Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3013109
heb je mischien omeprazol van een ander merk gekregen?
ik kreeg vorig jaar ineens een ander merk ipv de omeprazol van Sandoz,binnen een dag wist ik niet waar ik het zoeken moest van de pijn!
volgens de apotheek kon het echt niet liggen aan het andere merk.....maar dat kan dus wél!
mijn huisarts werd echt boos en heeft op hoge poten de apotheek gebeld en een half uur later lag de omeprazol van Sandoz weer voor me klaar.....we maken een uitzondering voor u hoor.
pfff die 2 cent die het evt scheelt per potje had ik zelf nog wel bij gelegd anders! >:(
#3013170
Gember kan. Maar opletten als je maagzweren hebt is dit niet goed. Elke dag een theelepel kokosolie innemen is goed voor de maag.
Baking soda ook. Daar moet je even op googlen hoe dit in te zetten.
En misschien eens naar de osteopaat. Maagklachten kunnen ook voortkomen uit nekklachten, ribben, middenrif etc.
#3013191
Ik heb jarenlang maag-darmklachten gehad.
1x een consult bij een bioresonantie therapeut en daar kwam uit: geen tarwe, koemelkzuivel, varkensvlees, suiker, aspartaam, E621.
Dat alles volledig uit mijn dieet geschrapt en het hielp met een paar dagen al.

Is het niet logisch dat wanneer je al jarenlang problemen hebt met je spijsvertering, dat je i.p.v. alleen medicatie (symptoombestrijding) iets aan je voeding moet doen?
Net zoals je dat voor je dieren ook doet...

Ik ben ook dol op brood, maar als je opeens klachtenvrij bent na vele jaren en je goed voelt, dan taal je niet naar brood.
En gaat het lang goed dan neem je het een heel enkele keer en geniet je ervan als is het een gebakje.

Sterkte met het maken van keuzes  ::)
#3013379
Dat was het, een bioresonatie therapeut !
Daar kwamen dus geen gekke dingen uit zoals brood en of zuivel ....
En ik slik al jaren omeprasol ivm de diclofenac die ik vanaf mijn whiplash slik, de huisarts vind het toen al verstandig dat ik aan de maag e schermers ging ...

En of het nu een maagzweer is of niet is dus nog niet duidelijk.
Voor nu neem ik mijn hoge dosis omeprasol en skip ik even de brood producten, kijken wat dat doet.
#3013391
Ik heb het veel beter gedaan op pantazol dan op losec, dus het kan de moeite waard zijn om dat ook te onderzoeken, overstappen op een andere maagbeschermer.

Ik heb ook een wiplash, maar er zijn veel beter werkende nsaids op de markt dan de diclofenac, dat is ook wel iets om naar te kijken.
#3013424
monster schreef: En ook omeprasol is niet zo onschuldig. Bij onze thuiszorg geldt de waarschuwing, dat sommige ziektekiemen niet worden afgebroken in de maag, omdat het maagzuur niet sterk genoeg is. En je kunt botontkalking krijgen.
Klopt, daardoor loop je oa een verhoogde kans op een longontsteking.
En je beïnvloed eigenlijk je hele spijsvertering omdat je al ingrijpt in het begin door minder maagzuur op de voedselbrij te laten inwerken.
#3013426
sella schreef: Ik heb het veel beter gedaan op pantazol dan op losec, dus het kan de moeite waard zijn om dat ook te onderzoeken, overstappen op een andere maagbeschermer.

Ik heb ook een wiplash, maar er zijn veel beter werkende nsaids op de markt dan de diclofenac, dat is ook wel iets om naar te kijken.
Zoals ??

Die pantazol zal ik eens achteraangaan ... Bedankt !
#3013502
Monique77 schreef: Zoals ??

Die pantazol zal ik eens achteraangaan ... Bedankt !
Arcoxia, meloxicam, en nog wat andere soortjes die ik niet meer paraat heb.
Maar die geven een stuk minder bijwerkingen op de maag en eetlust verlies. En geven in mijn opinie betere pijnstilling.
Ik wissel overigens iedere 4 maanden de pijnstilling omdat je went aan de pijnstiller en het niet meer zoveel doet en je lichaam dan weer fris op dat andere smaakje reageert.
Dit heb ik niet zelf bedacht maar de revalidatie arts, en dat werkt idd beter.
#3013643
Osteopaat is een goede! Bij mij gaan de wervels tussen mijn schouderbladen vast zitten en dan ben ik misselijk. Maar dat voelt niet als een vastzittende rug, echt als misselijk en een pijnlijke maag. En dat doet echt mega zeer, maar ik kan dan bv ook geen alcohol drinken. Mijn maag is echt wel veel gevoeliger geworden na het gebruik van bepaalde pijnstillers. Ik heb die 2 weken gebruikt denk ik, al weer 3 kwart jaar geleden, en nog heb ik er meer last van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door