Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Summerditches
#3065196
Tja...2 Amerikaanse Bullen...een soort van combi..
Alles a la Barf alleen t karkas wordt meestal door mij zelf op maalschijf 10 gemalen..t anders bijna dagelijks kots ruimen. Af en toe gaat er voor de tandjes nog wel een karkasje zo doorheen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3065199
2 goldens, waarvan de oudste sinds kort kvv krijgt eens per week een makreel/zalm. Af en toe nog wel hele stukken spiervlees om zijn maag en darmen aan het werk te houden ;-).

De jongste volledig barf.

Kruising labrador x boerenfox volledig barf.
Door sella
#3065233
Beenderen doorzagen Chelsey? Ik hoef nooit te zagen, ik bestel hertenribben per kg bij degomeat en die zijn al kleiner gezaagd, ook de nekken van de ree.
Een kippenrug of parelhoenkarkas, eendenkarkas zouden prima moeten kunnen voor jouw honden.
Mijn honden krijgen een parelhoenkarkas of 2 per persoon, als ook met de eengenruggen en kippenruggen.
Mijn honden wegen 30 kg(nog aan het uitzwaren) en 38 kg (volwasen) 2 duitse herder reuen.
Beide honden hebben als pup hele biologische kippendijen gegeten.
Als je een grote wilde gans hebt kan ik me voorstellen, dan zouden wij ook moeten hakken, en dat doen we dus niet meer.
Door Ruisje
#3065237
Nee, beenderen doorzagen doe ik ook nooit! Bij Lily moet er vaak een stuk van een karkas of eendennek af, maar dat kan met een snoeischaar. Ook grote eendenkarkassen worden met de snoeischaar verdeeld.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3066289
1 Aussie reu 6 jaar 1 Podenco/ herder teef bijna 6 (heeft Leishmanias) 1 Grote Poedel teef 3 jaar en 1 griekse x teef 13 1/2 eten allen 100% Barf (vakanties uitgezonderd dan kvv)
De Podenco heeft door haar ziekte soms moeite met Haas en konijn en dat hakken we dan kleiner (of ze krijgt wat anders)

Katten:
2 boskatten jaar of 6 poes en kater
1 ek van 13 poes
1 x Somali kater 4
1 x Bengaal poes 2
Allemaal 100 % Barf
Door bedaan
#3066292
1 schafpudel, 4,5 jaar volledig barf (af en toe wat KVV als ik teveel voor Daan heb uitgehaald en het moet op)

1 cairn terriër, bijna 17, voornamelijk KVV aangevuld met extra spiervlees. Daan verteerd botten ed niet meer zo goed en krijgt het met zijn 1,5 tand/kies ook niet meer goed klein.
Door charmed
#3066306
4 shelties. Heb ooit barf gevoerd, maar op een of andere manier konden ze dat niet verteren (de 3 met stofwisselingsziekte) te veel problemen toen overgegaan op KVV, die mag ook niet te grof zijn, niet te vet, maar ook niet te fijn gemalen (dat alles heeft te maken met de stofwisselingsziekte)

Daarom staat alles hier op KVV
Door Lil
#3066338
Mijn HTK doet aan de bijna ultime barf. Ze vangt haar eigen muizen, ratten en mollen. Vogels blieft ze niet, zelfs geen door vrouwtje gekochte ex layer kwartels  ::)  >:(
Soms krijgt ze kvv, soms beetje barf, maar ze krijgt dus bijna nooit wat omdat ze zelf vangt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door