Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2944872
Angelique schreef: Tussen "na Tom" en "als je oud bent" zit voor jou nog wel een stukkie  :P
Nou gebaseerd op hoe ik me aflopen weel voelde leek dat zover niet weg  :D :P

Maar ik denk dat ik nu na Tom geen hond meer neem, en dat dat alleen maar lastiger word als ik de leeftijd heb dat ik Omroep Max ga waarderen  :P
Dus vermoed dat over 20 jaar, als Tom oud en bejaard is...er geen opvolger komt...wie weet wat er allemaal veranderd hoor maar gebaseerd op mijn situatie nu zou ik geen hond meer nemen, vind het knap lastig af en toe, een hond, alleenstaand en niet echt een vangnet in de buurt...
#2944888
Ik had altijd het idee om "later als ik oud ben" een chineesje te nemen, een powderpuff...  En tja, door dat mn moeder ineens ziek werd en haar pupje bij mij in huis kwam, had ik ineens een chineesje in huis voordat ik oud was ;)
Maar wat zijn ze leuk !!! Heel zacht van karakter, maar tegelijker tijd actief en leergierig... en een lui dagje vinden ze ook niet erg !
Dus ik denk dat er altijd wel chineesjes zullen blijven...
Zelf ben ik ook helemaal weg van de Italiaanse windhondjes. Die zijn ook klein, actief en leergierig, enige is dat daar meer jachtinstinct inzit dan de chineesjes... Hoewel de Italiaantjes weer als voordeel hebben dat ze weinig vachtverzorging nodig hebben...
Ennneh weet ook al van welke fokker mijn Italiaantje zou moeten komen...  "ooit" ...
Maar voorlopig ben ik nog helemaal in love met mn border collies hoor !!!
#2944892
Ik denk dat ik ze inmiddels in huis heb......mijn twee maltezertjes. Ze amuseren mekaar en mij, ik moet voor ze zorgen: eten geven, kammen, wassen, poep opruimen, knuffelen ermee spelen en de jongste geeft beslist dat er hier niet meer gewandeld kan worden..........meneerke zit al twee weken op zijn kont zolang het tuigje aan is en wil niet meer dan 3 stapjes zetten. Ik denk er dus erg over om me een rolator aan te schaffen, ik duwen, Tobi lopen en Boy in het mandje.
#2944902
Ik heb ook zitten denken aan Italiaanse windhondjes. Vlinderhondjes vind ik ook erg leuk. Hoe is dat qua vachtverzorging? En aan oude Dalmaten uit de opvang. Vind ik wel een nadeel hebben. Als je pech hebt, zit je steeds met een hond die wat mankeert, gaat mankeren en dood gaat. Weet niet of ik dat nog trek, als ik oud ben....
#2944920
Als ik fysiek geen grote energieke hond meer kan hebben, dan zou ik iets stoers klein willen. Ik vind een border terrier wel heel leuk, lekker ruig, maar klein genoeg om op een kleiner oppervlakte uitdaging te kunnen bieden. Teckels vind ik ook heel leuk, dan de ruwhaar. Shelties vind ik ook super leuk, mits ze van karakter niet te angstig zijn (ken nu een paar beste angsthaasjes en dat vind ik niets)
#2944925
Jantina schreef: Een Bracco Italiano. Als ik het niet luisterend gespuis zat ben en iets wil wat af te richten is. Ik heb een enorm zwak voor ze!
Echt  ???
Ik ken geen luisterende Bracco Italiano.
Tenminste degene die luisteren hebben een hulpbandje om  ;)
#2944934
[quote="MarijeEnBoomer"]
Echt  ???
Ik ken geen luisterende Bracco Italiano.
Tenminste degene die luisteren hebben een hulpbandje om  ;)
[/quote]

Hier idem. Ik moet de eerste luisterende Bracco Italiano nog tegen komen. Ik vind ze enig hoor, maar moet ze juist (onder andere) niet door het hoge "dikke middelvinger" gehalte. En zoiets wil je toch niet aan de lijn uit hoeven laten achter je rollator!
#2944937
Misschien een serieuze optie. Een oud hondje. Mijn schoonmoeder van 88 wilde 20 jaar geleden geen nieuwe herder, omdat ze bang was dat niet meer aan te kunnen. Sindsdien heeft ze al 4 oude hondjes uit het asiel overleeft. Nu heeft ze een maltezer, die doodsbang uit een huis met 3 grote honden kwam. Molly is nu het lievelingetje van de thuiszorg.
#2944939
Jan is nu 71 en ik 61 , we hebben de tijd en vrijheid om leuke dingen te doen.

Maar een dagje weg zonder honden lukt niet en dat vind ik wel jammer.


Als ik dit van te voren had geweten dan had ik geen honden meer genomen, ik ben gek op ze hoor ...

Maar als je wat ouder ben dan is het toch soms lastig als je altijd met de honden rekening moet houden.

Komt ook misschien omdat mijn honden andere reuen (intacte) niet altijd aardig vinden en ze trekken aan de riem of ineens ergens heen trekken en dat wil ik andere mensen niet aan doen..

Jan kan gelukkig nog lang lopen alhoewel zijn versleten knie dit niet altijd meer toe laat.


Dus we zijn al oud hahaha en stel ze leven nog 4 jaar dan is Jan 75 jaar en dan nog een hond nee dank je... ;)
#2944945
Een Hollandse herder is geen moeilijke hond, die zal ik lange tijd kunnen houden. Desnoods op den duur alleen nog maar oudere herplaatsers. Het enige kleine alternatief voor mij tot nu toe is het markiesje. Dat vind ik echt leuke hondjes!
#2944952
[quote="Lizzy"]
Hier idem. Ik moet de eerste luisterende Bracco Italiano nog tegen komen. Ik vind ze enig hoor, maar moet ze juist (onder andere) niet door het hoge "dikke middelvinger" gehalte. En zoiets wil je toch niet aan de lijn uit hoeven laten achter je rollator!
[/quote]

Dat meen je niet? Ik ken ze alleen maar! Vind ze echt geweldig! En als ik achter een rollator loop wil ik geen hond meer trouwens. Ik ken geen enkel ras dat gelukkig wordt van dat kleine blokje wat ik dan nog kan lopen, vind ik niet waardig voor een hond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door