Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Thurin
#2929839
Nee geen idee wat dat met mij doet maar het klinkt niet positief in elk geval.

Vandaag heb ik nog geen cola op. Valt best nog wel tegen want mijn mond vraagt naar een smaakje ipv water maar we geven niet gelijk toe natuurlijk.

Ben inmiddels 6 flesjes water verder maar wordt wel gek van het heen en weer lopen naar de wc hahahaha...

En tuurlijk ga ik het redden tot aan het avondeten. Het moet gewoon. Heb nog wel een appel en rijstwafel liggen voor nood...
Door Martine-Tom
#2929841
Ik zou er gewoon een eetmoment tussen in doen hoor, 6 "maaltijden" per dag is best normaal, en zeker als je net begint is honger zo demotiverend, en ook nergens voor nodig, dus pak gewoon die appel  ;)
Door Anne in Zweden
#2929842
Thurin schreef: Nee geen idee wat dat met mij doet maar het klinkt niet positief in elk geval.

Vandaag heb ik nog geen cola op. Valt best nog wel tegen want mijn mond vraagt naar een smaakje ipv water maar we geven niet gelijk toe natuurlijk.

Ben inmiddels 6 flesjes water verder maar wordt wel gek van het heen en weer lopen naar de wc hahahaha...

En tuurlijk ga ik het redden tot aan het avondeten. Het moet gewoon. Heb nog wel een appel en rijstwafel liggen voor nood...
Toch wel zonder caramel, hoop ik? ;)

Verder heeft Martine gelijk: neem dat appeltje maar. Je lichaam maakt nu zulke omstellingen door, het is goed niet al te drastisch te doen in het begin.
Door Thurin
#2929848
Anne in Duitsland schreef: Toch wel zonder caramel, hoop ik? ;)

Verder heeft Martine gelijk: neem dat appeltje maar. Je lichaam maakt nu zulke omstellingen door, het is goed niet al te drastisch te doen in het begin.
Nee... :-[ deze had ik nog thuis zijn van die snack a jack dingen ofzo....

maar die appel ga ik inderdaad zo meteen wel opeten.

Start gewicht is trouwens 81,6

het gevecht is begonnen...
Door charmed
#2929851
Echte suikers en vetten maken enorm moe! Ik gebruik amper suiker meer (in ieder geval niet in de vorm van suiker) het zal nog wel her en der door voedingsmiddelen zitten, maar dat is niet zo erg, als het maar niet veel is.

Sinds ik met de suiker uit de thee (frisdrank dronk ik toch al bijna nooit) heb gegooid, ben ik 10x fitter

Red bull en andere energie dranken krijg je maar heel kort een pep van, net als van cola etc. Je moet denk ik meer fruit en groenten en dergelijke eten die energie geven. Als ik energie te kort kom, haal ik bananen en dan ga ik zeker 1x per dag een banaan naar binnen werken. Voordat je iets moet doen even een banaan eten. Toen ik 150 kilo woog was ik ook altijd moe. IK ben gedurende de periode dat ik amper kon eten, gaan kijken waar ik energie van kreeg en wat mij energie koste. Dit heeft mij veel opgeleverd. Fruit = energie, suiker is energie ontnemend. Eerst krijg je een boost en dan een enorme terugval.
Thurin schreef: Ik ben inderdaad vaak moe..slaap slecht....en grijp daardoor inderdaad sochtends al naar de Redbull. Maar komt dit echt door mijn voeding?

ik moet inderdaad dingen drastisch gaan omgooien en heb daar vandaag al een klein begin mee gemaakt. (ik kon gister geen boodschappen meer doen dus moest het doen met wat er in huis was).

heb nu een broodje carpaccio als ontbijt en een maaltijdsalade en appel als lunch bij mij. Heb bewust geen cola meegenomen en heb braaf een flesje water naast mij staan.
Wel heb ik vanochtend een redbull gedronken en 1 smootie passievruchten....

Morgen ga ik niet meer naar de benzine station en zal dan dus ook geen redbull meer halen.
Thuis gaan we het koken ook anders aanpakken en meer naar roerbak groente met kipfilet eten of zo. in elk geval geen aardappels meer.

Ik weet het het kan nog beter maar het is een klein stapje toch??  :-[
Door charmed
#2929852
Toen ik de zoetigheid niet meer dronk, bij mij was het combi, thee, scheutje melk en suiker (errug verslavend, net als cola). Ik heb de eerste dagen letterlijk gezopen. Ik denk dat ik over de 6 a 7 liter drinken (meest water) ben gekomen. Zal wel bij het afkicken horen. Na een dag of 5 was dit gestabiliseerd, ik heb niet zo'n enorme dorst meer. Maar drink nog wel zoveel. Heb in ieder geval niet meer dat drang drinken wat ik deed! Ene glas nog niet leeg, moest de andere alweer aangesleept worden.
Thurin schreef: Nee geen idee wat dat met mij doet maar het klinkt niet positief in elk geval.

Vandaag heb ik nog geen cola op. Valt best nog wel tegen want mijn mond vraagt naar een smaakje ipv water maar we geven niet gelijk toe natuurlijk.

Ben inmiddels 6 flesjes water verder maar wordt wel gek van het heen en weer lopen naar de wc hahahaha...

En tuurlijk ga ik het redden tot aan het avondeten. Het moet gewoon. Heb nog wel een appel en rijstwafel liggen voor nood...
Door malinois.
#2929870
Naomi B schreef: Weet wat aspartaam met je doet. De lichamelijke klachten die je hebt, zouden heel goed daarvan ook kunnen zijn.
Nou niet veel tot niks bij mij iig. Ik drink nu zoals eerder geschreven ipv 3 glazen gewone cola 3 glazen zero. Heb me nog nooit zo goed gevoeld en ben alleen maar door te stoppen met die paar glazen gewone cola al ruim 10 kg afgevallen in nog geen half jaar. Voor de rest heb ik nl niets aangepast niet in beweging en niet in voeding. Puur zero ipv regular drinken. Eigenlijk om te bewijzen dat t wel mee zou vallen met de gewone cola. Hmm t tegendeel is dus ruim bewezen nu.
Aspartaam zou de behoefte naar zoetigheid verhogen. Niks van gemerkt en ik gebruik ook zoetjes in de thee. Maar zou dat al zo zijn dan is er niets te eten op mn werk dus dan valt er weinig te smokkelen.
Ik zou sowieso al maar met de redbull stoppen... dat kraakt bijna van de suiker.

De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik niet in de buurt kom en kwam van 2 liter per dag... hier zal t onder de halve liter per dag zijn. Maar dan nog vind ik 10 kg enorm veel... zeker als ik t zo opschrijf en na lees...:-[
Laatst gewijzigd door malinois. op do 22 mei 2014, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#2929881
Thurin schreef: Vandaag heb ik nog geen cola op. Valt best nog wel tegen want mijn mond vraagt naar een smaakje ipv water maar we geven niet gelijk toe natuurlijk.
Als je zin in een smaakje hebt, kun je thuis je water een smaakje geven door er bijvoorbeeld een paar schijven limoen  of citroen in te doen, of komkommenr, of blaadjes verse munt en dit dan een paar uur in de koelkast zetten. Dit kun je in een flesje ovbervullen en meenemen naar je werk voor het moment je zin aan een smaakje hebt bij het drinken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2929914
Je kunt ook pas klachten krijgen na langdurig gebruik van aspartaam of zo. Joh op mijn 20ste kon ik ook nachten feesten en liters cola en light wegwerken, roken als een ketter en zuipen, en nergens last van hebben ( ook omdat je het totaal negeert! Komt later pas). Nou niet meer hoor  :biggrin2:

Maar het kan dus best lang goed gegaan zijn met cola n red-bull, maar nu dus niet meer. Last van jarenlange uitputting komt pas na jaren  ;) En mee eens extra kilo's schelen ook!
Door toscak
#2929939
Ik begin de dag met een glas water met uitgeknepen halve citroen en ontbijt met havermout pap met wat fruit er door heen of met een sap/smoothie. Als ik voor de lunch trek krijg eet ik of een stuk fruit of 1 a 2 gekookte eieren. Ik lunch meestal met een zelfgemaakte salade, kan van alles zijn. In ieder geval veel groen en wat smaakvollers als tonijn, feta, gebakken kipfilet etc. Of een soep, of heeeeel soms een bak yoghurt. En soms lunch ik van de overgebleven halve kip van de avond ervoor of ander eten van de avond ervoor. Ik krijg trek rond een uur of 18 en eet dan een klein snackje, klein toastje of wat rauwe nootjes ofzo. Avondeten doen wij meestal laat, vanaf een uur of 21. En dan is het klaar ;)

Drink nooit frisdrank of sap uit pak ofzo. Alleen water (al dan niet met wat citroen of munt ofzo), een paar koppen thee, 4 dagen in de week max 2 koffie en af en toe wijn.

Dacht ook dat ik het goed deed met mijn boterham en mager vlees, sultana's, Vitamine waters etc. Maar ik werd alleen maar dikker, nu 29 jaar en weer net zo slank als voor de puberteit :) 

Succes!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2929942
toscak schreef: weer net zo slank als voor de puberteit :) 
Maar het is natuurlijk ook niet gezond om als volwassene het lichaam van een 10jarige te hebben.
Door toscak
#2929947
Los van dat het mij fysiek onmogelijk lijkt heb ik natuurlijk geen lichaam van een 10 jarige..?

Hoopte dat TS aan mijn menu/eetpatroon kon zien dat je veel kan eten en toch afvallen door de juiste keuzes te maken. Bovendien kan je vertellen dat ik een heel gezond gewicht heb.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2929952
Maar je zegt zelf dat je net zo slank bent als voor je puberteit. En dan ben je maximaal 10 jaar oud, aangezien puberteit bij meisjes gemiddeld rond het 11e levensjaar inzet.
Door Nadia
#2929957
Zo slank zijn als voor de Pubertijd en het lichaam hebben van is natuurlijk een groot verschil. Als je voor de Pubertijd een vet percentage van 20% hebt kun je dat nu ook hebben. Met een heel andere bouw/lichaam.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door