Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3113273
Hope schreef: Men noemt het antwoord 'genuanceerd'. Ik denk dat ze een Dikke van Dale nodig hebben. Wat is er in hemelsnaam genuanceerd aan dat artikel?
Ja, niks. Zo'n artikel komt ze gewoon goed uit. That's it. Best walgelijk :-X
#3113342
Hope schreef: Men noemt het antwoord 'genuanceerd'. Ik denk dat ze een Dikke van Dale nodig hebben. Wat is er in hemelsnaam genuanceerd aan dat artikel?


Helemaal niks  :-X
Ik vrees dat het de mensen die daar komen weer ernstig aan het twijfelen brengt als ze net een arts treffen die niet zo van verse voeding is
En heel veel mensen  komen met chronische klachten . Maar ja voor elke klacht is er wel een brok toch ?  ::)
En als de brok ""op maat "" niet afdoende is dan stoppen  we Vikky gewoon lekker vol met medicatie

Ik heb zelf trouwens wel een hele club assistentes om me heen gehad daar , maar dat was in 2009  :biggrin2:
Amber lag in de recovery na haar operatie en ze werd even gecontroleerd door een assistente
Assistente zei , nadat ze Amber even geaaid had , wat een aparte vacht . wast u haar veel ?
Waarop manlief gelijk zei , nee .... voeding . Assistente werd nieuwsgierig , oh wat eet ze dan ?
Manlief ... de details mag u aan mijn vrouw vragen , dus ik begon mijn verhaal
Assistente ..... meiden kom eens luisteren  :biggrin2: Ze vonden het allemaal erg interessant .
Noa kwam in 2008 , en we vonden het een goed idee om haar even door Walter Strikkers te laten bekijken
Walter weet heel veel van het ras , zes maanden daarna kwamen we weer . Hij was vol lof over Noa
Toen was Noa 6,5 jaar . Op 11 jarige leeftijd is Noa er weer geweest om een tandje te laten trekken
Zowel Walter als de assistentes keken hun ogen uit , ze vonden Noa er geweldig uitzien voor een Bull van 11 jaar
Voeding kwam natuurlijk weer ter sprake . Maar toen (nog) geen op of aanmerkingen /belerende vinger
Tessa onze Jack is er twee jaar geleden aan haar kruisband geopereerd , hee alweer een hondje met zo,n vachtje
Oh ja , we weten het alweer . U heeft twee Bullen ook he die zo apart eten  :biggrin2:
#3113347
Ik geloof niet dat ik het als verplichting voel om dat artikel uit te reiken.  8)
Ik heb het gelezen, het heeft in het Tijdschrift voor Diergeneeskunde gestaan, Ik heb alleen maar mijn schouders opgehaald maar vind het wel typisch dat Esther Plantinga en Ronald Jan Corbee hun namen er boven hebben staan. Van hen had ik wel wat meer nuance verwacht. Paul Overgauw is degene die altijd op de volksgezondheid hamert, naar mijn idee komt dit uit zijn pen.
Door fransbulletje
#3113349
De Raad van Beheer is op tournee met de lezing "De hond lust 'em rauw door Esther Plantinga.
Zag het op de site van de Hollandse Bulldoggenclub en kreeg een nieuwsbrief van de Engelse Bulldogclub waar het ook in stond.
De brokken verkoop loopt denk ik drastisch terug dus tijd om in te grijpen  :-X
Darf gaat nu ook de supermarkt in en bij  tuincentra zie je  meerdere vriezers staan met verschillende merken en daar worden de brokkenfabrikanten niet blij van denk ik.
#3113410
Annemarie Rijnveld schreef: Ik heb het menu van één van mijn honden laten bekijken door Corbée, maar hij rept met geen woord over hygiene en eventuele risico's.

(menu is trouwens goedgekeurd)


Ik zag die meneer Corbee ook op de site van een leverancier staan
En daar is te lezen dat je je menu kunt laten samenstellen /berekenen
Waar staat die man nu eigenlijk voor ?  ::)
#3113436
smulpaap schreef:

Ik zag die meneer Corbee ook op de site van een leverancier staan
En daar is te lezen dat je je menu kunt laten samenstellen /berekenen
Waar staat die man nu eigenlijk voor ?  ::)
Ja, precies, via die site  ;D ben ik op dat spoor gezet....ik had al veel langer het plan het menu eens te laten controleren.

Ik heb niet het idee dat Corbée tegen versvoer is, hij heeft voor zover mogelijk was het menu nagerekend, en wat vragen gesteld, (en ik aan hem) maar verder van zijn kant geen enkele op- of aanmerking over eventuele bacterieen en andere ziektekiemen..
#3113489
Wij laten toch zien dat er niks mis mee is, ik bedoel, Misty leeft na 4 jaar barfen nog steed, senna al 2,5 jaar, ook hebben we alle drie (ik ook meegeteld) geen ziektes, voor mij genoeg bewijs dat barfen niet gevaarlijk is.
Zelfs mijn ratten zijn er flink op verbeterd met de rauwe eendagskuikens.


Waarom vinden we het niet raar dat de wolf en de leeuw in de dierentuin een karkas opvreet maar onze 'Tamme' wolven en 'tamme' wilde katten die we hier in huis hebben lopen maar 'ons' eten aan moeten smeren?
#3113563
Tamara schreef: Wij laten toch zien dat er niks mis mee is, ik bedoel, Misty leeft na 4 jaar barfen nog steed, senna al 2,5 jaar, ook hebben we alle drie (ik ook meegeteld) geen ziektes, voor mij genoeg bewijs dat barfen niet gevaarlijk is.
Zelfs mijn ratten zijn er flink op verbeterd met de rauwe eendagskuikens.


Waarom vinden we het niet raar dat de wolf en de leeuw in de dierentuin een karkas opvreet maar onze 'Tamme' wolven en 'tamme' wilde katten die we hier in huis hebben lopen maar 'ons' eten aan moeten smeren?
Nou, in de dierentuin wordt hevig gesupplementeerd, hè...en de dierentuin is een andere omgeving dan een huiselijke omgeving..

Er zijn mensen die zich niet inlezen en maar wat aanrommelen, dat is ook een vaststaand feit..en er zijn ook DA's die maar wat aanrommelen wat zelfsamengesteld voer betreft, gekookt of rauw..
#3113569
Tamara schreef: Wij laten toch zien dat er niks mis mee is, ik bedoel, Misty leeft na 4 jaar barfen nog steed, senna al 2,5 jaar, ook hebben we alle drie (ik ook meegeteld) geen ziektes, voor mij genoeg bewijs dat barfen niet gevaarlijk is.
Zelfs mijn ratten zijn er flink op verbeterd met de rauwe eendagskuikens.


Waarom vinden we het niet raar dat de wolf en de leeuw in de dierentuin een karkas opvreet maar onze 'Tamme' wolven en 'tamme' wilde katten die we hier in huis hebben lopen maar 'ons' eten aan moeten smeren?
Zolang we onze eigen gehaktballen staan te draaien en kipfilet niet al verhit in de winkels ligt, snap ik de ophef niet zo.
Wat is nu het verschil tussen kipfilet wat je snijdt om in de bami te kiepen, of de kippenpoot die je aan de hond voert? Onze eigen kip leg je toch ook niet zonder snijplank op de keukentafel? Wat denken ze nou, dat we dat met het vlees van onze honden wel doen?
#3113721
Jantina schreef: Overigens is mijn zoontje 1,5 en ik ben tijdens mijn zwangerschap niet getest en ik heb ook geen advies gekregen voor rauwe groenten o.i.d.
Dat is volgens mij ook het verschil tussen België en Nederland. Mijn zus werd 2 jaar geleden tijdens haar zwangerschap ook niet over het risico van rauwe groenten en toxoplasmose voorgelicht en nu, ze is weer zwanger, ook niet. Een Belgische vriendin van ons was tijdens haar 2 zwangerschappen ook heel erg met geen salade buiten de deur eten enzo vanwege het gevaar op toxoplasmose.
#3113739
pearlsofpassion schreef: Zo ver kunnen ze toch niet gaan daarin? Dieren echt moedswillig ziek maken?
Jawel heb t al eerder ergens gelezen maar kan t niet zo snel meer terug vinden.

Blijkt ook wel uit t feit dat clubgenoot die zn nieuwe pup op kvv had overgezet en langzamerhand op barf over wilde gaan zo bang is gemaakt waarbij letterlijk gezegd is dat hij en zijn hond een gevaar zouden zijn voor de volksgezondheid met alle gevolgen van dien (??) Maar snel weer is terug gegaan op brokjes en dan wel die van RC die je bij de DA moet kopen...
En als je de da niet meer kunt geloven wie dan nog wel zegt hij dus pup zit en blijft helaas op brok.

Mijn da is ook anti vers maar ik gok maar zo dat ze mij geen foldertje gaan uitreiken... die discussie ga ik nl wel aan en dat is dan weer niet de bedoeling....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door