Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3152484
Inge en Bono schreef: Klik op reageer (of quote alvast iemand ;) ) dan scroll je naar beneden en zie je de vorige reacties in dat topic. Rechtsbovenin een reactie zie je dan ook "voeg citaat toe" klik aan en voila :)
Dit moet ik even laten bezinken en zal het morgen eens uitgebreid gaan proberen. Dank je. :)
#3153648
Moet dit in het kooktopic of het moestuintopic?

Ik heb dit gemaakt http://www.vijg.nl/recepten/vijgen-op-siroop/  Maar die vijgen zinken niet, hoe krijg ik ze dan onder het vocht? Ik heb me precies aan de verhoudingen gehouden, alleen zit het bij mij in 1 grote pot en heb ik er gewoon, naar smaak :biggrin2:  rum ingegooid. Wie heeft een oplossing of zouden ze goed blijven in een goed gesloten pot?
#3153682
Niet doorgesneden. Precies als het recept. Ze zinken niet. Ik snap er niets van. In het recept staat dus, ze moeten helemaal onder staan maar dat gaat niet lukken als ze gaan drijven. Bove in die deksels van die weckpotten zit een rand en ik heb nu de potten ect heulemaal volgegooid, tot aan het randje maar als ik dan de deksel erop doe komen de vijgen onhoog en zitten dus een stukje in de (lege) deksel. Ik baal als een stekker. :(

Deze ga ik morgen proberen. :) http://www.vijg.nl/recepten/vijgen-in-r ... e-bewaren/
Laatst gewijzigd door keetje op di 15 sep 2015, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#3156727
Oeps! Ik heb een bloemkool ;D.

Afbeelding

Of beter gezegd bloemkooltje.

Om hem wit te houden moet ik er toch bladeren overheen vouwen? Moet ik dat nu al doen of pas als ie nog wat groter is? Hij is nu een cm of 6 a 7 ofzo.
#3156911
Kaela schreef: Oeps! Ik heb een bloemkool ;D.

Afbeelding

Of beter gezegd bloemkooltje.

Om hem wit te houden moet ik er toch bladeren overheen vouwen? Moet ik dat nu al doen of pas als ie nog wat groter is? Hij is nu een cm of 6 a 7 ofzo.
De bladeren er meteen overheen vouwen. Het verkleuren gaat redelijk vlug.
Nynke ben ik al te laat om bloemkool te zetten voor een vroege oogst?
#3157579
Ik lijk dit jaar olijven te kunnen gaan oogsten van mijn struikje. Geen idee of ze het redden, nu met het steeds kouder wordende weer maar ik blijf hopen. Zijn er niet veel, een stuk of 10 maar toch.  :)
#3157593
hannabelgje schreef: De bladeren er meteen overheen vouwen. Het verkleuren gaat redelijk vlug.
Nynke ben ik al te laat om bloemkool te zetten voor een vroege oogst?
De winterbloemkoolzaadjes moet je zaaien in april :P :P  dus ja, dat lijkt mij wel  :biggrin2:

Ik heb zaterdag 4 winterbloemkoolplantjes gekregen, zo'n 25 cm hoog en dat is al vrij laat. De volgende keer moet ik in juli op zoek naar plantjes is mij verteld. Heb wel zaden gekregen, die ga ik in april zaaien.
#3164511
Jantina schreef: Bladeren eraf, Goed laten drogen, en droog en vochtvrij bewaren (niet in schuur ofzo)- dat is alles. Wij hebben ze nog van 2 jaar geleden liggen. Nog prima.
OKé, dan ga ik maar eens oogsten  :biggrin2:
#3164527
Jantina schreef: Goed idee, ze zijn er ook altijd wel even zoet mee. De konijnen ook trouwens maar weet niet of je die hebt haha!
KOnijnen heb ik niet meer. De 1ste kolven die ik ze gaf...clusterbom  ::) Maar gister vonden ze ze ineens heel interessant en waren ze zo op. Hoe droog je die dingen trouwens?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door