Later die week was ik met mijn nichtje bij de dierenwinkel en die zat bij de visjes te kijken. Er kwam zo’n medewerker aan en die begon over een vissenkom. Hij had het erover dat het in Duitsland is verboden, maar dat het niet zielig is voor de visjes, ze kunnen genoeg zuurstof krijgen etc. (Ik heb in het verleden ook een kom gehad ik geloofde toentertijd de dierenwinkels ook op hun woord. Totdat je eens op internet gaat lezen… Daarom is het bijna een sport voor mij geworden om eerst alles op internet op te zoeken voordat ik wat koop.) Toen ik bij de kassa stond werd mij gevraagd wat ik m’n hond voer. Ik zei: vers vlees. Daar werd geeneens op ingegaan en er werd meteen gevraagd of ik het huismerk van hun al kende (brokken).
Nouja en op dit forum lees ik ook wel genoeg verhalen van adviezen van dierenartsen en dierenwinkels over entingen, voer, medicijnen etc… Dus ik zit me al een paar dagen af te vragen:
Wat is dat toch? Dat advies van dierenartsen en dierenwinkels. Als je een dierenarts of verkoper word dan neem ik aan dat je heel erg van dieren houd. Dan begrijp ik niet dat ze zulk advies geven. Is dat nou echt alleen maar om het geld verdienen? Of zijn ze heilig overtuigd van hun eigen gelijk? Of hebben ze zich nog nooit in andere ideeën verdiept? (Of denken wij op dit forum nou gewoon gek? Haha!) Ik wilde laatst een sollicitatiebrief naar een dierenwinkel sturen, maar later zat ik te denken ik dat ze me toch nooit zouden aannemen, omdat ik toch heel ander advies zou geven…
P.s. ik heb het hier zeker niet over alle dierenartsen en dierenwinkels, er zullen er ook heus wel zijn die echt goed en eerlijk advies geven! (Alleen die ben ik helaas nog niet tegengekomen).
Ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover!