Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2983151
Ik lees overal over fruitleer en wil het zeker gaan maken, ik heb het nog nooit gegeten, vroeg ernaar in de Natuurwinkel maar daar was het natuurlijk net op.
Door keetje
#2985156
Nou ja zeg!! Werd de Sedona net al afgeleverd! Dat is snel! Er zijn veel bedrijven in Nederland die er langer over doen en ik kon alles volgen via de DHL site. Top service. Hij zit nog in de doos>  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2985261
keetje schreef: Nou ja zeg!! Werd de Sedona net al afgeleverd! Dat is snel! Er zijn veel bedrijven in Nederland die er langer over doen en ik kon alles volgen via de DHL site. Top service. Hij zit nog in de doos>  :biggrin2:
Ha, zoepah, zoals de Duitser zegt! Droog ze!
Door keetje
#2985634
Nou, ik heb hem vanmorgen uitgepakt, mooi ding, maar nu komt het, er zitten dus 9 roosters in met grove gaten, dan 9 inlegroosters met hele kleine gaatjes en ik heb 1 inlegvel bijgekocht, is een vreemd goedje, het lijkt bakpapier, is ook zo dun maar is het dus duidelijk niet. Wat moet ik nu waar voor gebruiken? Ik kan er niets over vinden in de gebrauchsanleitung. Wat voor kruiden, wat voor vlees en wat voor fruitleer bijv. ? Wie helpt me even op weg. Ik heb vijgen waar moet ik die dan op doen? En die roosters zijn gewoon met een sopje schoon te maken neem ik aan?
Door Anne in Zweden
#2985986
keetje schreef: Nou, ik heb hem vanmorgen uitgepakt, mooi ding, maar nu komt het, er zitten dus 9 roosters in met grove gaten, dan 9 inlegroosters met hele kleine gaatjes en ik heb 1 inlegvel bijgekocht, is een vreemd goedje, het lijkt bakpapier, is ook zo dun maar is het dus duidelijk niet. Wat moet ik nu waar voor gebruiken? Ik kan er niets over vinden in de gebrauchsanleitung. Wat voor kruiden, wat voor vlees en wat voor fruitleer bijv. ? Wie helpt me even op weg. Ik heb vijgen waar moet ik die dan op doen? En die roosters zijn gewoon met een sopje schoon te maken neem ik aan?
Voor fruitleer heb je dat inlegvel nodig, fruitleer is zo dunnig wanneer je dat uitstrijkt dat het door de gaatjes van de inlegroosters zou druppelen. Voor kruiden, vlees en vijgen heb je geen inlegvel nodig, dat kan meteen op die roosters met de kleine gaatjes. De lucht circuleert daar beter doorheen, dus is je spul eerder droog.
Als regel geldt: als het heel vochtig is, dan een inlegvel gebruiken.

En inderdaad: schoonmaken met een sopje. De roosters van de Sedona kunnen niet in de afwasmachine. Zelf ben ik heel lui: na het drogen laat ik een grote bak volstromen met zoveel water dat roosters + inlegroosters erdoor bedekt worden, afwasmiddel erbij, nachtje lekker slapen, volgende dag met een schuursponsje of een afwaskwast alles afwassen. De inlegvellen zijn niet geschikt om langdurig in water te liggen, maar de roosters kunnen daar goed tegen.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 04 sep 2014, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#2986050
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik ga vandaag, denk ik , aan de gang. Het ding staat netjes op zijn plek, nog een beetje onopvallend, meneer Keetje komt maandag thuis, ik heb nu de vluchtgegevens dus weet het zeker. Ik denk dat ik vandaag eens begin met fruit, ik heb mango's verse vijgen uit de tuin, banaan, appel en ook nog tomaten uit eigen tuin. Ik ben benieuwd. Volgende week aan de vleesjes voor Luna, ik begin met gewoon KVV en zie dan wel verder, ik moet het ding eerst even goed doorkrijgen. En ook de temperaturen. Het gaat lukken.  :)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2986073
Anne in Duitsland schreef: Je kunt er inlegvellen bij kopen, maar die zijn vrij duur. Je kunt ook gewoon bakpapier gebruiken, of van die bakfolievellen (die zijn niet van silicone geloof ik, maar ik bedoel van dat herbruikbare bakpapier. Aldi heeft dat soms in het appartement. Kun je afwassen en weer opnieuw gebruiken.
  ;D heerlijke autospelling.....
Door keetje
#2986110
monster schreef: Banaan wordt heel lekker als de plakjes even in water met citroensap dompelt en dan door kokosrasp haalt.

***Genoteerd***

Bedankt voor de tip.  :)
Door Anne in Zweden
#2986204
Neally schreef:   ;D heerlijke autospelling.....
En dan te bedenken dat ik dit gewoon op een stinknormaal toetsenbord van een laptop heb getypt, zonder autospelling... :-X Hij gaat lekker, inderdaad! ;D
Door keetje
#2986516
Zo, Sedonia staat te draaien, ik heb er perzik, mango, banaan, verse vijgen, tomaat, champignons, appel en kiwi ingedaan, de tomaat en champignons meer als bladvuller want er gaat zo veel in dat ding, ik kon even niets meer vinden en uitgerekend nu waren er niet al te veel vijgen anders had ik daar wel 2 bladen mee kunnen vullen maar niet dus. 1 kreeg ik niet eens vol. Dus ze draait met 8 bladen. Ik ben benieuwd. Is puur een testronde. Om de een of andere reden vind ik het veiliger om dat te doen met fruit als met vlees. We zullen het zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door