Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3138500
Borke schreef: Wat raar!
In ons vorige huis hadden we een massief houten merbau vloer geolied en daar deed de Roomba het ook als een zonnetje. Toen fokten we nog Maine Coons en hadden we als we kittens hadden allemaal lage kattenbakjes in de kamer staan en ooit een probleeem!
Misschien een kwestie van ander grit of wellicht was onze vloer harder?
Hier is de vloer keihard, meneer heeft het zwaar gehad met schuren. Maar de olielaag kan wel krassen laten zien.
Ik denk ander grit. Wij hebben van die harde stenige kleikorrels. Houtgrit en van die ekosnippers verpulveren, maar Sien eet dat op.
#3138507
Borke schreef: Waarom?
Leef je dromen en met deze kan het  :biggrin2:
Omdat ik in Zweden ben en internet verschrikkelijk traaaaag is hier in de pampa. Dus ik ga pas googelen als ik weer thuis ben. En dan zal het vermoedelijk niet lang duren of er snort een robot rond in huize Anne! ;D
#3140731
Nog even terugkomen op dit topic! Ik heb weer goed internet dus kan ik op zoek naar een robot, maar het is wel een hoop info. Daarom even een inventarisatie aanvragen op bp :biggrin2:: ik neig naar de Roomba, maar die is er in verschillende smaken (620, t/m 871). Welke is het populairst hier? Ik zoek uiteraard eentje die niet bang is voor huisdierenharen en zand, die een behoorlijke opvangbakcapaciteit heeft. Hij zou een 70-80 m2 (verdeeld over verschillende ruimtes, geen hoge drempels, harde vloeren, alleen één koeienvel) moeten zuigen. Als ie hoekjes niet goed meeneemt, is dat niet erg, die doe ik één keer per week wel met de grote stofzuigderd. Dingen als touchscreen, afstandbediening en scheidingswandjes etc. kan ik goed zonder. Da's meer iets voor de moderne mens! 

Is duurder altijd beter bij die stofzuigrobots?
#3140747
Anne in Duitsland schreef: Nog even terugkomen op dit topic! Ik heb weer goed internet dus kan ik op zoek naar een robot, maar het is wel een hoop info. Daarom even een inventarisatie aanvragen op bp :biggrin2:: ik neig naar de Roomba, maar die is er in verschillende smaken (620, t/m 871). Welke is het populairst hier? Ik zoek uiteraard eentje die niet bang is voor huisdierenharen en zand, die een behoorlijke opvangbakcapaciteit heeft. Hij zou een 70-80 m2 (verdeeld over verschillende ruimtes, geen hoge drempels, harde vloeren, alleen één koeienvel) moeten zuigen. Als ie hoekjes niet goed meeneemt, is dat niet erg, die doe ik één keer per week wel met de grote stofzuigderd. Dingen als touchscreen, afstandbediening en scheidingswandjes etc. kan ik goed zonder. Da's meer iets voor de moderne mens! 

Is duurder altijd beter bij die stofzuigrobots?
Duurder is meestal met meer mogelijkheden, meer aldannietonnodige accessoires, etc.
#3140756
Mini's 3-tal schreef: Duurder is meestal met meer mogelijkheden, meer aldannietonnodige accessoires, etc.
En dus meer dingen die kapot kunnen gaan. :biggrin2: Ik ben stout geweest en heb na een paar duidelijke testbericht in zuh Doitsj de LG6340 besteld. Ben errug benieuwd!
Door keetje
#3140831
Ik blijf nog even meelezen, heb gisteren, fout, fout, fout, op you tube gekeken en rolde daar van het ene stofzuigerrobotfilmpje in het andere stofzuigerrobotfilmpje. Waar de een makkelijk over een kleed huppelde kwam dezelfde er op een ander filmpje met geen mogelijkheid overheen. Ik blijf dus nog even meelezen hier naar jullie ervaringen. Ik wacht nu op de review van de  LG6340.  :biggrin2:
#3140832
keetje schreef: Ik blijf nog even meelezen, heb gisteren, fout, fout, fout, op you tube gekeken en rolde daar van het ene stofzuigerrobotfilmpje in het andere stofzuigerrobotfilmpje. Waar de een makkelijk over een kleed huppelde kwam dezelfde er op een ander filmpje met geen mogelijkheid overheen. Ik blijf dus nog even meelezen hier naar jullie ervaringen. Ik wacht nu op de review van de  LG6340.  :biggrin2:
Dan heb je vast ook deze wel gezien :biggrin2:

Ik lach me er altijd de tranen in de ogen door.

#3141026
Borke schreef: Wij hebben zowel een Roomba (ouder model) als een LG.
Toen we een tweede wilden, bleek de LG een goed en goedkoper en stiller alternatief.
Ik ben er erg tevreden over!
Blij het te horen! Ik kan niet wachten tot hij er is!  :biggrin2: Welk model LG hebben jullie?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141128
Maar hoe zit het met de filter? Voor een huisstofmijt-allergie heb je minimaal HEPA 14 nodig.
Heeft zo'n ding ook een filter? Of verspreidt hij de huisstofmijt door je hele huis?
#3141131
Hope schreef: Maar hoe zit het met de filter? Voor een huisstofmijt-allergie heb je minimaal HEPA 14 nodig.
Heeft zo'n ding ook een filter? Of verspreidt hij de huisstofmijt door je hele huis?
Geen idee hoe dat zit, omdat dat bij ons thuis niet speelt. De LG heeft een permanente filter (wat dat ook moge zijn) met HEPA-klasse 11.
Door Irish
#3141139
Hope schreef: Maar hoe zit het met de filter? Voor een huisstofmijt-allergie heb je minimaal HEPA 14 nodig.
Heeft zo'n ding ook een filter? Of verspreidt hij de huisstofmijt door je hele huis?
Onze heeft een  hepa filter, maar geen idee van welke ''klasse'.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door