Ik ben bijna 40+ en heel eerlijk... Die merken die beloven dat je door gebruik van hun producten minder rimpels krijgt, daar geloof ik geen bal van. Het is belangrijk om veel water te drinken, zodat je genoeg vocht in je huid hebt. Daar kan geen (duur) smeersel tegenop. Na / tijdens het douchen (ik doe dat 's avonds voor het slapen gaan) je huid insmeren met olijfolie zodat de vocht in je huid blijft. Als je dit vindt stinken kun je bijvoorbeeld ook amandeloie, kokosolie of een massageolie op natuurlijke basis nemen. Rimpels zijn volgens mij genetisch bepaald en hebben voor een groot deel ook met je levensstijl te maken. Roken en veel in de zon zijn zonder goede bescherming dragen er ook toe bij dat de huid snel ouder wordt.
Dag en nachtcrème zijn qua werking gelijk. Het ernige verschil is dat de nachtcrèmes meestal wat vetter zijn en heten daarom nachtcrème. Ik smeer daarom ook overdag een nachtcrème (droge huid, ik drink te weinig en op het werk een airco), tenzij ik foundation draag. Dan neem ik wel een dagcréme. Mijn verzorgingsproducten zijn net als bij Frau Antje op basis van "Naturkosmetik", maar dan van de lijn van Alverde (DM). Al die dure crèmes die een jongere huid beloven zitten vaak vol giftige stoffen die juist het tegendeel bewerkstelligen en gevaarlijk zijn voor de hormoonhuishouding.
Oh ja... Op mijn (nieuwe) werk werd ik in het begin door veel collega's op 25 geschat, terwijl ik 39 ben en toch echt wel rimpels heb