Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3033669
Heb je misschien te grote luiers Koek? Fedde heeft ook de 4+ en dat is toch een beer van een kerel... een luier mag best strak zitten/aansluiten om lekken te voorkomen. Anders stroomt het er eerder uit dan dat het materiaal het op kan nemen!
#3033672
Ze zitten niet te ruim om de beentjes en kont. Vera is daar best stevig, ze is nu al als een peertje gebouwd. Bij een lekkage is de pamper wel verzadigd. Daarom twijfel ik over 5, dat lijkt me te groot.
Ik bedoelde te zeggen dat ze qua gewichtsklasse ruim in 4+ zit.
#3033678
Koek zal ik je eens een paar luiers van de dm opsturen? Kun je die eens proberen.
Als ze bevallen kunnen we vast iets met een lijntje opzetten. Enne als ze een keer iets niet gestreken aan krijgt is dat ook geen ramp ;)

Waar lekken de luiers door? Hoe vaak verschoon je tussendoor? En hoe vaak krijgt ze de borst?
#3033679
Ik gebruik tegenwoordig simply dry nr 5 van pampers. Alle andere soorten bevielen minder goed en mijn dochter heeft ook stevige billen. Juliette is nu bijna 18 maanden en deze soort en maat gebruik ik al geruime tijd.
#3033697
Ik verschoon gemiddeld om de  3 uur. 's Nachts niet, tenzij nodig. Ik weet niet hoevaak ze drinkt, ik hou dat niet zo bij. Sinds ze meer bijvoeding eet, is dat wel minder. Ik schat nu ongeveer om de 3 uur, loopt redelijk gelijk met het verschonen. 's Avonds wil ze vaker, begin van de nacht zit er soms ineens bijna 4 uur tussen, maar niet altijd. Ze drinkt meestal maar 1 tiet; zeker 's nachts, 's ochtends wil ze er eigenlijk altijd wel 2.
Overbroek ga ik eens vragen, zus van schoonzus pampert wasbaar en die heeft er misschien nog 1 voor me.
#3033732
Ik had eens nagevraagd bij mijn zus. Zij gebruiken wasbare luiers met een goede hydrofiel en hebben nagenoeg geen last van poep tot in de nek. Als ze tussendoor een wegwerpluier gebruikt, dan komt de poep ook buiten de luier. Mijn zus zegt dat de wasbare luiers veel beter afsluiten dan de wegwerp luiers.
#3033787
Ze had een zware plaspamper en daar bovenop vloeibare kak. En daardoor dus lekkage.
Een vies randje soms vind ik best normaal. Een keer nekstront 's ochtends vind ik ook normaal. Maar echt overloopkak, tot 2x toe op 1 dagdeel, vind ik minder gezellig.
Het kind schijt gewoon veel. Ik denk dat het de genen van dr vader zijn.
#3034005
koekje schreef: Ze had een zware plaspamper en daar bovenop vloeibare kak. En daardoor dus lekkage.
Een vies randje soms vind ik best normaal. Een keer nekstront 's ochtends vind ik ook normaal. Maar echt overloopkak, tot 2x toe op 1 dagdeel, vind ik minder gezellig.
Het kind schijt gewoon veel. Ik denk dat het de genen van dr vader zijn.
Tja.... Dat houdt geen enkele luier tegen  :-\
#3034134
Ik ben geen borstvoeding gewend en die hoeveelheden ontlasting al helemaaaaal niet, maar is het eigenlijk nog steeds normaal dat de ontlasting zo waterig is dan? Is dat niet alleen voorbehouden aan kleine baby's? Kindje van mijn collega had het ook, op fles en vaste voeding, en daar werd toch wel wat aan gedaan. Is uiteindelijk met internist en dieetist wel goed gekomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door