Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2933560
Goed dat je jezelf hier meldt! Maar uitslapen... geloof me, ook een dwergteckel laat je niet uitslapen hoor!  :biggrin2:

Zoals eerder geschreven zal ik het eens even aan de man die bij ons aan de weg woont vragen, ik heb hem nog niet gezien.
#2933565
Wat ik me afvraag: oogt jouw hond ongelukkig? Vertoond hij gedrag waardoor je dat zou kunnen afleiden? Als ik dit zo lees denk ik van niet. Volgens mij heb jij de lat wel heel hoog liggen voor wat jij voor een hond wil ;), veel meer dan wat jij doet kan toch eigenlijk niemand hem bieden? Volgens mij heeft hij een prima thuis. Jij zult hierna ook geen hond meer nemen omdat je denkt dat je niet genoeg te bieden hebt? Want elke hond (als je geen 'problemen' wilt en een oprecht tevreden hond wilt) zal de aandacht en tijd samen met jou nodig hebben die jij nu aan Toros geeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben oprecht benieuwd naar jouw gedachtegang en wil je vooral laten weten dat je volgens mij een geweldige plek hebt voor Toros en een dagje een keer uitslapen wordt geen enkele hond ongelukkig van hoor! In plaats van tijd kwijt te zijn aan wandelen zou je ook thuis hersenwerk met hem kunnen doen, daardoor wordt hij mentaal geprikkeld wat naast beweging ook erg belangrijk is. Tijdens het tandenpoetsen verstop ik bijvoorbeeld wat lekkers een aantal keren achter elkaar of mijn man en ik laten één van de honden dingen tussen ons apporteren (ik in keuken hij op bank), heerlijk vinden de honden dat en het kost ons geen enkele moeite. Ze ploffen daarna voldaan neer.

Ik wil je alleen even meenemen in een andere gedachtegang, heel veel succes bij het vinden van de juiste plek voor Toros (mooie naam!).
#2933629
DJ en Doerak schreef: Wat ik me afvraag: oogt jouw hond ongelukkig? Vertoond hij gedrag waardoor je dat zou kunnen afleiden? Als ik dit zo lees denk ik van niet. Volgens mij heb jij de lat wel heel hoog liggen voor wat jij voor een hond wil ;), veel meer dan wat jij doet kan toch eigenlijk niemand hem bieden? Volgens mij heeft hij een prima thuis. Jij zult hierna ook geen hond meer nemen omdat je denkt dat je niet genoeg te bieden hebt? Want elke hond (als je geen 'problemen' wilt en een oprecht tevreden hond wilt) zal de aandacht en tijd samen met jou nodig hebben die jij nu aan Toros geeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben oprecht benieuwd naar jouw gedachtegang en wil je vooral laten weten dat je volgens mij een geweldige plek hebt voor Toros en een dagje een keer uitslapen wordt geen enkele hond ongelukkig van hoor! In plaats van tijd kwijt te zijn aan wandelen zou je ook thuis hersenwerk met hem kunnen doen, daardoor wordt hij mentaal geprikkeld wat naast beweging ook erg belangrijk is. Tijdens het tandenpoetsen verstop ik bijvoorbeeld wat lekkers een aantal keren achter elkaar of mijn man en ik laten één van de honden dingen tussen ons apporteren (ik in keuken hij op bank), heerlijk vinden de honden dat en het kost ons geen enkele moeite. Ze ploffen daarna voldaan neer.

Ik wil je alleen even meenemen in een andere gedachtegang, heel veel succes bij het vinden van de juiste plek voor Toros (mooie naam!).

Ja hier ben ik het mee eens en zat beetje zelfde te denken dat je de lat misschien wel  erg hoog legt. Van oorsprong is deze hond zo gefokt maar een hond past zich ook aan omstandigheden aan.  Ik heb geen verstand van het ras hoor.  Kan deze soort hond zich niet aanpassen en samenleven met  jou i.p.v andersom  ;)? De meeste honden zijn toch roedeldieren, zomaar een gedachte van mij hoor. 
#2935615
Bedankt voor de reacties allemaal!

@ Dj en Doerak: Ja je hebt in veel van je veronderstellingen gelijk hoor. En ik zal hierna niet alleen nooit meer een hond nemen, maar geen enkel huisdier. Ik heb echt gemerkt en geleerd dat ik TEVEEL verantwoordelijkheid draag en alles perfect wil doen. Wanneer ik hem in de ochtend iets later uitlaat zit ik daar zelf heel erg mee. Waarschijnlijk door zijn bouw/grootte/postuur/kracht is er ook niemand die hem kan/wil uitlaten. Dus ik ben 'verplicht' om hem altijd uit te laten en dat weegt ook zwaar. Ik denk ook niet dat er veel mensen zullen zijn die zullen willen bieden wat ik hem biedt, vandaar dat ik hem ook tussen andere dieren wil plaatsen. Daar kan iedereen zijn gang gaan zolang ze willen.

Nee, ik zie niet perse iets waar hij ongelukkig van wordt. Maar het 'weinig' lopen is een probleem. Hij heeft helemaal geen taak, terwijl het een echte werk hond is. Vandaar dat ik hem ergens met andere dieren gelukkig wil zien worden. Waar hij zijn eigen beweging kan bepalen, bijv op een paardenstal, schapen boederij etc. Hier kan hij zelf bepalen hoeveel hij loopt en zal hij zijn instincten los kunnen laten.

@ MOjo77: Haha ja ik begrijp precies wat je bedoelt, alleen krijg ik dat niet over mijn hart.... En dat is ook het kern probleem. Als ik hem aan mij laat aanpassen zit ik niet lekker in mijn vel. Als ik hem 4 uur per dag uitlaat kan ik niks anders doen. En in beide gevallen komt hij beweging tekort.

@ evds: Bedankt! Ik vermaak me inderdaad heel erg op deze forum.
Door Lil
#2935643
Wat een stress lees ik. Ook lees ik dat de hond het erg goed heeft. Hele stomme optie om voor te stellen om zelf onder goede professioneel begeleiding te leren je gevoel te veranderen? Ik herken een beetje van wat je schrijft. Nu ik minder eisen aan mezelf stel zijn mijn honden voor alle bekenden merkbaar tevredener. Ze reflecteren mijn emotie namelijk heel erg.

Ik geloof echt dat je hond het erg goed getroffen heeft. Sluit mee aan bij voorgangers. Als je minder wandelt en hem geestelijk uitdaagt, heb je meer tijd voor jezelf en is je hond vast ook nog erg tevreden. Je geeft hem dan een taak. Denk niet dat dit bovenop het wandelen moet, maar een deel van het wandelen kan vervangen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door