We lezen dergelijke stukjes vaker
Maar dan gaat het over een andere hond
En diegenen met oude honden .... die begrijpen het allemaal
Hebben het al meegemaakt , of hikken er ook tegenaan
Totdat het je eigen hond is

Ik snap je gevoel en je twijfel echt hoor

En tja , als er echt helemaal geen plezier meer is ......
Dan is Ike er nog , je hebt Ike nog ......
Een kennisje van mij heeft enige tijd geleden haar bijna 13 jarige hond laten gaan
Zij zei mij , het deed mij meer pijn om haar nog in leven te zien
Die hond ging ook steeds meer mankeren en knapte uiteindelijk ook niet meer op
Kijk ik nu naar mijn eigen oude bes .... die is ook traag , maar struikelen doet ze nooit
Ze komt nog zelfstandig in haar doggyride , soms heeft ze even hulp nodig om ""het kwartje te laten vallen "" dan pak ik haar ene voorpoot , en dan weet ze ... ooh ja zo werkt dat . Ze klimt een niet al te hoge helling nog op en af en dat ook stevig op de pootjes . Hier in de wijk is ze weleens in de war . Er zijn twee routes die op elkaar lijken en de huizen lijken ook op elkaar . Dan vergist ze zich weleens .Ze staat voor haar leeftijd nog vlot op (soms iets te vlot ) Daar moeten we wel op letten . Er zit nog een behoorlijk eigen willetje in en we moeten haar begrenzen . Ze heeft het op haar manier nog druk buiten en vind een kattendrol bv nog onweerstaanbaar . In het bos is het opletten , daar kan ze zomaar een verkeert pad nemen . Ze gaat graag mee . Maar soms heeft ze een slaapochtend . Haar barfhappen vind ze heerlijk ,maar ze wil er geen moeite meer voor doen . Zee daar vind ze niets meer aan . Maar goed dat zijn allemaal dingen , daar kan ik mee leven . Vakantie met haar , dat zit er niet meer in . dan raakt ze van de leg . Hier thuis gaat het het beste .
Maar als wij zouden gaan merken dat Noa al het bovenstaande niet meer zou willen , niet meer zou kunnen , dan zou het wat ons betreft ook ""goed zijn ""
We weten dat Noa anders weg zou kwijnen en ongelukkig zou worden . Maar moelijk is en blijft het als je er weer eens voor komt te staan . En dan maken we als eigenaren weer die dappere liefdevolle beslissing voor hetgeen we ooh zo lief hebben en waar we zo ontzetttend veel van houden