Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door arenda
#2932669
Een betrouwbare auto, zuinig en met trekvermogen...Toyota Yaris. Mn husband heeft er eentje, geen idee welk bouwjaar, maar al wat ouder. Maar nooit geen problemen, alleen af en toe wat onderhoudsdingetjes zoals nieuwe banden ed. Ik met mijn Fiat Panda daarentegen  :-X Vorig jaar voor denk ik 1700 euro aan gespendeerd, allemaal van die idiote rotdingen, 2x een rem erop vast, alles naar de knoppen, 1x de versnellingsbak die poef bekijk het maar zei en nog wat kleine mankementjes.. En nu gaan we weer de zomer in en waar staat ie? Juist, bij de garage, stuursensor naar de knoppen... Kassa.... Het is dat ik voor de rest zo bij ben met m, omdat ie gewoon bij me past vind ik, Maar anders..... (plus dat ie voor de rest ook wel betaalbaar is, zeker wanneer je niet rijdt :-p )
Door arenda
#2932670
Ow, en een tripje naar Italie 3 jaar geleden, heeft de yaris moeiteloos doorstaan. En ik weet zeker dat dat nu nog steeds het geval zou zijn. Een hele saai, degelijk maar zeer betrouwbaar bakkie ;-)
Door K&D
#2932689
arenda schreef: Een betrouwbare auto, zuinig en met trekvermogen...Toyota Yaris. Mn husband heeft er eentje, geen idee welk bouwjaar, maar al wat ouder. Maar nooit geen problemen, alleen af en toe wat onderhoudsdingetjes zoals nieuwe banden ed.
dat schept vertrouwen ja... ;D

Maar eens; de Yaris is een prima kleine auto en zoals bijna alle Toyota's erg betrouwbaar, niet onwijs duur, en redelijk ruim.
De C1/Aygo/107 kan niet; daar mag geen trekhaak achter, dan trek je het onderstel uit elkaar, en voor 3 mensen is ie echt te klein. Maar dat is met de meeste van die kleine 3 cilindertjes zo. Alleen een fietsendrager mag erachter, en er passen nét (echt net) 2 kratjes bier achterin... ::)
Door sella
#2932693
Kleine auto, zuinig, met trekvermogen en ruimte voor 3 mensen en 2 honden.
Dat is eigenlijk een verloren zaak qua ruimte en trekvermogen.
Door Jantina
#2932699
Ik heb in een Seat Mii gereden een paar maanden. Echt een super fijn auto'tje, zuinig en bizar ruim van binnen. Met de hoedenplank er af kunnen er best 2 honden achterin. Ruimte op de achterbank is ook prima. Maar ja, een aanhanger gaat niet lukken en ruimte voor bagage is er natuurlijk ook niet meer als je al twee honden en kind bij je hebt...
Voor vakanties met een vouwwagen zou je dan een auto kunnen huren?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2932700
de toyota starlet is geloof ik de vorige versie van de yaris,maar stuk goedkoper,ik heb er 1 gehad was toen van 91 is zelfs een keer een trailer met dikke haflinger  :biggrin2: achter gezet en geen probleem,moet je natuurlijk niet dagelijks doen maar vouw wagen kan best hoor,mijn dochter heeft er nu ook 1 die is van 99 nieuwere model mankeert nooit wat aan,ik zweer bij een ander merk (landrover) maar ja dan moet je van sleutelen houden  :P maar buiten dat zou ik zeker voor toyota gaan  ;)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2932705
Geen Panda of Yaris, heel gehorig.
Ik zou de Toyota houden. Prima auto, prima prestaties. En je weet je past erin. En je kunt er een aanhanger aan hangen.
Het zou dan anders een minder oude auto worden, die is duurder en de andere zouden in bijdrage wegenbel. net zo duur zijn als waar je nu mee rijdt denk ik.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2932717
Dank voor jullie bijdrages!!
Wb de wegenbelasting... Een yaris is een trap lager. Het scheelt nog geen 200 euro per jaar maar iedere euro is mee genomen. Qua verbruik scheelt t wel. Onze rijdt in de zomer 1:14. In de winter 1:12.
Vriendje had hiervoor een Yaris ongeveer 1:18 maar toen reed hij nog als een wildebras. Nu heeft hij een leesbril dus wordt al wat bezadigder. :P

Een Nissan staat me op zich ook wel aan. We hebben de dealer net gebeld maar die reageerde niet erg daadkrachtig.
De Toyota dealer was wel ontvankelijk bij een drie deurs yaris met de eigenschappen die voor ons goed genoeg zijn.

We bellen gewoon wat rond en maken geen snelle beslissingen. Jammer van jouw Panda Arenda.
Je bent de eerste waarbij ik negatieve recensies lees. Balen. 
Door JoseW
#2932721
Ik heb een jaar of 4 in een Panda gereden, superzuinig, betrouwbaar, en weinig in wegenbelasting en verzekering.
Zuinig, ongeveer 1 op 17.....en onderhoud was ook erg zuinig.
Verkocht met 1 jaar APK, 105000 km en 10 jaar oud. Ik vond het een fijne auto, twee honden en 1 kindje past prima....
Trekhaak kan eronder, maar of je dan een vouwwagen kunt trekken???? Geen idee. Daar heb ik nooit op gelet.

Ik heb nu een Ford Fiesta, iets duurder in wegenbelasting, verzekering en verbruik scheelt niet zo gek veel, maar vooral: duurder in aanschaf....
Wel meer ruimte en meer "auto"....Moeilijke keuze
Succes.

Gr Jose
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2932728
Chevy Aveo, mag 1000kilo trekken, 2 personen+kind en 2 niet te grote honden passen erin. Bagage gaat dan niet veel meer van bij. Met winterbandjes en een zuinige rechtervoet kun je 1:17 halen. Gemiddeld zo'n 1:15-1:16. Moet ik wel zeggen dat ik met alle HNR-truukjes rijd, dus op de snelweg 100-110, 50 in de 5 en in de 3 wat grotere rotonde's over.

Is die Toyota een automaat trouwens?
Laatst gewijzigd door EliScooby op wo 28 mei 2014, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2932813
Nee Corolla is geen automaat. Ik rijd ook volgens het nieuwe rijden. Dat is met Toyota zo leuk omdat je het direct kunt aflezen op je scherm.
De omstanders zullen er niet altijd blij mee zijn maar das jammer. :biggrin2:
Het geeft meer ontspanning. Zowel in mijn portemonnee als in mijn lijf. :P
Door tessa
#2932957
Ik heb een renault megane scenic (diesel), kleine auto met enorm veel ruimte als de banken plat zijn.
Als alle banken gewoon omhoog staan dan passen er met gemak twee boxers in de laadruimte. hij mag 1400 kilo trekken en rijd best heel zuinig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door