Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Neally
#2933078
Jantina schreef: Hmmm het blijft dus vlees wat een tijdrovend klusje is. Dank voor de ideeen!
In de ochtend: wat het ook voor kruiden zijn die doe ik in boter bakken, komen de smaken goed vrij. Daarna braad ik het vlees hierin aan.
Altijd iets van een zuurtje en uien gebruiken en niet teveel water.
Zo wie zo geen koude vloeistof erbij dat zorgt dat het vlees taai wordt. Zet het op een warm houdt plaatje en rond etenstijd is het klaar.
Behalve een paar keer omdraaien en de jus erover heen druipen doe ik er niets aan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2933241
Ik heb laatst stoofvlees in de oven bereid en dat was nog veel lekkerder dan op het vuur. Kruiden, rondom bruin bakken, afblussen met bouillon en dan 5 uur in de oven op zo'n 120 graden.
Door Elf
#2933242
Het kan nog makkelijker: laag vlees in de pan, teentjes knoflook, rozemarijn peper en zout erop doen. Dit laag voor laag tot het vlees op is/de pan vol is. Een fles rode wijn (chianti) erbij gieten en aanvullen met water tot het vlees net onder staat. Dit aan de kook brengen. De pan afdekken met dubbel aluminiumfolie en dan de deksel erop. Zo in de oven zetten op 120 graden. Een uurtje of 8. Zaaaalig!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door