Enige tijd geleden dat ik actief was op dit forum, lees nog wel regelmatig maar actief deelnemen zat er even niet in. Toch grijp ik naar jullie kennis... want eerlijk gezegd weet ik het even niet meer....
Sinds 2005 hebben we een ridgeback teefje erbij genomen, Maartje voor ons genaamd..... Vanaf dag 1 een enorme sloperd, eethoek, muren, laminaat, benches, bankstel alles is inmiddels al 1 of meerdere keren vernieuwd. Kosten van DA buiten beschouwing genomen van overdosis pijnstillers van de grote vriend ;-) en afgebroken tanden door gevecht met bench... openhalen van oren en nek door ontsnappings pogingen in het bench gebeuren.....
Toendertijd een GT geraadpleegd, echt normaal gedrag is het niet te noemen natuurlijk..... conclusie kennelsyndroom ( ze was al 7 maanden toen wij haar opnamen) Met heel veel training best een leuk hondje van kunnen maken . Enige minpunt is de jachtdrift..... onze dame heeft net te veel keren succes gehad.... en tja terug komen doet ze wel maar het kan even duren.
onze gezins samenstelling was toendertijd ook anders . en van gezinsuitbreiding was ook geen sprake op dat moment....
In juli 2012 is haar grote vriend. Jesse ook Rhodesian bij ons thuis dood gebleven. daarna flink met zijn allen er aan moeten werken om maartje alleen te laten zijn, verbazingwekkend ging dit best goed maar gelijke tijd gingen ook de hormonen van onze verstandelijk beperkte zoon parten spelen en was er hier behoorlijk wat spanning in huis ( puberteit in extremen!) Al met al een heftige periode..... waar ik geen oog had voor de andere zaak..... ik bleek zwanger... en toen ik daar achter kwam was ik ook al even onderweg.....( 20 weken) mede door uithuisplaatsing stiefzoon ( niet onze keuze ) gewoon weg niet doorgehad... Al met een hoop veranderingen voor onszelf maar ook voor ons Maartje......
Medio April 2012 is onze Steef geboren na een niet te makkelijke bevalling vol complicaties waardoor maartje 4 weken bij mijn ouders is geweest omdat het hier gewoonweg niet eerlijk zou zijn... wij waren constant in het ziekenhuis op de IC bij de kleine, en niet dat ze er niet bij hoort, maar ze zou er eerlijk gezegd bij inschieten en dat is al helemaal niet eerlijk....
Sinds dag 1 is maartje onwijs lief voor Steef kan niet anders zeggen maar ook is ze ondertussen wat dementie achtige verschijnselen gaan vertonen... ( DA ook vast gesteld) ze wil niet meer beneden slapen nachts..... dus bij ons op de slaapkamer..... traplopen gezien de spondolyose geen goed idee... en hernia en artrose voorpoten.....
Maar wat moeten we dan? tillen?? 40 kg?? ze loopt bedeesd de trap op en af, geen renpartijen dus vooruit dan maar....
Maar nu word ze erger in dementie gedrag... stelen vd tafel als ik de kleine wat geef.... krijgt zij meestal ook wat, tot voor 2 maanden geleden wachtte ze nog netjes maar nu...... ze haalt het zelf wel ff op! Maar waar dat eerst nog om te lachen was. komen nu de grote irritaties...

Ik probeer te lopen wat de taart nog aankan ;-) kleine stukjes met de kleine man in de wagen..... probeer te kroelen met haar waar ik kan maar zo heel af en toe.... zeker in de dementie puberfase......pppfffffff Mijn man is het echt zat, opeens op de bank klimmen, alles barricaderen voordat we weg kunnen, altijd kijken wat er nog ligt wat evt. gesloopt kan worden ( Bench is geen optie omdat ze uit blijft breken) al die jaren is het goed gegaan en konden we het "gewoon" erbij hebben......
Maar nu lijkt het voor ons beide te veel? en als ik dan de kleine man met haar bezig zie....

Zijn wij hier uitzondering in? Nogmaals ik wil haar helemaal niet kwijt maar betrap mijzelf erop dat als ze een dagje bij opa en oma is.... er wel meer rust is in huis

Ik wil ook geen gevangen bewaarder worden voor haar ( of zijn we dat stiekem al) geest..... ik weet het gewoonweg even niet meer.......