Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3058867
En als het dan echt niet lukt Anne, dan neem je een banaan, smelt lekkere chocolade en doop de banaan daarin. Hard laten worden, nog een keer erin zodat je een overheerlijk dikke laag chocola er omheen krijgt. Dan kom ik ze wel opeten bij je!  :biggrin2:
Door Lil
#3058913
keetje schreef: Worden ze bij jou dan crispy?
Niet zoals die van de winkel. Maar ze kleven niet meer als ze eenmaal droog zijn. Honing doe ik maar aan 1 kant, dus aan de roosters zit het ook niet vast. Net als het hondenvlees. Ik verbaas mij altijd dat men zegt na 10 uur is het droog, omdat ik dingen dan zo'n 26 uur erin heb zitten (hondenvlees, niet de bananen!). Heb ook nooit last van bederven of kleverigheid gehad. Ik weet niet hoe lang de bananen erin gaan, net zo lang totdat ik denk ok het kleeft niet meer.
Door keetje
#3058960
Bij mij zit het vlees er ook langer dan 10 uur in hoor. Ik vraag me regelmatig af, is dit wel zo handig, zo lang stroom gebruiken voor een snackje. Maar dan denk ik meteen ook weer, ik weet wat er wel en wat er niet in zit en bij snacks uit de winkel weet ik niets.
#3058990
Lil schreef: Maar je legt ze toch niet met de honingkant op de roosters?

Geen kukident banaan hier. Ik droog ze wel op 70 graden ipv 50 en bij al het fruit leg ik een siliconenvel op de metalen roosters.
Nee, maar door de droogwarmte gaat de honing wel druipen. Maar ik zal het nog eens proberen zoals jij het doet. Wie weet gaat het toch een keer lukken! :biggrin2:
#3058992
Pauline schreef: En als het dan echt niet lukt Anne, dan neem je een banaan, smelt lekkere chocolade en doop de banaan daarin. Hard laten worden, nog een keer erin zodat je een overheerlijk dikke laag chocola er omheen krijgt. Dan kom ik ze wel opeten bij je!  :biggrin2:
Ik ben niet zo'n chocoladeliefhebber, maar je mag nog steeds langskomen, hoor! Eet jij de choc, ik de banaan! :biggrin2:
Door Lil
#3059137
Anne in Duitsland schreef: Nee, maar door de droogwarmte gaat de honing wel druipen. Maar ik zal het nog eens proberen zoals jij het doet. Wie weet gaat het toch een keer lukken! :biggrin2:
Andere, dikke harde honing gebruiken. En silicone matje eronder kan misschien schelen.
#3059318
Lil schreef: Andere, dikke harde honing gebruiken. En silicone matje eronder kan misschien schelen.
Is het geen vreselijk gemiep op dikke, harde honing over die iele plakjes banaan uit te smeren? En alle honing wordt toch vloeibaar wanneer hij verwarmd wordt?
Door Lil
#3059384
Anne in Duitsland schreef: Is het geen vreselijk gemiep op dikke, harde honing over die iele plakjes banaan uit te smeren? En alle honing wordt toch vloeibaar wanneer hij verwarmd wordt?
Neuh, kloddertje erop en de rest gebeurd door verhitten. Kan het uitlopen over de banaan. Ik gebruik ook harde honing in melk etc en gebruik eenmes ipv lepel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door