Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#3292806
smulpaap schreef:Wat een leuke foto Dian :-* En ja het gaat allemaal zo hard . Ik vind het ook weleens jammer dat mijn vader en schoonvader niet meer hebben meegemaakt dat de tweeling werd geboren . Mijn schoonvader had al achterkleinkinderen , mijn vader nog niet
Achterkleinkinderen heeft mijn vader nog niet. Hij wordt 79 dit jaar, is dus niet meer de jongste. Ik verwacht niet dat mijn oudste nichtje lang zal lopen, maar toch wel 2 jaar denk ik. En dan is het nog niet gezegd dat ze direct kinderen krijgen. Ik hoop wel dat mijn vader nog een aantal achterkleinkinderen mag meemaken
Door smulpaap
#3293240
Duo & Penotti

Papa en mama worden momenteel om een uur of 5 wakker van allerlei vrolijke geluiden :biggrin2:
1491342548873.jpg
1491342548873.jpg (401.38 KiB) 1672 keer bekeken
20170404_213712.jpg
20170404_213712.jpg (974.75 KiB) 1672 keer bekeken
20170404_213337.jpg
20170404_213337.jpg (889.15 KiB) 1672 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3294195
Zal nog even duren voor Vincent echt veel zal eten. Aan zijn enthousiasme zal het echter niet liggen. Hij is zo vrolijk tijdens het eten dat hij met lachen en brabbelen alles er terug uit proest. Hij moet nog maar een lepel zien en hij begint. Heel grappig maar nadat ik dezelfde lepel 5 keer van zijn kin en slap heb geschraapt en weer in zijn mond gewerkt en nog steeds een halve lepel terugkomt, moet ik toch mijn uiterste best doen om niet kwaad te worden.... :-X

Gisteren hing de banaan ook echt oooveral. Al goed dat hij er zo'n plezier in had. ::)
Door jasmijn
#3294220
Waarom ga je niet rapley doen?
Dan kan hij lekker zelf klooien en zit je niet zo boven op.

Elza is ook dol op eten maar krijgt ook nog niet veel binnen, maar een lol dat ze heeft.
Bedenk dat ze het ook nog niet echt nodig hebben, jou melk is nog het echt eten, de hapjes die jij aan bied is enkel voor de lol.

Zeker als je er ongeduldig door word lekker los laten en zelf laten doen, of als je toch papjes wilt doen het op een moment doen dat je partner thuis is en het hem laten doen.

Over kliederboel gesproken ::) :biggrin2:
Elza heeft hier net zelf ei en avocado gegeten ( avocado is niet favoriet ::) )
IMG_1365.JPG
IMG_1365.JPG (1.8 MiB) 1403 keer bekeken
Hier een bordje met banaan, tomaat, kip, aardappel, boekweitpannekoek en kwark gezoet met peer:
IMG_1407.JPG
IMG_1407.JPG (1.87 MiB) 1403 keer bekeken
Dit is hoe je kwark met peer eet volgens elza:
IMG_1410.JPG
IMG_1410.JPG (1.83 MiB) 1403 keer bekeken
Heb maar een klein beetje geholpen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3294223
Fruit doen we met Rapley.
Groenten ben ik bij Laurens ook mee begonnen maar na een goede maand toch overgegaan op papjes. Groenten worden gewoon niet zacht genoeg om handig te zijn. Vandaar dat ik het bij Vincent eigenlijk al niet meer geprobeerd heb.

Bovendien heeft Vincent een erg hevige kokhaksreflex. De kleinste kruimel of druppel is voldoende. Das dus gewoon niet leuk voor hem.
Want fruit als zachte peer, banaan, kiwi enz geef ik een kans, hij moet gewoon het leren doorslikken ipv te kokhalzen. En soms lukt dat ook, het gaat steeds beter. De eerste weken is dat wel normaal als ze eens verslikken of kokhalzen, maar als het blijft ga ik ook fruit geplet geven. Ookal zweer ik bij Rapley voor fruit. Je moet tenslotte altijd naar je kind kijken. En ik mag iets nog zo graag willen, als iets niet werkt, werkt het niet.

Ik vind het niet erg dat hij knoeit hoor. En ik vond het vanmiddag eerst ook heel grappig en leuk dat hij zo'n plezier had. Tis gewoon na een tijdje niet meer funny als hij het al rond begint te sproeien zodra de lepel in de buurt is. Dan denk je echt wel: he, slik eens door wil je. 1 keertje maar... ::)

Wat jij daar doet met Elza op de laatste foto dat gaat bij Vincent niet hoor. Hij grijpt die kom en sleurt hem mee ( en hij is al sterk!), graait erin, terwijl hij zelf zo hard op en neer en van voor naar achter wipt dat de stoel zich verplaatst. Puur enthousiasme dat wel, maar ja... :P
Met twee handen om hem heen lukt het heel soms per toeval om hem iets te laten drinken. Als zijn handen al niet alles in het rond zwieren. Meestal krijgt hij 9 van de 10 keer dat ik tilt, niets binnen, verslikt hij zich dan een paar keer in een grote slok als het wel lukt en eindigt het verhaal doordat ik er niet in slaag voldoende controle te houden en de hele inhoud op zijn borst landt... :cool:
Maar we blijven proberen hoor. :D
Door jasmijn
#3294233
O oké ja dan gaat het niet, misschien dan gewoon je verwachtingen naar beneden stellen of het iemand anders laten doen als je irritatie voelt opkomen.

Trouwens dat bakje heeft ook eerst alleen hoeken van de kamer gezien voor ze er achter kwam hoe het anders kon :biggrin2:
Door jasmijn
#3295069
O wat een schattige autootjes, heb er zelf ook zo iets bedenk ik me net misschien ook leuk voor elza om die voor haar uit de kast te halen :)


Ze gaat wel erg snel naar mijn gevoel, vandaag heeft ze voor het eerst zichzelf opgetrokken :o
IMG_1470.JPG
IMG_1470.JPG (1.84 MiB) 1160 keer bekeken
IMG_1474.JPG
IMG_1474.JPG (1.68 MiB) 1160 keer bekeken
Ze was er zelf ook een beetje verbaast over :???: :biggrin2:

Dus ga morgen blokken voor de Co-sleeper kopen om hem te verhogen zodat ik de bodem lager kan zetten, ook gelijk de box bodem er uit halen zo dat ze ook daar weer veilig in kan liggen ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3295436
Mama's, waarin bewaren jullie borstvoeding om in te vriezen?
Ruimte is er genoeg, ik wil vooral geen BPA. Kraamzorg adviseerd een ijsblokjeshouder van siliconen maar is dat veilig?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3295443
Ik zou het daarin niet bewaren.
Invriezen daarin en dan ontvormen en ergens anders in stoppen evt wel. Maar ik wil het goed afgesloten hebben ivm vriesbrand.
Je hebt speciale potjes om borstvoeding in te bewaren ( maar die van Avent lekken) en vb meleda heeft ook zakjes. Voordeel van een zakje is dat je er de lucht zoveel mogelijk uit kan doen, ook als het niet volledig vol is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3295461
Waarom wil je je melk (kolven en) invriezen? Ik heb Vera ruim 2 jaar en 9 maanden gevoed en nooit gekolfd of iets ervan ingevroren. En overigens ook nooit de dringende noodzaak daartoe gehad. Hou er rekening mee dat kolven ondermijnend is voor de balans tussen vraag en aanbod.
Wat ik het meest gebruikt zie worden:
- glazen potjes met deksel van een kolf- of flesmerk (zijn dat die Avent-dingen?)
- zakjes van een kolfmerk
- flesjes die je op je kolf zet
- milktrays

Van die siliconen ijsblokjeshouders kunnen vast ook hoor, maar hou er rekening mee dat je op een gegeven moment toch vriesbrand krijgt als de bovenkant niet goed is afgedekt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door