Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#2966620
Sieglinde schreef: Hoe doe je dat :o
De voedselprijzen (bv supermarkt) liggen in NL ook wel lager dan in BE, dat scheelt ook.
Door Martine-Tom
#2966621
Sieglinde schreef: Hoe doe je dat :o
Slim inkopen  :)
Ik gooi zelden iets weg, gooi veel in de vriezer, en eet best veel uit de vriezer (groente en vlees) niet dat ik dat nou zo gezond vind maar het kan niet anders dus tja. Vlees koop ik vaak als het op de datum zit met korting, groente alleen wat in de aanbieding is of bij de Turk/markt, en zeeeer creatief zijn met wat je hebt...
Door Martine-Tom
#2966622
koekje schreef: De voedselprijzen (bv supermarkt) liggen in NL ook wel lager dan in BE, dat scheelt ook.
Ja dat scheelt heel veel idd!

Even kijken naar gister, toen had ik broccoli, zilvervliesrijst, kip en een pikante saus.
De saus koste in de aanbieding 40 ct en daar at ik 2 keer van.
De rijst was 79 ct voor 400 gram, daar eet ik 5 keer van.
De kip was 5 euro per kilo, ik at 200 gram (2 keer zoveel als normaal....had honger  :biggrin2: )
Had nog een halve komkommer 39 ct per stuk.
En een handje kroepoek, zak van 80 ct, eet ik denk ik 5 keer van.

Dus, 20, 15, 100, 20, 15=1.70 euro voor de maaltijd van gister, en die was best uitgebreid  :)
(Kip had ik zoetzuur gemaakt met wat witte sesam, azijn, citroen en een frukje suiker..geen idee wat ik daarvoor moet rekenen)

Oh ik vergat de broccoli, die was 50ct voor een stronk...eet ik 2 keer van, dus 25 cent.
Komt het maal van gister op 1.95 euro  :)
Door miik
#2966646
Sieglinde schreef: Hoe doe je dat :o
Heel veel oefenen ;)
Wij hebben gister een hele lekkere ovenschotel gegeten van chinese kool.
250 gram gehakt  (bak van 500 gr voor 3,80 euro in 2 porties, andere portie in de vriezer) 1,90
half bakje champignons (van 75 ct, andere helft in plakjes gesneden en ook in de vriezer  0,35
2 uien (grote zak uien, dan zijn de uien ongeveer 10 ct per stuk)                              0,20
2 teentjes knoflook                          prijs ?
kerriepoeder                                  prijs ?
bekertje creme fraiche                                                                                        0,49
aardappel schijfjes 30% korting sticker                                                                  0,50
chinese kool (kan ook met spitskool)                                                                      1,00
bolletje mozzarella                                                                                              0,49
                                                          Totaal 4,93
Dit was een grote ovenschaal vol, goed voor 3 (grote) eters, dus dat is 1,65 per persoon....

Recept:
Gehakt rullen, ui en knoflook gesnipperd en champignons in plakjes mee bakken.
Chinese kool (ongeveer 2/3 gebruikt) in reepjes snijden en kort meebakken tot ze begint te slinken.
Creme fraiche erbij en op smaak maken met peper en zout en een boel kerriepoeder.
Mengsel in een ovenschaal, aardappelschijfjes (evt voorkoken) erop leggen en daarop plakjes mozzarella.
In de oven tot aardappeltjes gaar zijn + mozzarella gesmolten.
Laatst gewijzigd door miik op di 29 jul 2014, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sieglinde
#2966660
Pfieuw.
Ik had gisteren
Quorn: 2,88€
1 tomaat: 0,25€
Wortelen: 0,25€
1 paprika: 0,85€
1 selder: 0,9€( maar daar kan ik nog 2x van eten, dus 0,3€)
Verschillende noten: +- 2€
Rijst: 0,5€

Dan nog saus, ajuin,knoflook,...
Zit ik toch al gauw aan 8-9€ voor 2 personen, en dit was 1 van de goedkopere avonden.
Ok ik moet toch slimmer inkopen dan.
Door Roef & Hidde
#2966708
ook hier ben ik gem. tussen de 1,50 tot 2 euro pp kwijt per maaltijd.
kwestie van slim inkopen en niks weggooien,minder vlees eten werkt er ook aan mee.
en schraalhans is hier zeker geen keukenmeester ;)
Door miik
#2966720
Vanavond heb ik macaroni gemaakt.
In de saus gaan dan de restjes groente die ik nog heb liggen van eerder in de week, dit keer was het ui, prei, paprika en courgette en een paar tomaten. Zakje van 200 gram gehakt uit de vriezer. Op smaak gemaakt met gedroogde kruiden, en een extra blikje tomaten puree (geloof 9 cent). Paar plakjes komkommer ernaast.
Dit was een grote pan vol, we hebben er met 2 personen van gegeten. 
En de rest gebruik ik ook weer:
- wraps (pakje 1 euro of zelf maken), vullen met macaroni saus, en dan gesneden ijsbergsla en geraspte kaas
- een pot bruine bonen door de saus, wat pittiger maken en dan evt met rijst (soort van chili con carne van maken)
- en van de overgebleven pasta kun je heel makkelijk een koude pasta salade maken (hamreepjes, tomaat, komkommer, ui en blikje mais of dorperwtjes) met kruiden, en als ik luxe wil doen met cashew nootjes of handje olijven
- of in bakjes in de vriezer voor als ik geen zin of tijd heb om te koken ;)
Door Thurin
#2967034
Ik heb hem ook even opgeslagen.

ik heb geen idee wat we kwijt zijn aan eten.
Ik neem een vast bedrag per maand en daar doen we de hele maand onze boodschappen van en tot nu toe komen we daar nog steeds mee uit.
Uiteraard wel goed oppassen waar we wat kopen maar het blijft een sport om toch geld over te houden.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2967037
Er staan leuke recepten op. Maar om het nu budget te noemen? Dat nu ook weer niet. Wel is het zo dat alle recepten voorzien zijn van een prijslijst, dus er wordt wel aan budgettering gedaan  :biggrin2:
Door Mowgli
#2967089
Ronald schreef: Er staan leuke recepten op. Maar om het nu budget te noemen? Dat nu ook weer niet. Wel is het zo dat alle recepten voorzien zijn van een prijslijst, dus er wordt wel aan budgettering gedaan  :biggrin2:
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik op de website keek. Wel leuke recepten trouwens...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2967126
Ronald schreef: Er staan leuke recepten op. Maar om het nu budget te noemen? Dat nu ook weer niet. Wel is het zo dat alle recepten voorzien zijn van een prijslijst, dus er wordt wel aan budgettering gedaan  :biggrin2:
Daardoor kan je zelf ook keuzes maken he. Kleinere verpakking van het duurste ingredient, of een vervangend iets bedenken. Het geeft wel ideeën en het maakt bewust van aanbiedingen.
Door Martine-Tom
#2967507
Kaela schreef: Daardoor kan je zelf ook keuzes maken he. Kleinere verpakking van het duurste ingredient, of een vervangend iets bedenken. Het geeft wel ideeën en het maakt bewust van aanbiedingen.
Dat dus :)

Zongedroogde tomaten zijn bijvoorbeeld best duur, maar daar gebruik je ook geen hele pot van in een gerecht.
Ik haal er vooral vele inspiratie vandaan, bijvoorbeeld die pannekoek met spinazie waar Koek het over had...die heb ik gemaakt met 2 wraps die ik over had...was erg jummie  :)
Gerookte zalm is ook niet erg goedkoop, maar als ik dat eens eet is het gewoon zuinig, half plakje ipv 1 bijvoorbeeld. Kruiden en specerijen haal ik hier bij de Toko kost geen drol daar.
Groente bij de Toko, idem.

Moet ook zeggen dat de site onlangs drastisch veranderd is en overgenomen door een ander die het nu doet...daarmee is er veel veranderd, voorheen was het echt voor de kleine beurs, tegenwoordig is dat iets meer naar de achtergrond en is het "voor elk budget" maar wat blijft is dat het voor mij een leuke site is waar ik erg veel inspiratie uit haal  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door