Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2966451
Ja die zijn gezoet inderdaad!
En de 3 supermarkten die je er voor af moet gaan moeten dan ook allemaal op fietsafstand zijn, anders wordt het met de benzine nog een dure grap... (wij hebben geen Jumbo bijvoorbeeld)
Door Kinnie
#2966456
Leuk! Daar ga ik ook eens doorheen bladeren en kijken of er dingen bij zitten die ik lust haha. Ik ben een vreselijke tut met eten, maar er zal vast eea tussen zitten!
Door TMG1961
#2966464
Pauline schreef: Theo.... bij jouw reacties schiet me ogenblikkelijk het volgende gezegde door mijn hoofd: Het hoeft niet te smaken als het maar vult!
Nee, het moet natuurlijk ook een beetje smaken..gelukkig ben ik heel snel tevreden wat eten betreft, gewoon simpele kost. Voor mij gewoon normale Limburgse kost.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2966477
TMG1961 schreef: Nee, het moet natuurlijk ook een beetje smaken..gelukkig ben ik heel snel tevreden wat eten betreft, gewoon simpele kost. Voor mij gewoon normale Limburgse kost.
:2funny: :2funny: :2funny:
TMG1961 schreef: De overgebleven kipcurry van gisteren met rijst
Door Nadia
#2966515
De eerste foto die ik zag was van stukje zalm met peultjes. Dat is niet goedkoop. Bij verre van.
Ik word zelf altijd chagrijnig om te bezuinigen op eten. Ik eet graag lekker en ook best luxe. Helaas niet altijd te betalen. Daar baal ik best van.

Wat vinden jullie low budget voor 1 maaltijd?
Door pallas
#2966522
Leuke site! Lekker veel vega recepten :)
Imo ook niet altijd zo low budget, zalm en peultjes voor 5 personen doe ik ook niet. Dat wordt een tilapia met sperziebonen bij ons :biggrin2:
Door Jantina
#2966533
Nadia schreef: De eerste foto die ik zag was van stukje zalm met peultjes. Dat is niet goedkoop. Bij verre van.
Ik word zelf altijd chagrijnig om te bezuinigen op eten. Ik eet graag lekker en ook best luxe. Helaas niet altijd te betalen. Daar baal ik best van.

Wat vinden jullie low budget voor 1 maaltijd?
Dat is een moeilijke. Als het moet kan je heel goedkoop eten denk ik. In mijn studententijd waren de zakken macaroni van 30 cent favoriet. En daar kon je wel 4x van eten! :P
Ok, nog een sausje enzo maar je moet het van je creativiteit en plannend vermogen hebben - zeker als je voor 1 persoon kookt-, kiloknallers vlees kopen en in porties invriezen. Zakken kant & klare macaronigroenten in de aanbieding kopen en in porties invriezen enz.
Gelukkig hoef ik het nu niet meer zo te doen maar ik zou wel zo om kunnen schakelen. Hoewel ik dan wel het knopje om moet zetten, inmiddels koop ik vooral en zo veel mogelijk biologisch omdat ik denk dat dat gezonder is, dus dat 'gezonder' moet ik dan wel loslaten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2966539
pike schreef: e

Geen Turkse supermarkt in de buurt? Ik kan 1 champignon kopen als ik wil. 1 bietje, 1 bataat, 1 handje spinazie, 1 sinaasappel, 1 ui noem maar op. Vrijwel alles wordt hier los verkocht.
Gewone groenteboer hier kan ik ook losse champignons kopen inderdaad  ;D

Wat mij opvalt in de normale supermarkten is dat ze in alle verpakkingen evenveel vlees gooien waardoor je bijvoorbeeld mooi bakje van 3 euro kunt kopen. Vind het wel zo vreselijk. Heb je gemarineerde speklapjes, worden die alleen per 5 stuks verkocht als extreem dunne lapjes (400 gram). Daar kan ik dan dus helemaal niets mee. Nou ging ik een tijdje naar de slager maar daar ook wel op afgeknapt na meerdere malen 'mishandelde' stukken vlees te hebben meegekregen (dieren worden biologisch gehouden maar eenmaal geslacht lijken ze het vlees te mishandelen). Meest extreme was wel 2 procureurlapjes waarbij de ene kant van het lapje minstens 5 keer zo dik was als de andere kant van datzelfde lapje..... Uiteindelijk lapje door de helft gesneden want het ene deel was nog bijna rauw terwijl andere kant al gaar was....
Door Ruisje
#2966599
TMG1961 schreef: Nee, het moet natuurlijk ook een beetje smaken..gelukkig ben ik heel snel tevreden wat eten betreft, gewoon simpele kost. Voor mij gewoon normale Limburgse kost.
Wat is normale limburgse kost dan? Als hollander in limburg merk ik niet veel verschil in het soort kost. ;)
Behalve dan konijn op Limburgse wijze, die maak ik, maar valt niet echt onder budget.
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 29 jul 2014, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2966603
Nadia schreef: De eerste foto die ik zag was van stukje zalm met peultjes. Dat is niet goedkoop. Bij verre van.
Ik word zelf altijd chagrijnig om te bezuinigen op eten. Ik eet graag lekker en ook best luxe. Helaas niet altijd te betalen. Daar baal ik best van.

Wat vinden jullie low budget voor 1 maaltijd?
Doorgaans kost avondeten mij tussen de 1.50 euro en 2.50 euro.
En ik gebruik dus ook dingen als zongedroogde tomaten enzo, veel kruiden en specerijen, weinig vlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2966605
TMG1961 schreef: Ik eet al curry sinds ik lopen kan..niks bijzonders aan.
Nee klopt, niks bijzonders, maar nou ook niet een echte limburgse hap hé  :biggrin2:
Door TMG1961
#2966609
Ruisje schreef: Wat is normale limburgse kost dan? Als hollander in limburg merk ik niet veel verschil in het soort kost. ;)
Behalve dan konijn op Limburgse wijze, die maak ik, maar valt niet echt onder budget.
Gewoon normaal aardappelen, groenten, vlees. Zo zal iemand het in Friesland misschien Friese kost noemen
Angelique schreef: Nee klopt, niks bijzonders, maar nou ook niet een echte limburgse hap hé  :biggrin2:
Jawel hoor, ik eet het al zo ong mijn hele leven dus voor mij is het gewoon Limburgse kost
Door Sieglinde
#2966617
Martine-Tom schreef: Doorgaans kost avondeten mij tussen de 1.50 euro en 2.50 euro.
En ik gebruik dus ook dingen als zongedroogde tomaten enzo, veel kruiden en specerijen, weinig vlees.
Hoe doe je dat :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door