Nadia schreef:
Hier dus andere ervaringen. Zal ook deels ras afhankelijk zijn. Maar Kain zat omdat hij het bij opa en oma mocht naast ons te kwijlen tijdens het eten en draaide constant om ons heen tijdens het koken. Bij het weg sturen kregen we behoorlijk protest 
Ook mocht hij bij opa op schoot. Tot hij bij elk bezoek op schoot sprong (aan de keuken tafel). En bij opa mocht hij opspringen met begroeten. En dat gebeurde dus ook bij ander bezoek.
Ongeveer een jaar geleden hebben we voor zowel opa als Kain de teugels aangetrokken. Maar nog zijn de uitwerkingen merkbaar.
Dus nee. Ik ben er niet blij mee.
Daar ben je dan toch ook zelf bij? Als je na 1 of 2 keer merkt dat je hond het niet trekt had je toch ook eerder aan de bel kunnen trekken dan waren de problemen niet zo uit de hand gelopen waarschijnlijk.
Hier ook zo hoor, buren met leverworst...speciaal voor Tom gekocht

Oma met maria kaakjes en moeder met te pas en te onpas heerlijke gekochte graansnoepjes.
Op straat weet ie ook feilloos de mensen eruit te vissen die snoep bij hebben
Maar nee is nee, bedelen doet hij bij mij eigenlijk nooit...tenzij ik visite heb omdat hij weet dat ik dan gefocust op visite ben en wat minder nadenk over wat ik doe

Bedelen bij de visite zelf probeerd hij 1 keer, als ze er niet op ingaan is het klaar, geven ze 1 keer wat zijn ze elke keer zuur

Zeg ik er ook altijd bij, prima als je nu wat wil geven. Zelf weten, jij hebt een bedelaar aan je voeten dan en niet ik, maar als je het nu doet moet je het ook elke keer doen...meesten laten het dan dus wel uit hun hoofd gelukkig
Hij weet ook prima waar hij wel en niet op de bank mag, ik kan er niet zo van wakker liggen in elk geval