Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door DJ_Doerak_Tucker
#2936405
Ik moet dus bij elke 'vriend' apart aanvinken of ik wil dat iedereen mijn bericht aan die persoon wel of niet ziet? Ik moet dus naar de pagina gaan van die vriend, daar op de ... klikken rechts bovenin om 'vriendschap te bekijken' en daar kan ik onderaan de pagina in het vak Eerste ontmoeting met... Openbaar vervangen door Alleen ik???? Ik vind het zó enorm omslachtig en het maakt me  >:(.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2936487
Ik doe het nu gewoon zo: als er een via-via bericht langskomt klik ik op de alles verbergen van..... knop.
Ga er vanuit dat het merendeel van berichten van vrienden die op een openbaar gebeuren reageren dan uiteindelijk vanzelf niet meer langskomt.  :)

Edit: typfout
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op do 05 jun 2014, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936506
[quote="Kim_S"]
Toch lastig, al die vrienden  :biggrin2:
[/quote]

Nee, de vrienden van vrienden, die zijn lastig  :biggrin2:  Fb is gewoon lastig met dat constante gewissel van instellingen.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2936508
[quote="Angelique"]
Nee, de vrienden van vrienden, die zijn lastig  :biggrin2:  Fb is gewoon lastig met dat constante gewissel van instellingen.
[/quote]

Heb gisteren of eergisteren besloten dat ik er wel weer klaar mee ben. Over 2 weken ben ik weer socialemediatechnisch gezien onbestaand.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936509
[quote="DJ en Doerak"]
Ik moet dus bij elke 'vriend' apart aanvinken of ik wil dat iedereen mijn bericht aan die persoon wel of niet ziet? Ik moet dus naar de pagina gaan van die vriend, daar op de ... klikken rechts bovenin om 'vriendschap te bekijken' en daar kan ik onderaan de pagina in het vak Eerste ontmoeting met... Openbaar vervangen door Alleen ik???? Ik vind het zó enorm omslachtig en het maakt me  >:(.
[/quote]

Dat klinkt idd erg omslachtig. Misschien je dan er bij neer leggen dat het een social media is en dat openbaarheid daaraan inherent is. Je kan ook nog groepjes maken van, goede vrienden, vrienden, kennissen, en dan per bericht bepalen aan welke groep je dit toont.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936510
[quote="Mini's 3-tal"]
Heb gisteren of eergisteren besloten dat ik er wel weer klaar mee ben. Over 2 weken ben ik weer socialemediatechnisch gezien onbestaand.
[/quote]

We gaan je missen  :biggrin2:
Door DJ_Doerak_Tucker
#2936522
Angelique schreef: Dat klinkt idd erg omslachtig. Misschien je dan er bij neer leggen dat het een social media is en dat openbaarheid daaraan inherent is. Je kan ook nog groepjes maken van, goede vrienden, vrienden, kennissen, en dan per bericht bepalen aan welke groep je dit toont.
Ja, er bij neer leggen is ook een optie :biggrin2:. Of bij een volgende social media hype me eerst eens inlezen hoe 't eigenlijk werkt. Ik snap er werkelijk bar weinig van qua instellingen. Een les voor de volgende keer! Ja, dat laatste doe ik dus vanaf nu dan maar bij het plaatsen van mijn eigen berichten. Maar als ik bij jantje reageer en vriend klaasje kent jantje helemaal niet waarom ziet klaasje dan mijn reactie, ik snap die logica ook gewoon niet. FB zal wel inspelen op de nieuwsgierigheid van de mens oid ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936527
DJ en Doerak schreef: Ja, er bij neer leggen is ook een optie :biggrin2:. Of bij een volgende social media hype me eerst eens inlezen hoe 't eigenlijk werkt. Ik snap er werkelijk bar weinig van qua instellingen. Een les voor de volgende keer! Ja, dat laatste doe ik dus vanaf nu dan maar bij het plaatsen van mijn eigen berichten. Maar als ik bij jantje reageer en vriend klaasje kent jantje helemaal niet waarom ziet klaasje dan mijn reactie, ik snap die logica ook gewoon niet. FB zal wel inspelen op de nieuwsgierigheid van de mens oid ;).
De logica van Fb is dat je zoveel mogelijk dingen/mensen ziet en zo je vriendjesgroep groter maakt. Als jij niet wilt dat klaasje die jij niet kent jouw berichten ziet dan kan je bij de instellingen aangeven dat jouw berichten alleen aan jouw vrienden getoond worden. die staat nu waarschijnlijk op "iedereen".

Je inlezen in het systeem van Fb is verspilde moeite, want dat wordt om de zoveel tijd veranderd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936528
Mini's 3-tal schreef: Dat zei Facebook ook al. Dat jij me ging missen, net als m'n andere 10 vrienden. :biggrin2:
Met 10 vrinden zla het niet druk zijn in je nieuwsoverzicht.

Het is al eens eerder gezegd, maar Fb kan best leuk zijn, maar je moet dan zelf ook wel wat slingertjes ophangen  :)
Door Martine-Tom
#2936537
DJ en Doerak schreef: Ja, er bij neer leggen is ook een optie :biggrin2:. Of bij een volgende social media hype me eerst eens inlezen hoe 't eigenlijk werkt. Ik snap er werkelijk bar weinig van qua instellingen. Een les voor de volgende keer! Ja, dat laatste doe ik dus vanaf nu dan maar bij het plaatsen van mijn eigen berichten. Maar als ik bij jantje reageer en vriend klaasje kent jantje helemaal niet waarom ziet klaasje dan mijn reactie, ik snap die logica ook gewoon niet. FB zal wel inspelen op de nieuwsgierigheid van de mens oid ;).
Als jij reageerd op iemand waarmee je gedeelde vrienden hebt zien die vrienden wat jij gezegd hebt.
Als jij reageert op een bericht wat iemand openbaar geplaatst heeft (te zien aan het wereldbolletje aan de bovenkant vanhet bericht) dan ziet eigenlijk iedereen het, als je dat wil voorkomen...niet reageren op berichten die iemand openbaar geplaatst heeft.
Door eelke
#2936540
Angelique schreef: Met 10 vrinden zla het niet druk zijn in je nieuwsoverzicht.

Het is al eens eerder gezegd, maar Fb kan best leuk zijn, maar je moet dan zelf ook wel wat slingertjes ophangen  :)
;D

Ik maak me er niet druk om. Als er echt belangrijke dingen gebeurd zijn hoor ik dat zo ook wel. Het zijn vooral foto's van andersmans honden, kinderen, biertjes en eten wat er bij mij voorbij komt.
En een hoop zooi, maar dat scroll ik gewoon door, blijven je vingers lenig van.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2936561
eelke schreef: ;D

Ik maak me er niet druk om. Als er echt belangrijke dingen gebeurd zijn hoor ik dat zo ook wel. Het zijn vooral foto's van andersmans honden, kinderen, biertjes en eten wat er bij mij voorbij komt.
En een hoop zooi, maar dat scroll ik gewoon door, blijven je vingers lenig van.
Ach, ik heb er geen enkele moeite mee om 14 dagen niet in te loggen. Dat zegt genoeg denk ik, hahaha.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2936563
Mini's 3-tal schreef: Heb gisteren of eergisteren besloten dat ik er wel weer klaar mee ben. Over 2 weken ben ik weer socialemediatechnisch gezien onbestaand.
Jij op FB???  :o
Nou ja, niet meer dus  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door