Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3076455
Oh ik ben helemaal jaloers!
Twee van mijn favoriete rassen in een hond gecombineerd.
Poedels net wat te fijntjes/tuttig en te braaf en Wetters net wat te lomp/grof en te eigenwijs  :biggrin2:

Al is Borke alweer 3.5 jaar geleden overleden, ik ben nog steeds lid van de NVSW en heb alle info over de outcross nesten met grote interesse gevolgd.
De vader van dit nest is enorm gescreend en getest - is geen garantie natuurlijk, maar ik vind het een enige combi.
Door Shanti en co
#3076526
Bedankt allemaal.  :)

Klopt Borke, ze hebben alles heel goed uitgezocht en in niet poedelshow toilet vind ik de vader ook erg mooi.
Afbeelding

En dit is de moeder met pups toen ze 1 week oud waren.
Afbeelding
Door Suzanne
#3076538
Mooi ding!!!

Mag ik uit pure nieuwsgierigheid vragen of pupke een stamboom heeft/krijgt en hoe dit nu verder gaat? "Moet" of "mag"hij beschikbaar blijven voor de fok? Want outcross is geweldig.. maar dan moet je er natuurlijk ook weer wat mee ;-)

Suzanne
Door Shanti en co
#3076553
Natuurlijk mag je dat vragen.

Alle pups uit de outcross nesten worden uitgebreid gescreend op alle erfelijke afwijkingen van de wetterhoun en het ras van de vader wanneer ze 1 jaar zijn.
In mei komen de outcross pups uit de eerste twee nesten (labrador en poedel) bij elkaar om hun ontwikkeling te volgen, ze worden dan ook bekeken door een jury. Verder krijgen de woedelhoun eigenaren ook gelijk een trim workshop. En in oktober dit jaar en april/mei volgend jaar gaan we naar de gewone fokkersdagen van de vereniging.

De pups die daar het beste uitkomen moeten worden ingezet voor de fok, dit zal 1 heel misschien 2 keer zijn.
Alle pups staan nu in de bijlage van de rvb en degene waarmee verder wordt gefokt krijgen een echte stamboom. Wel hebben alle pups een stamboomnr dus kan je ermee showen en jachtkwalificaties behalen.
De pups zijn tot anderhalfjaar (dan wordt besloten wie ingezet word) eigendom van de NVSW, dan worden degene die ingezet gaan worden overgeschreven op de baas zijn naam.

Ook de F2 en F3 worden door de vereniging gecontroleerd voor ermee gefokt mag worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door