Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2983116
Borke schreef: De echte schuldige hier is de eigenaar die de honden in deze situatie laat komen...  >:(

helemaal me eens!
Door eelke
#2983120
Mieke L. schreef: helemaal me eens!
En ook dat witte nie he... misschien is er wel ingebroken in dat huis...
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2983123
eelke schreef: En ook dat witte nie he... misschien is er wel ingebroken in dat huis...
Daar heb jij ook weer gelijk in! Voordat je precies weet wat er nou is gebeurd kun je eigenlijk niet oordelen!
Door eelke
#2983126
Mieke L. schreef: Daar heb jij ook weer gelijk in! Voordat je precies weet wat er nou is gebeurd kun je eigenlijk niet oordelen!
En zo ist maar net :)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2983130
Borke schreef: De echte schuldige hier is de eigenaar die de honden in deze situatie laat komen...  >:(

Overigens niet naar het filmpje gekeken, ik zie op het nieuws al genoeg ellende tegenwoordig  :'(
+ 1 mijn gedachten!!
Gebruikersavatar
Door Radja
#2983268
kiara schreef: Neemt niet weg dat ik het erg zielig vind de kippenvel liep over mijn lijf
Zal je hondje maar zijn
Ook daar kan ik het helemaal mee eens zijn!! Ik kijk niet/nooit meer naar dat soort filmpjes,kan dan die beelden niet meer uit mijn hoofd zetten,met gevolg nachtmerries!!
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2983428
Omg ik kan niet naar dat filmpje kijken hoor  :'( toen ik die hond hard hoorde piepen gauw uit gezet :( zo zielig! Of ik het terecht vind van de agent laat ik achterwege, ja ze gingen naar het veldje maar ze hadden ook iets om kunnen lopen en niet hoeven blaffen
Door keetje
#2983481
Dus,..alleen maar verliezers in dit geheel.  :'(  De agent zal ook best een slechte nacht gehad hebben denk ik zo. En dan laat ik in het midden of hij wel of niet had moeten schieten, volgens zijn beleving wel.
En dat het baasje nu zegt dat de verkeerde hond neergeschoten is vind ik ook een beetje vreemd. Was de andere hond dan wel gevaarlijk?

Maargoed, waarschijnlijk gaat Nederland nu weer over op de orde van de dag, het suddert nog wat na op social media en dan op naar het volgende nieuwsbericht.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2983514
Wat jammer is, is dat alleen de agenten in het buitengebied leren hoe ze moeten omgaan met uitgebroken dieren. Hier laatst 24 koeien los in de tuin, en elke agent wist precies wat er gebeuren moest en wat juist niet. Er was rust en daarmee was de situatie snel onder controle. Een vriendin had laatst een paard in de sloot en daar hadden brandweer en politie uit eigen beweging (kennis en kunde) sirene en zwaailichten ruim op tijd uitgezet voor de rust van het paard.

Ik lees dat deze agent, die ook echt niet 's ochtends is wakker geworden met de gedachte dat hij eens even een hond ging neerschieten die dag, eerst in de lucht schoot. Een hond heeft geen idee dat dit een waarschuwingssignaal is en ik kan me voorstellen dat de schrik van de gigantische knallen de chaos deed toenemen. Het zou beter zijn als elke agent wat zou leren over gedrag van dieren. Dan had de agent een beslissing kunnen nemen op basis van die kennis, en was het neerschieten van de hond waarschijnlijk niet nodig geweest.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2983530
Hope schreef: Wat jammer is, is dat alleen de agenten in het buitengebied leren hoe ze moeten omgaan met uitgebroken dieren. Hier laatst 24 koeien los in de tuin, en elke agent wist precies wat er gebeuren moest en wat juist niet. Er was rust en daarmee was de situatie snel onder controle. Een vriendin had laatst een paard in de sloot en daar hadden brandweer en politie uit eigen beweging (kennis en kunde) sirene en zwaailichten ruim op tijd uitgezet voor de rust van het paard.

Ik lees dat deze agent, die ook echt niet 's ochtends is wakker geworden met de gedachte dat hij eens even een hond ging neerschieten die dag, eerst in de lucht schoot. Een hond heeft geen idee dat dit een waarschuwingssignaal is en ik kan me voorstellen dat de schrik van de gigantische knallen de chaos deed toenemen. Het zou beter zijn als elke agent wat zou leren over gedrag van dieren. Dan had de agent een beslissing kunnen nemen op basis van die kennis, en was het neerschieten van de hond waarschijnlijk niet nodig geweest.
Ik weet niet welk land je bedoelt maar je heb hellemaal gelijk
Er komt alleen maar meer paniek
Zo had mijn border collie ook gereageerd die word hyper van knallen
En zo zijn er meer die dat hebben
Gebruikersavatar
Door Sher
#2983545
Heb ik toch nog gekeken.  :-\ :'(
Ik moest het snel uitzetten, dat piepen was vreselijk. Noortje was vooral helemaal van streek, die staat nog steeds te blaffen.  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door