Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2959930
Nou de ventilator viel wel mee maar de omvormer was 35€
Nou ja word toch nooit rijk en iedereen mag toch een hobby
En bovendien ik wist niet van het bestaan af
Zal mij benieuwen of Remco nog adviseert voorverkocht warmte lamp
Dan word het toch nog een dure kast
Nou ja pech
Door Skyline
#2959933
Had je niet een oude adapter over van iets?
Kan je ook op ventilator aan sluiten
Draait dan wel wat langzamer als je lager voltage hebt, maar laptop adapter zou wel.moeten lukken
Door Skyline
#2959962
Eeuuhhmm...
Die "stopcontacten " voor die pluggen kan je ook los kopen, sluit je die op een adapter aan...

Kan wel dus, maar of je het wilt doen Is een ander verhaal  :D
Niet dat het fout gaat als je hem goed aansluit
Door Ruisje
#2960196
kiara schreef: Nee dat gaat niet de ventilator is er 1 met sigaretten aansteker
Een droogkast met een sigarettenaansteker :o ;D
Gebruikersavatar
Door kiara
#2961602
Remco is geweest en de lieverd heeft even gekeken en zag er prima uit
Gaf alleen nog als tip effe de binnenkant van de deur met zilver folie
Dus goedgekeurd  :D
Ook gelijk spulletjes van Remco uiteraard
En het was al bijna klaar wat er in hing , maar vannacht tot 4 uur bezig geweest , eerst eruit gehaald wat klaar was ( geelhaar, kiplooppootjes , nijnoren,)
( de geelhaar was al behoorlijk ingedroogd in mijn vorige creatie bench)
Toen de luchtpijp in tweeën geknipt , gaat erin touwtje erdoor en opgehangen aan de twee stokken
Ruimte over op de twee vloeren dus hup ganslooppootjes erin en aan dat apparaat  :biggrin2:
Hij heeft vanaf dinsdag aangestaan en sinds uh dacht donderdag met dat vinnetje
Dus gaat best rap
Wat een werelds ding maar wel erg verslavend hoor
De volgende uitdaging zijn piemels bah vies rauw maar goed kom ik ook wel overheen
Kortom goede aanwinst geweest
En oja Remco zei ook de temp is perfect 40 graden krijg ik hem nu
Gebruikersavatar
Door Irta
#2976718
lauraV schreef: het gaat meer om de lucht doorvoer dan de intense hitte van 50 graden of meer ....
denk hieraan bv aan het buiten drogen ...
bij 60 graden en hoger verander je de eiwitten in vlees , deze gaan stollen en ga je het vlees garen ...
gebruik je een te hoge hitte bij drogen , zal je de buitenkant als ware dichtschroeien en meer droogtijd nodig hebben om al het vocht te onttrekken uit de het vlees ... natuurlijk zullen de voedingsstoffen meer verloren gaan door te hoge hitte en langere tijd drogen .
persoonlijk zou ik een hitte tussen de 30 en 40 graden beter vinden ...
Eens :)
Het gaat ook niet alleen om de temperatuur, bij een lagere temp kun je je spul prima droog krijgen alleen duurt het gewoon erg lang. Zelf droog ik het wel altijd op een lage temp, anders heeft het imo ook niet zo veel meerwaarde om het zelf te gaan doen ;) (tenminste, als je aan spul kunt komen zonder rotzooi verder :-\ ) Die 40 graden wat hij nu wordt lijkt mij perfect!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2976726
Hij gaat nu perfect hoor zo'n 50 graden is het in de kast ( staat speciale therometer in)
De lucht circulatie is nu meer als perfect zit een kleine ventilator in , zo 1 die je in je auto kan op plakken op je raam, wel mer omvormer erbij vanwege de sigaretten aansteker
Het duurt inderdaad langer maar is alleen maar beter
Er zit nu een 100 wat lamp in, en dan heeft de droogkast zelf ook nog ventilatie gaatjes
Wel verleden week hoor gaas op gedaan want die klere vliegen hadden 1 lading verpest
Ben nu aan lam oren en geel haar aan het drogen voor het asiel
( topic van parelridder)
Er ligt al patrijs en kiploopvoetjes klaar
Ik ben er super blij mee

Had trouwens ook piemels die zijn klaar en hebben mijn honden al lekker van gesmuld zelfs de border die het uit de dierenwinkel niet lust!!
Ik vind het grote voordeel van zo'n kast dat je ook grote dingen kan drogen, die hang je gewoon op
Door Ruisje
#2976730
Ik probeer me wat voor te stellen bij je droogkast, met autoventilator en sigarettenaansteker (hahahaha)... Kun je geen foto ervan maken en plaatsen?

Verder vind ik het knap dat je, al is het met hulp, er eentje zelf hebt gemaakt en ook nog een flinke kast blijkbaar. :)
Gebruikersavatar
Door Irta
#2976732
Oh je bent al lekker bezig geweest zie ik, de afgelopen maand :D Haha, weer eens niet op de datum gelet ::)
Wel interessant trouwens, zo'n droogkast. Ben zelf heel tevreden met onze excalibur maar das wel een behoorlijke uitgave geweest....
Hoe lang duurt het ongeveer voor je een groot stuk gedroogd hebt?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2976761
nou foto gaat niet te weinig ruimte,en ik heb hem niet zelf gemaakt hoor,heb hem opgehaald in groningen,was gebruikt voor groente ed
was wel kleren eind rijden maar oké heb je ook wat

hij is dus formaat klein model ijskast,en materiaal is van hout geloof triplex ,er zitten 2 stokken in waar je wat kan ophangen,zou nog meer stokken bij kunnen,daarbij ook nog 2 legplanken,en op de onderste zit de lamp,aan de achterwant zit de ventilator
zal even op kalender schrijven van de geelhaar en de oren dan horen jullie dat wel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door