al niet lekker ruiken ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3405642
Worteltjes uit de supermarkt, wat dom is, want die in de tuin zijn klaar... vissticks/vega-zeesticks en aardappeltjes. En doperwtjes die wel uit eigen tuin komen!
Door Siberienne
#3405643
koekje schreef: ma 22 jun 2020, 16:57 @Hanny: ik hou echt niet van ananas op mijn pizza. De kinders overigens ook niet. Kaas raspen kan ze ook hoor, in de magimix. Maar ik heb niet altijd een stuk/blok in huis. Plakken wel en dat werkt net zo goed. Als de plak te groot is, snijdt ze er gewoon een stukje af.
Ze kan zelf ook wraps maken. Wel onder begeleiding van mij, want ik maak het deeg met warm water. Maar ze uitrollen kan ze al goed. Ze heeft een eigen deegroller.
Ze is stoer :)
Ananas op pizza is ook niet mijn ding. En vertel het vooral niet aan een Italiaan ;) ;) da’s vloeken in de kerk...

Wij eten truffel-ravioli denk ik met rucola en tomaatjes en (h)oesterzwammen en champi’s

Toe soja ijs met blauwe bessen
Door Hanny
#3405658
@ Koekje,

Mijn reactie ging me vooral om de titel van dat boek en niet over wel of geen kaas en ananas.
En ja, kindlief is zeker al goed bezig, Voel je niet op je tenen getrapt, want dat is het niet waard.

Hanny
Door - pien -
#3405671
- pien - schreef: ma 22 jun 2020, 17:11 Roerbak van snijbonen met tuinboonscheuten (heel het internet uitgespit, geen recept te vinden, zaten in de groentetas) met knoflook/ui en Aziatische kruiderij en mie. Ik ben benieuwd hoe die tuinboonscheuten waren worden ::) want ik vond ze al niet lekker ruiken
Er was niks meer van de scheuten te proeven dankzij de zoete en zoute ketjap, knoflook en sesamolie ;D
Door Lizzy
#3405674
Vandaag komen mijn moeder en zus hier lekker in de tuin zitten! Ik verheug me daar enorm op, voor het eerst in maanden dat ik mijn zus zie! Voor tussen de middag heb ik een pittig linzensoepje gemaakt met broodjes uit de oven. Ik weet nog niet wat ik daarop doe. Voor vanavond quiche broccoli, salade, gebakken aardappeltjes, tuinboontjes.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3405881
- pien - schreef: di 16 jun 2020, 17:55 Salade van wortel/kool/bleekselderij met flammkuchen
Mijn flammkuchen alert gaat af! Beetje laat, maar ik was nog niet bijgelezen hier. ;D
- pien - schreef:
https://mergenmetz.nl/recepten/iraanse- ... ietstelen/
Leuke site trouwens, Mergenmetz! Ik haal er wel vaker groenterecepten vandaan :)
Ja, daar kijk ik ook regelmatig voor recepten. :thumbsupup:
Door - pien -
#3406200
koekje schreef: wo 01 jul 2020, 17:31 Is tie er inmiddels al uit?

Hier sate (gemaakt door kleuter), satesaus, noedels en broccoli (voor mij slaai). Als toetje chocoladevla.
Leuk dat kleuter kookt!

Andijviestamppot met gebakken paddestoelen aten wij gister.
Vanavond tikka massala met bloemkool uit het boek VEG van Jamie (dat boek kreeg meneer nog als Vaderdagkadootje afgelopen vrijdag :D )
Door src_esther
#3406446
Gisteren de helft die over was van de Curry Madras die we zaterdag hadden. Zaterdag met Indiaas roergebakken bloemkool met garam masala en gisteren met saag van spinazie.
Vandaag courgette-tomatenovenschotel en farfelle met gorgonzola.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door