Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2944963
Lizzy schreef: Ohhwww, het zegt me allemaal niks :-[

Ik wil een leuk plaatje kunnen maken van de honden (hoeft m'n mooie camera niet te vervangen), als ik aan het wandelen ben. Ik wil verder dat de accu het lang doet en voor de rest boeit het me niet want Internetten ga ik er niet mee (ja, op wifi), bellen doe ik nauwelijks en sms'en wil ik dan wel wat vaker doen (maar gut, veel meer dan 2 sms'jes per dag gaan 'm niet worden). Maar verder....? Niks eigenlijk.

Je zou bijna zeggen "waarom koop je niet gewoon een los klein cameraatje?" maar dat wil ik niet want dan loop ik met 2 apparaten. En ik wil makkelijker sms'en.
`Met accuduur kan je het wel vergeten, smartfoons hebben dumbass-batterijen  :biggrin2:

Ik heb een Huawei Ascend...3nogiets was 100 euro en voldoet prima, camera is leuk, bellen geeft een helder geluid, bereik is goed, wifi zit erop (en 3G bereik maar dat gebruik jij dan niet) de toetsen om te smsen zijn duidelijk en groot.
Voor de prijs wat je ervoor betaald vind ik het echt een aanrader!
#2944964
Mijn iphone hangt iedere nacht aan het infuus. Soms stop ik 'm helemaal opgeladen in de zak, maak wat foto,s en filmpje onderweg en dan moet die in de auto alweer aan het infuus. Is de mijne natuurlijk ook al erg oud, zo'n 1,5 jaar. Over 2 maand mag ik weer gaan kijken voor een andere, maar misschien zet ik er wel net meneer Lique op zijn samsung gedaan heeft een goedkoop abotje op, aangezien ik mijn t-mobile abocapaciteit totaal niet benut. Maar an sich niet ontevreden verder. Foto's redelijk, filmpjes tot tevredenheid en het belt en smst. Acuu,s zijn nu eenmaal altijd drama als je zo'n toestel ook nog gebruikt, dat was mijn vorige Nokia ook al.
#2944966
Een fair trade telefoon, Nederlands initiatief:

https://www.fairphone.com/fairphone/
We believe in conflict-free, fair resources that put people first. We’re starting with conflict-free minerals from the DRC that support families, not armed militias

Factory workers deserve safe conditions, fair wages and worker representation. We work closely with manufacturers that want to invest in employee wellbeing.

We’re addressing the full lifespan of mobile phones, including use, reuse and safe recycling. We believe that our responsibility doesn’t end with sales.
Kost 310,-.

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Mijn man heeft nog niet zo lang geleden een smartphone gekocht, toen we nog niet van het bestaan van de Fairphone wisten en ikzelf red me nog steeds met een gewoon oudje. En als ik foto's wil maken leen ik die van hem  :)
#2944967
Op zich zijn de accu‘s geen drama. Het is dat de telefoon heel veel gebruikt.  :D  Het is een computertje en geen telefoon, zo moet je dat eigenlijk zien.
Een aantal zaken uitzetten heb je al profijt van.  bluetooth en wifi zijn continue aan het pollen of ze netwerk hebben. Maar goed zaken als het fancy touchscreen ed kun je weinig aan veranderen. En als je ook nog eens spelletjes speelt, foto's maakt etc. Tja vrij normaal dat je de batterij eerder leeg trekt.  ;)
#2944970
Wat Kaio ook zegt:
Als je standaard een aantal dingen uitzet, zoals wifi/bluetooth e.d. (en dat alleen maar gericht aanzet als je het wil gebruiken) dan spaart dat je batterij.
Mijn LG gaat zo wel een week mee zonder opladen  :)

Heeft ook 3G/ android.

Vind ik voor een smartphone best wel lang  ;)
#2944978
Zo te zien stel je geen hoge eisen en wil je geen duur abonnement.
Precies mijn insteek.
Ik heb vorige week een (zwarte) Nokia asha 210 gekocht, nieuw 69 euro, maar op marktplaats gekocht voor 20 euro. (praktisch nieuw)
Je kan er alles mee, sms, whatsApp, facebook, internet en  (uiteraard) bellen.
Er zit een camera op en thuis kan je via wifi het internet gebruiken.
Handig in te stellen en overzichtelijk.
O ja, ook niet onbelangrijk, de accu gaat lekker lang mee.
1 x in de week opladen is ruim voldoende.

Uiteraard is de Samsung smartphone van mijn vrouw uitgebreider en geschikter voor allerlei spelletjes etc, maar dat hoeft niet voor mij.
Deze bevalt mij prima en vind ik een aanrader.

http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/5500 ... 210-review
#2945018
Hier allebei een Wolfgang, nadat Eddie jaren Samsung heeft gehad. Conclusie.... Wolfgang is beter. Eddie heeft een iets duurdere uitvoering (€ 129) maar zijn camera is ook veel beter dan de mijne.

Enne... whatsappen doe ik ook, maar alleen via wifi, 'k heb nog geen internet. ;)
#2945030
Kaio schreef: Heb zelf een huawei, vind hem qua prijs-kwaliteit best sterk. Ik wilde persee een dual sim maar die heb jij niet nodig.
Ik heb toen nog getwijfeld over een wiko. Een wat ? Die staan op de duitse amazon. Ook goede recensies en best mooie dingen. Maar goed kwam een huawei actie tegen dus.
Ik heb een goedkope Huawei en ben super tevreden. Gewoon enkele simkaart, maar verder kan hij bijna alles wat de veel en veel duurdere Samsung van mijn vriendin kan.
#2945084
Angelique schreef: Mijn iphone hangt iedere nacht aan het infuus. Soms stop ik 'm helemaal opgeladen in de zak, maak wat foto,s en filmpje onderweg en dan moet die in de auto alweer aan het infuus. Is de mijne natuurlijk ook al erg oud, zo'n 1,5 jaar. Over 2 maand mag ik weer gaan kijken voor een andere, maar misschien zet ik er wel net meneer Lique op zijn samsung gedaan heeft een goedkoop abotje op, aangezien ik mijn t-mobile abocapaciteit totaal niet benut. Maar an sich niet ontevreden verder. Foto's redelijk, filmpjes tot tevredenheid en het belt en smst. Acuu,s zijn nu eenmaal altijd drama als je zo'n toestel ook nog gebruikt, dat was mijn vorige Nokia ook al.
Aggrrr, ik krijg al vlekken als ik daar aan denk!  :biggrin2:

En jaaaaa, anderhalf jaar is inderdaad al onmogelijk oud ;D ;D ;D

Oh ja, dat was een andere eis, hij moet minimaal 5 jaar meegaan :biggrin2:

Ik ben nu natuurlijk verschrikkelijk verpest, met deze 3de-wereld-telefoon-van-nokia-met-super-accu. Ik denk serieus dat ik 'm eens in de 2 a 3 weken op de oplader leg. Maar OK, ik doe er natuurlijk niks mee, behalve een sms'je en een telefoontje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door