Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3048406
Hylos schreef: Haha, de enige die nu op afstand staat te kijken ben jij zelf zo te zien  ;D
Grote honden heb je trouwens, ik dacht altijd dat ze veel kleiner waren!
Ach is toch veel gezelliger zo met zn allen in de keuken!  :D
Ik stond te kijken hoe ik weer bij dat aanrecht moest komen  :biggrin2:
Door **Jolanda**
#3048411
Ik zou de deuren en het traphekje gebruiken om ze allemaal (of in ieder geval de druktemakers) buiten de keuken te houden.
Wie dan stil is krijgt zijn/haar bak met eten en niet eerder.

Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat honden zo 'tekeer' konden gaan rond etenstijd. Kyra kwam vroeger niet eens kijken als ik de brokjes in de bak deed en sinds ze vers krijgt staat ze wel te trappelen, al is dat in de loop van de tijd ook veel minder geworden.
Duster heb ik ooit eens geleerd om 'down down' te gaan als ik op de bank zat en dan kreeg ie uiteraard iets lekkers. Hij doet dat nu dus ook in de keuken als ik hun voer aan het klaarmaken ben of als ik bijvoorbeeld een broodje sta te smeren (want als ie down down gaat krijgt ie iets lekkers :D )
Door Samjo
#3048423
Mag ik vragen wat voor ras jij hebt want volgens mij is dat het probleem.  :biggrin2:

Ik heb een golden die braaf wacht totdat ik zeg dat ze mag komen eten. Nu heb ik sinds 3 maanden een oude bearded collie in huis en dat is een totaal ander verhaal. Met blij geblaf en gespring word ik begeleid naar de keuken en totdat haar bak op de grond staat kent ze geen enkel
begrip voor mijn gemopper dat het sneller gaat als ze mij niet voor de voeten loopt. ;)
Door Martine-Tom
#3048424
Angelique schreef: Zit je weer te blowen  :P
>:( Tss!

Maar ok, serieus antwoord dan...pas eten geven als ze stil zijn....van daaruit door naar op je gat zitten en stil zijn dan krijg je pas eten. Het aanleren van de bak brengen zou ik in den beginne los aanleren, commando eraan geven en pas daarna koppelen aan het eetmoment...

En als je denk dat je van jouw filmpje naar het wensfilmpje kan gaan in 2 weken....dan denk ik dat jij aan het blowen bent  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3048429
Lizzy schreef: Als jij het nou onder de knie hebt Lique, mag je daarna hier ff komen :biggrin2:
Wat...ga je me nu vertellen dat die van jou niet zo braaf zijn als in de wens van Lique???  :o
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3048441
Samjo schreef: Mag ik vragen wat voor ras jij hebt want volgens mij is dat het probleem.  :biggrin2:

Ik heb een golden die braaf wacht totdat ik zeg dat ze mag komen eten. Nu heb ik sinds 3 maanden een oude bearded collie in huis en dat is een totaal ander verhaal. Met blij geblaf en gespring word ik begeleid naar de keuken en totdat haar bak op de grond staat kent ze geen enkel
begrip voor mijn gemopper dat het sneller gaat als ze mij niet voor de voeten loopt. ;)
Klinkt bekend  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3048446
**Jolanda** schreef: Ik zou de deuren en het traphekje gebruiken om ze allemaal (of in ieder geval de druktemakers) buiten de keuken te houden.
Wie dan stil is krijgt zijn/haar bak met eten en niet eerder.

Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat honden zo 'tekeer' konden gaan rond etenstijd. Kyra kwam vroeger niet eens kijken als ik de brokjes in de bak deed en sinds ze vers krijgt staat ze wel te trappelen, al is dat in de loop van de tijd ook veel minder geworden.
Duster heb ik ooit eens geleerd om 'down down' te gaan als ik op de bank zat en dan kreeg ie uiteraard iets lekkers. Hij doet dat nu dus ook in de keuken als ik hun voer aan het klaarmaken ben of als ik bijvoorbeeld een broodje sta te smeren (want als ie down down gaat krijgt ie iets lekkers :D )
Er is niemand stil  :biggrin2:  long time ago met brok was het ook niet zo'n feest. Maar goed, toen dus vers en toen begon het geblér en de jonkies nemen dat iedere keer gewoon over. Ze weten tot een bepaald punt dat je pas krijgt als je je smoel houdt. Dat zie je ook op het filmpje, zodra de juiste bak afdaalt houdt diegene der waffel dicht.

Die hekjes en deurtjes heb ik over 14 dagen niet meer, dus dan gaan we met een heel nieuw ritueel beginnen.  :biggrin2:
Door **Jolanda**
#3048452
Angelique schreef: Er is niemand stil  :biggrin2:  long time ago met brok was het ook niet zo'n feest. Maar goed, toen dus vers en toen begon het geblér en de jonkies nemen dat iedere keer gewoon over. Ze weten tot een bepaald punt dat je pas krijgt als je je smoel houdt. Dat zie je ook op het filmpje, zodra de juiste bak afdaalt houdt diegene der waffel dicht.

Die hekjes en deurtjes heb ik over 14 dagen niet meer, dus dan gaan we met een heel nieuw ritueel beginnen.  :biggrin2:
Ohw gut. Het stil zijn uitbreiden met de tijd. Wachten met de bak neer zetten totdat ze stil zijn en daarna pas de keuken uitlopen met een voerbak als de gene zijn mond houd? (uiteraard in stapjes)

Verder geen tips oid. maar ben ik blij dat jouw honden zulk geluid produceren en niet die van mij :P :-[
Door Ike
#3048453
Haha wat een geweldig verschil die filmpjes!!  ;D ;D
Maar dat gaat je niet lukken hoor....de schuld van t vers vlees en de fokker  :naughty:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3048459
Angelique schreef: Nou vertel...hup hup  :biggrin2:
Een kwartiertje per hond dan hè!
Feitelijk is het gewoon een apport oefening uit de GG maar dan met etensbak ipv bal of dummy. Eerst droog oefenen, daarna uitbouwen naar apporteren van bak na het eten op commando en vervolgens heeft de hond heel snel door dat het komen brengen van zijn bak nog wat extra's oplevert.
Weet alleen niet of het met metalen bakken lukt. Wij hebben plastic bakjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3048468
Lizzy schreef: Even heel eerlijk he... Ik vind dat het er bij jou anders ook behoorlijk strak georganiseerd aan toe gaat ;D ;D
Ja, ze weten iig waar ze wezen moeten  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3048470
pluk schreef: Een kwartiertje per hond dan hè!
Feitelijk is het gewoon een apport oefening uit de GG maar dan met etensbak ipv bal of dummy. Eerst droog oefenen, daarna uitbouwen naar apporteren van bak na het eten op commando en vervolgens heeft de hond heel snel door dat het komen brengen van zijn bak nog wat extra's oplevert.
Weet alleen niet of het met metalen bakken lukt. Wij hebben plastic bakjes.
Weet je waarom we hier nooit het GG hebben kunnen halen?


Niemand apporteerd  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door