Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2945569
Ik vrees dat Boris als oudje en mijn topper +++ status heeft. Jones heeft al ++ namelijk. Ik ben zoals "mijn juf" (gt) altijd zegt van heel erg diep gekomen en nu heb ik een normale hond die net wat extra aandacht nodig heeft. Dat laat ik mij door niemand stuk maken het vertrouwen dat hij nu heeft. Is me veel te kostbaar.
Door Irish
#2945576
Hier ook +++ statussen.

Ivan is bij benadering 12 en heeft een chronische ontsteking in zijn voorpoot. Laatst wassie weer erg kreupel, dus loop ik aangelijnd een simpel poep en plas rondje met hem. Tis daar aanlijngebied, maar 100 meter verderop liep een man met een jonge Amerikaanse Bulldog die aangestuiterd naar Ivan kwam om is effe lomp te spelen.. Ik vond dit geen goed idee (Ivan wel overigens  :P ) en heb die hond proberen weg te blokken en tegen eigenaar gezegd datie zijn hond bij zich moet houden. ''Jamaar ze doet toch niks''. Jawel, ze is druk en lomp en ik loop hier met een oude kreupele herstellende hond en tis hier aanlijngebied hoor  ::)
Sjucht....

En ook al had ik jonge en sociale honden (Heb geen van beide  :biggrin2: ) zou ik nog niet zomaar met wild vreemde honden laten raggen...
Laatst gewijzigd door Irish op zo 22 jun 2014, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Buran en Co
#2948285
Ik ben ook heel zuinig maar soms is meneer Faydor (15!!!) het daar niet mee eens. Gisteravond had ik enorm veel zin in een lekkere boswandeling vanuit huis met Buran en de Chineesjes. De middagwandeling was best lang geweest (voor ons doen dan) dus ik dacht: ik laat Faydor en oppas pup ruwhaar teckeltje van 16 weken lekker thuis. Nou, daar was meneer het dus echt, echt niet mee eens. Luidkeels blaffend stond hij voor de dichte openslaande deuren toen ik mijn schoenen aandeed en de rest aan ging lijnen....... En dan kan ik hem gewoon echt niet achterlaten......... Ik neem het me elke keer voor maar het lukt gewoon niet. Dus een kortere ronde in een langzamer tempo en met de pup dan ook maar mee in de rugzak. Daar ging mijn stevige hoog tempo wandeling  :smitten: :smitten:
Door Lil
#2948309
Buran en Co schreef: Ik ben ook heel zuinig maar soms is meneer Faydor (15!!!) het daar niet mee eens. Gisteravond had ik enorm veel zin in een lekkere boswandeling vanuit huis met Buran en de Chineesjes. De middagwandeling was best lang geweest (voor ons doen dan) dus ik dacht: ik laat Faydor en oppas pup ruwhaar teckeltje van 16 weken lekker thuis. Nou, daar was meneer het dus echt, echt niet mee eens. Luidkeels blaffend stond hij voor de dichte openslaande deuren toen ik mijn schoenen aandeed en de rest aan ging lijnen....... En dan kan ik hem gewoon echt niet achterlaten......... Ik neem het me elke keer voor maar het lukt gewoon niet. Dus een kortere ronde in een langzamer tempo en met de pup dan ook maar mee in de rugzak. Daar ging mijn stevige hoog tempo wandeling  :smitten: :smitten:
O maar dat gebeurd hier ook niet. Wandelingen is Jones past zich aan Boris aan (en ik maak het voor Jones goed genoeg door met hem te trainen/spelen etc.). Hoewel gelukkig Jones mijn rondes niet tekort vindt gelukkig. Ben echt blij dat ik nog zo lang met mijn oudje kan wandelen, zij het dat het tempo omlaag is gegaan en we tussendoor een bankje nemen. Maar dat is juist mooie oefening voor de jonge wildebras. Rust in dat lijf (of juist knetterhard terugrennen als baasje je roept, dan kom je ook energie kwijt) en blijven liggen als ik op bankje zit is begin van horeca training (hoop ik dat hij ergens dit jaar leert op terrasje te kunnen zijn).

Zuinig op je oudje is bij mij dus ook kijken naar wat oudje wil en als oudje na 45 minuten wandelen zegt, joooooohhhhh baaaaaasje ik wil de 12 km lopen ipv standaardrondje. Dan loop ik die 12 km (of ga achter hem aan het pad in totdat hij zich 10 minuten later bedenkt en zegt sorry toch maar niet. Dan draai ik me om. Hoezo baasje goed getraind  :P ::) :biggrin2: )
Door Buran en Co
#2950839
Lil schreef: O maar dat gebeurd hier ook niet. Wandelingen is Jones past zich aan Boris aan (en ik maak het voor Jones goed genoeg door met hem te trainen/spelen etc.). Hoewel gelukkig Jones mijn rondes niet tekort vindt gelukkig. Ben echt blij dat ik nog zo lang met mijn oudje kan wandelen, zij het dat het tempo omlaag is gegaan en we tussendoor een bankje nemen. Maar dat is juist mooie oefening voor de jonge wildebras. Rust in dat lijf (of juist knetterhard terugrennen als baasje je roept, dan kom je ook energie kwijt) en blijven liggen als ik op bankje zit is begin van horeca training (hoop ik dat hij ergens dit jaar leert op terrasje te kunnen zijn).

Zuinig op je oudje is bij mij dus ook kijken naar wat oudje wil en als oudje na 45 minuten wandelen zegt, joooooohhhhh baaaaaasje ik wil de 12 km lopen ipv standaardrondje. Dan loop ik die 12 km (of ga achter hem aan het pad in totdat hij zich 10 minuten later bedenkt en zegt sorry toch maar niet. Dan draai ik me om. Hoezo baasje goed getraind  :P ::) :biggrin2: )
Helemaal mee eens. Vanmiddag weer heerlijk op het Rozendaalse Veld geweest, het was lekker bewolkt en niet te warm. Ik hou Faydor wel met argusogen in de gaten want die slaat inderdaad gerust uit gewoonte een pad in wat we dan vroeger qua route altijd liepen maar dat waag ik nu echt niet meer. Hij is een aantal maanden geleden een paar keer tegen de vlakte gegaan, waarschijnlijk toch kleine epileptische aanvalletjes, en de DA bevestigde mijn vermoeden dat het over zijn grenzen gaan er wel degelijk mee te maken kan hebben. En die grenzen geeft hij moeilijk aan. Dus je leert echt enorm je hond 'lezen'. En sinds ik hem nog beter lees is het gelukkig niet meer gebeurd. (Knock on wood............)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door