Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Shanti en co
#3214352
Omdat het zulk heerlijk weer is vandaag hebben de snuffelspelletjes weer gepakt zodat de honden daar lekker mee bezig konden. Het is heel leuk om het verschil tussen Shanti en Boeke te zien, Shanti doet het best kalm en beheerst met haar neus en tanden terwijl Boeke er enthousiast op los graaft en er omheen dartelt als het even niet lukt.

Toen we even wat anders pakte bedacht Boeke dat hij op de bank wilde blijven terwijl hij er al met 3 poten afgestapt was. Dus toen bleef hij zo maar zitten en keek mij verwachtingsvol aan terwijl ik er om een of andere reden een foto van wilde maken. :biggrin2:
Afbeelding

Boekje


Shanti
Door Shanti en co
#3214405
Hope schreef:Wat een leuk idee! Gaat trouwens nog beleefd hoor, Nelson doet veel gekker, haha! Leuk!
De honden vonden het heel leuk en hebben de rest van dag voldaan liggen slapen of rustig rondgelopen ondanks dat ze maar kort uit zijn geweest. :)
Alles is natuurlijk relatief, in vergelijking met onze kalme Shanti die er gewoon bij gaat liggen blijft hij een stuiterbal. :D

dinky89 schreef:Die foto! ;D
Knappe kerel hè. :cool:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3214408
Whahaha die foto!
Wat een leukerd is Boke toch. Shanti ook, maar ik val meer voor Boeke ;)

Ik krijg zo'n spel hier thuis ook niet met mijn voeten tegengehouden ;D ::)
Door Shanti en co
#3216546
Boekje is helemaal niet gegroeid, nog steeds ongeveer even groot als onze rode bloemen struik. :cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister zijn we met een andere hond wezen wandelen die nu een weekje bij zijn nieuwe eigenaren is en we gingen kijken wat Lipo van de IJsel vond.
Boeke heeft zo'n heerlijk fotogeniek hoofd. :smitten:
Afbeelding

Duidelijke hondentaal, maar als puber zijnde ging Boekje toch nog even door. Gelukkig liet hij Lipo wel met rust nadat ik hem een paar minuten aan de lijn had gehouden en nog een keer bij Lipo had weggestuurd.
Afbeelding

Ondanks dat hij Boeke iets te druk vond volgde Lipo Boeke wel het water in. Dat vond hij maar vreemd dus dan is een andere, ookal is het een stuiterende puberende, hond wel goed voor het vertrouwen.
Afbeelding

Afbeelding
Door Shanti en co
#3216794
Borke schreef:Ik ben heel benieuwd wat zijn beoordeling zal zijn op de Fokkersdag!
Wat vindt zijn fokster van hem?
Ik ben ook heel benieuwd. Uit zijn nest zullen er 4 honden gekozen worden die ingezet gaan worden voor de fok, er zijn nog 7 honden over na de gezondheidscheck dus wie weet wordt Boekjewoekje wel vader. :D
Limmie en Boeke vinden elkaar helemaal geweldig. Zij vindt het mooi dat wij Boeke een beetje in wettermodel houden maar hij is natuurlijk wel iets te rank en slank als poedelkruising. Qua karakter vindt ze hem en zijn broertjes en zusjes heel leuk. Wel zijn ze ietsje springeriger dus toen zij hem enthousiast riep tijdens de clubmatch had ze bijna een Boeke in haar gezicht. :biggrin2:

Boeke staat in een Pools tijdschrift. :D
Geen idee wat er staat maar het moet gaan over de wetterhoun en het outcrossproject, dit is de pagina waar Boeke in staat. Nu nog iemand vinden die Pools kan. :P
Afbeelding
Door Borke
#3216799
Hij is inderdaad wat rank en slank, dat klopt wel.
Zelfs Borke was in zijn jonge jaren grover dan Boeke en een Wetter is grover van bouw dan een Stabij. Met de juiste partner hoeft dat wellicht niet een probleem te zijn.
Het hangt natuurlijk ook heel erg af van de kwaliteiten van de overige 6 die in aanmerking komen.

Spannend hoor, ik ben heel benieuwd!
Door Shanti en co
#3217640
Vorige week hadden wij onze laatste behendigheidsles en toen had ik mijn fotocamera meegenomen en mijn moeder haar camera die ook kan filmen.
Dit waren de beste rondjes van iedereen. Helaas weigerde Boeke bij de tweede tunnel, een gevalletje van "dat doet hij normaal nooit" maar tijdens de andere rondjes lag er nog een beloningsbakje onderaan de A-schutting en Boeke vind snoepjes niet interessant terwijl hij bezig is maar "speelgoed" (een bakje, gek beest) wel dus daar ging het toen mis.
We hadden een onderlinge wedstrijd en alhoewel Boeke de snelste was heeft hij niet gewonnen vanwege de weigering, de laatste labrador liep foutloos dus die had gewonnen.




Omdat Boeke en ik het al heel goed deden bij de behendigheid mochten we ook een rondje met de gevorderden meelopen. De hindernissen stonden hoger dan normaal en er zat een extra draai in.



En dat na pas 7 lessen en thuis wat oefenen, knappe Boekjewoekje. :smitten:
#3218963
Afgelopen donderdag is Boeke naar de trimster geweest om in wetterlook te worden geknipt. En wat ziet hij er nu weer prachtig uit. :smitten:
Zijn kop is best wel wetter vind ik, voor de rest is hij natuurlijk erg rank en slank maar bedenkend dat hij half poedel is en nog verder moet uitzwaren vind ik het heel goed gelukt.

Afbeelding

Hij plast bijna altijd met zijn poot omhoog maar naast hetgeen waar hij op mikt raakt hij ook altijd zijn voorpoten. ::)
Afbeelding

Mooi buiklijntje
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#3218971
Thessa en Shanti schreef:Afgelopen donderdag is Boeke naar de trimster geweest om in wetterlook te worden geknipt. En wat ziet hij er nu weer prachtig uit. :smitten:
Zijn kop is best wel wetter vind ik, voor de rest is hij natuurlijk erg rank en slank maar bedenkend dat hij half poedel is en nog verder moet uitzwaren vind ik het heel goed gelukt.
Ik vind hem prachtig!

Bedenk ook dat het geen brokkenpup is. Ik zie hier echt heel duidelijk verschil tussen Nelson en de rest van de pups uit het nest. Nelson is een 100% barfhond. Hij heeft nog nooit een dag in zijn leven brokken gehad. De overige eigenaren zijn heel snel toch op brok gegaan en kregen hele andere honden dan Nelson. Veel breder en groter terwijl Nelson eerder de grootste en dikste van het nest was. Nu, na twee jaar, is dat verschil weg. De overige pups zijn uitgegroeid maar Nelson is nog altijd wat aan het uitzwaren. Hij heeft ook die rare groei-spurten niet gehad. Ze groeien gewoon echt veel natuurlijker en geleidelijker op als ze vlees eten i.p.v. brok.
#3218986
Hope schreef:Ik vind hem prachtig!

Bedenk ook dat het geen brokkenpup is. Ik zie hier echt heel duidelijk verschil tussen Nelson en de rest van de pups uit het nest. Nelson is een 100% barfhond. Hij heeft nog nooit een dag in zijn leven brokken gehad. De overige eigenaren zijn heel snel toch op brok gegaan en kregen hele andere honden dan Nelson. Veel breder en groter terwijl Nelson eerder de grootste en dikste van het nest was. Nu, na twee jaar, is dat verschil weg. De overige pups zijn uitgegroeid maar Nelson is nog altijd wat aan het uitzwaren. Hij heeft ook die rare groei-spurten niet gehad. Ze groeien gewoon echt veel natuurlijker en geleidelijker op als ze vlees eten i.p.v. brok.

Klopt dat speelt ook nog mee bij Boekje. Het scheelt dat wetter reuen vaak pas met 2-3 jaar klaar zijn met uitzwaren en zijn broers dus ook nog niet klaar zullen zijn met uitzwaren.

Ik ben heel benieuwd hoe zijn broers en zussen eruit zien op de fokkersdag over twee weken. De vorige keer verschilde het kapsel erg veel jammergenoeg dus kon je wel vergelijken maar niet zo goed als ik gehoopt had.
Door Shanti en co
#3221241
Wat ben ik trots op Boeke. :smitten:
Gister avond ben ik begonnen met hem iets nieuws aanleren, "stop af". Ik had het eerder al geprobeerd met snoepjes maar toen was ik de beloning en liep hij steeds nog even door. Van een trainster bij de hondenschool toen we behendigheid deden had daarom de tip gekregen om een speeltje te gebruiken en die achter hem neer te leggen. Wanneer hij dan stopt mag hij het speeltje pakken (Boekes ultieme beloning). Op die manier ligt de beloning achter hem en wil hij zo snel mogelijk stoppen om weer terug te rennen.
Na een paar oefeningen zodat Boeke doorhad dat het speeltje de beloning van zijn klik was ben ik ermee begonnen en hij leert het zo snel! Dit filmpje is de vijfde keer ofzo dat hij het moet en wat kan hij het al goed. :)

Ik moet er de volgende keer alleen nog wel even op letten dat Boeke richting mij zit en niet richting het speeltje maar voor de rest had de trainster ook niks aan te merken.

https://www.facebook.com/thessa.vanduin ... 663683629/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door