Borke schreef:
Wij nemen iedere 3 maanden vakantie.
Periode varieert tussen 1 week en 3 weken.
Soms gaan we naar het buitenland of in ieder geval weg, soms niet.
Sinds Leo na zijn ontslag alweer een paar jaar werkt, gaan we meestal weg.
Al is het een nachtje B&B.
Dat doen we al jaren lag en het is geweldig.
Elke 3 maanden even iets anders. Ook als je niet weg gaat.
Altijd iets leuks om naar uit te kijken, 3 maanden wachten is niet zo lang.
Ik vind een B&B enig en volgens mij zijn er ook hele leuke om met kinderen heen te gaan.
Met boerderijdieren of aparte verblijven, zoals Pipowagens, slapen in een stal etc.
Wij zijn dit jaar in februari naar de Veluwe geweest, midweekje Landal, o.a. bij Riek op de koffie geweest en op de Veluwe getoerd.
Ook zijn we 2 weken in de Bourgogne streek geweest, een huis gehuurd op het platteland.
We gaan nog naar de Franse Ardennen, lijkt me ook leuk.
Zo op een rij is het wel erg veel, maar we werken er samen keihard voor en vinden het belangrijk om daar nu van te genieten nu dat ook kan.
Jarenlang hebben we gedaan wat jij gaat doen Jolanda en dan deden we toeristische dingen in de buurt en soms doen we dat nog en dat is hartstikke leuk. Zonder alle gedoe van pakken, iets boeken etc.
Gewoon ergens gaan lunchen, terras pakken.
In je eigen huis alsof het een vakantiehuis is en iedere dag iets leuks doen, kiezen afhankelijk van het weer wat het wordt.
Hoe oud zijn jouw kinderen nu?
Een oom en tante van mij hebben hun bedrijf verkocht en zijn sinds dien bijna net zo veel op reis als dat ze thuis zijn

Lekker als je zo vaak vakantie kunt nemen.
Ik wilde eigenlijk op vakantie gaan, maar bij het zoeken naar een leuke bestemming kwam ik er achter dat ik helemaal niet weg van huis wil, niet in een hotel oid wil slapen, helemaal niet zonder mijn honden weg wil (met honden is geen optie), ik wil gewoon lekker thuis zijn.
Het enige wat ik wel zou willen is de natuur in, lekker wandelen enzo met de honden, maar dat trekt vriendlief niet. Daarbij kunnen de honden en de kinderen niet samen. Dus dat wat ik wil, is niet mogelijk.
Mijn kinderen zijn nu 7 jaar.
Ze vragen wel eens om op vakantie te gaan, maar ik zeg hun nu gewoon dat ik dat niet wil omdat ik graag thuis ben.
Ik heb op een fijn moment vakantie, net als de verveling bij de kinderen begint toe te slaan, dus dat gebeurd nu niet
Het is de bedoeling dat we 2 weken lang iedere dag iets leuks gaan doen. Gelukkig zijn mijn kinderen niet zo veeleisend en is dit niet onmogelijk ivm de kosten (2 weken lang pretparken is natuurlijk onbetaalbaar).
Riek schreef:
Ik ga 3 dagen naar Keulen met mijn gezin.
Nu heb je al 2 ideetjes
Hahaha, ik zou niet eens weten wat ik in Keulen kan/moet doen