Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3289961
pike schreef::???: is dat alles :biggrin2:

Die fauven van mij gaan helemaal over de zeik als ze een eekhoorntje zien (of alleen maar ruiken ::) ze gillen de hele buurt bij elkaar :-X laat staan de hazen en de reeën.. Het is hier heerlijk wonen maar dat wild in combinatie met een paar Fauven ...

Aha! Als ik ooit wat kleiners wil dan een husky maar toch dat charmante gedrag wil blijven houden (ahum) kan ik overstappen naar fauven :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wij hebben een daredevil eekhoorn in de buurt die elke keer net voor ons de straat oversteekt. Wij verdenken hem van een gokverslaving. Soort Russische roulette maar dan anders...

Wat wel leuk is: de keren dat ze zo omhoog lopen te kijken naar de eekhoorns dat ze tegen lantaarnpaal of boom of de baas oplopen :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3289980
Spikkelneus schreef:Eekhoorn!

IMG_5072.JPG

Wat keurig :-*

Hier gaat het er wel wat wilder aan toe als er een eekhoorn in zicht is. Zelfs Xindy, die op bijna geen enkel dier reageert, zelfs niet op katten die door onze tuin lopen, wordt er wild van. Wat is dat toch...?
Door Eef+Stippels
#3289981
pike schreef:Buiten in het zonnetje na een lange wandeling. Foto's maken is toch zooooo saai, Jakkie was duidelijk moe en dommelt langzaam in slaap :biggrin2:

kELE2o3VQFis5ePYmwJFJQ_thumb_800c.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_800d.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_800e.jpg

Lekker dutten :smitten:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3289991
Eef+doggies schreef:Wat keurig :-*

Hier gaat het er wel wat wilder aan toe als er een eekhoorn in zicht is. Zelfs Xindy, die op bijna geen enkel dier reageert, zelfs niet op katten die door onze tuin lopen, wordt er wild van. Wat is dat toch...?
Dit was ook een eekhoorn nog heel ver weg. Eekhoorn dichtbij is anders, dan kan je niet even rustig een fotootje maken, haha. Dan lig je gegarandeerd op je snufferd.
Door Eef+Stippels
#3289993
Spikkelneus schreef:Dit was ook een eekhoorn nog heel ver weg. Eekhoorn dichtbij is anders, dan kan je niet even rustig een fotootje maken, haha. Dan lig je gegarandeerd op je snufferd.

:biggrin2:
Maak dan even een selfie :P
Gebruikersavatar
Door pike
#3290065
Spikkelneus schreef:Dit was ook een eekhoorn nog heel ver weg. Eekhoorn dichtbij is anders, dan kan je niet even rustig een fotootje maken, haha. Dan lig je gegarandeerd op je snufferd.
Een fotootje maken hahahaha. Ik kan niet eens de camera tevoorschijn halen. Moet echt alle zeilen bijzetten.
Siberienne schreef:

Aha! Als ik ooit wat kleiners wil dan een husky maar toch dat charmante gedrag wil blijven houden (ahum) kan ik overstappen naar fauven :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ben bang dat je niet weet wat je overkomt. Meutehonden die op jacht willen uhhhhh klein?? De kracht die zich ontwikkelt als hun instincten het overnemen wordt door iedereen schromelijk onderschat is mijn ervaring

Wij hebben een daredevil eekhoorn in de buurt die elke keer net voor ons de straat oversteekt. Wij verdenken hem van een gokverslaving. Soort Russische roulette maar dan anders...

Wat wel leuk is: de keren dat ze zo omhoog lopen te kijken naar de eekhoorns dat ze tegen lantaarnpaal of boom of de baas oplopen :biggrin2:
Armagnac loopt altijd omhoog te kijken of er nog eekhoorns zijn, boom na boom ::) en als hij eenmaal ergens ver weg wat heeft zien lopen dan loopt hij nog kilometers lang achterstevoren. Kijk uit jakkie een boom - boink - Jakkie kijk voor je, een auto - boink - jakkie let op kliko - boink ;D ;D ;D ;D ;D

Altijd als hij omhoog gaat staren of voetzoeker wordt dan zeggen we: Jakkie ziet (of ruikt) weer trollen. Jakkie er zijn geen trollen kom nou maar verder...
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_343d.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_343d.jpg (455.1 KiB) 1094 keer bekeken
Door Shanti en co
#3290075
Prachtig al die hondjes die op eekhoorn jacht zijn/willen. :)


He, verdorie. We mochten niet eens kinderen aan de krokodillen voeren. :biggrin2:
Afbeelding

Vorige week was ik met een van de studieverenigingen naar Estland. Daar kregen we onder andere een rondleiding van de dierenarts door de dierentuin en dit bordje vond ik toch wel hilarisch.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3290076
Thessa en Shanti schreef:Prachtig al die hondjes die op eekhoorn jacht zijn/willen. :)


He, verdorie. We mochten niet eens kinderen aan de krokodillen voeren. :biggrin2:
Afbeelding

Vorige week was ik met een van de studieverenigingen naar Estland. Daar kregen we onder andere een rondleiding van de dierenarts door de dierentuin en dit bordje vond ik toch wel hilarisch.
Streept Estland van lijstje ::) :biggrin2:
Door Siberienne
#3290096
pike schreef:Een fotootje maken hahahaha. Ik kan niet eens de camera tevoorschijn halen. Moet echt alle zeilen bijzetten.



Ben bang dat je niet weet wat je overkomt. Meutehonden die op jacht willen uhhhhh klein?? De kracht die zich ontwikkelt als hun instincten het overnemen wordt door iedereen schromelijk onderschat is mijn ervaring

Armagnac loopt altijd omhoog te kijken of er nog eekhoorns zijn, boom na boom ::) en als hij eenmaal ergens ver weg wat heeft zien lopen dan loopt hij nog kilometers lang achterstevoren. Kijk uit jakkie een boom - boink - Jakkie kijk voor je, een auto - boink - jakkie let op kliko - boink ;D ;D ;D ;D ;D

Altijd als hij omhoog gaat staren of voetzoeker wordt dan zeggen we: Jakkie ziet (of ruikt) weer trollen. Jakkie er zijn geen trollen kom nou maar verder...

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_343d.jpg
En jij denkt dat dat bij huskies minder is? Spot trok een keer onze hondentrainer van 90+ kilo,finaal ondersteboven omdat die even niet oplette en spot een konijn zag :-X

Ik denk dat zeker werklijn Huskies in reageren op prooi, Mn snel bewegend, niet wezenlijk anders is dan van een meutehond, behalve dat ze minder geluid maken. Althans: ze ze voor de step of slee (wat niet echt heel anders is als samen op jacht gaan) en het gekrijs stopt acuut als ze gaan rennen.

Even een indruk van drive en snelheid;
Speuren met Spot, helaas ziet die een konijn en vergeet hij het spoor
ik ben gestopt met speuren met hem, hij blijft te onbezonnen en ik ben niet sterk genoeg daarvoor meer...


En starten voor de step saampjes;
Dat is natuurljk hetzelfde als wild zien maar de voorwaartse drive van 2 heren is best groot....

Ik weet dat relatief kleine honden heel veel drive kunnen hebben en beresterk zijn, maar twee hussen van 28,5 en 25 kilo die echt willen zijn ook best pittig om te handelen....
#3290100
Siberienne schreef:
En jij denkt dat dat bij huskies minder is? Spot trok een keer onze hondentrainer van 90+ kilo,finaal ondersteboven omdat die even niet oplette en spot een konijn zag :-X

Ik denk dat zeker werklijn Huskies in reageren op prooi, Mn snel bewegend, niet wezenlijk anders is dan van een meutehond, behalve dat ze minder geluid maken. Althans: ze ze voor de step of slee (wat niet echt heel anders is als samen op jacht gaan) en het gekrijs stopt acuut als ze gaan rennen.

Even een indruk van drive en snelheid;
Speuren met Spot, helaas ziet die een konijn en vergeet hij het spoor
ik ben gestopt met speuren met hem, hij blijft te onbezonnen en ik ben niet sterk genoeg daarvoor meer...


En starten voor de step saampjes;
Dat is natuurljk hetzelfde als wild zien maar de voorwaartse drive van 2 heren is best groot....

Ik weet dat relatief kleine honden heel veel drive kunnen hebben en beresterk zijn, maar twee hussen van 28,5 en 25 kilo die echt willen zijn ook best pittig om te handelen....
Wat een gaaf filmpje zeg! Wat is dat voor step?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3290106
hannabelgje schreef:Wat een gaaf filmpje zeg! Wat is dat voor step?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dank je :)

Dit is de grote step, een Blauwerk downhill step. Zwaar (15 kg) en geschikt voor wat ruiger terrein maar niet fijn om zelf mee te steppen.

Omdat jut en jul tegenwoordig niet meer samen voor de step staan, heb ik ook nog een kleinere.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290108
Wat ik me afvraag, wat doe je als ze voor de step op vol tempo in jachtmodus gaan?

Ik fiets wel met Oscar, maar op overzichtelijke stukken en met weinig risico op jachtmateriaal. En op een sprintje her en der na, op een beschaafd draftempo. Ik zou hem denk ik niet zo durven laten gaan, zou zo bang zijn dat als hij iets ziet ik hem nooit meer gestopt krijg. Dat is nu vanuit stilstand soms al moeilijk. Van de week met een waterkipje heb ik alle zeilen bij moeten zetten :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door