Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door malinois.
#2928639
Kaio schreef: Jawel hoor, want dat was de bedoeling  :biggrin2:  ;D

Maar hier hebben ze ook een magniet woordje hoor  ;) maar dat wordt niet zo vaak toegepast als de tsss tsss sssss van de loslopende mensen  :P
Omdat die totaal niet weten wat ze doen;-)
Dus kan t niet eens werken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2928647
malinois. schreef: Omdat die totaal niet weten wat ze doen;-)
Dus kan t niet eens werken.
Ja dat zeker, zo bedoelde ik het ook, ligt maar wat je eraan koppelt.  Of niks en denkt dat de hond heeft meegekeken en weet dat tsss betekent dat het niet mag  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lothlórien
#2928649
Oei, dé discussie pro- en contra- Cesar....
In mijn ogen hangt dat nauw samen met de discussie of je nog de oude dominantie-theorieën aanhangt of al meegaat met de nieuwe bewijzen. Zelfs wetenschappers die de oude dominantie-theorieën hebben verspreid en gepromoot hebben later aangegeven dat deze niet klopt, dat alle ideeën over honden opvoeden met dominantie zijn gebaseerd op het samenbrengen van enkele wolven onder onnatuurlijke omstandigheden en in een te kleine leefomgeving en alle observaties die daaruit voortvloeiden.
Nu met beter naar wolven écht in het wild kan kijken, en beter besef heeft van de verschillen die er toch bestaan tussen hond en wolf, en ook de afrikaanse wilde honden beter heeft kunnen bestuderen, is toch steeds duidelijker dat het oude idee van 'de hond wil onderworpen worden, de hond heeft een innerlijke drang om alpha te worden, de hond moet gedomineerd worden' niet klopt. 

Ik geef zonder meer toe dat het lastig is. Ik ben ook opgevoed als klein meisje met mijn vader in de kynologenclub met het dominantiemodel. En nog steeds merk ik dat mijn eerste natuurlijke reacties vaak die kant op gaan, zelfs nu ik al jaren via de nieuwe methodes probeer op te voeden. En ja, de oude methodes werken vaak nog ook (zij het vaak uit angst voor de reprimandes ipv uit positieve ervaringen graag samen met de baas willen meewerken) Dus nee, makkelijk is het niet om de oude ideeën los te laten. Maar ervoor open staan dat het niet langer wijsheid is, kan je veel brengen.
Door jasmijn
#2928651
Ik heb zelf er wel veel goede dingen uit gehaald waarmee ik Femke van haar hond argesie heb weten te genezen  :)

Nou deed ik veel dingen die hij deed ook al voor ik van hem had gehoord.
Wat mijn hond heel erg heeft geholpen was dat ik haar heel duidelijk aan gaf dat ik het oploste, ik beschermde haar en daar door kreeg ze door dat ze het niet zelf hoefde op te lossen.

Ook zijn regels van niet aanraken, niet praten en geen oog contact vind ik heel goed.

Daarnaast train ik alles met de clikker, zond straf of dwang.

Maar lichaamse taal gebruik ik ook heel veel, je zelf als een ondoordringbare muur neer zetten als je een hond niet in je buurt wilt heeft Femke meerdere keren gerede van een hond die er vol op wou duiken.

Ik vind dat hij heel veel goede dingen zegt en doet, sommige dingen neem ik over sommige dingen niet.
Zo doe ik dat met alle trainings methodes, pak wat ik kan gebruiken en bij me past.
Door smulpaap
#2928666
Lexus-me schreef: Nou ik hoop dat ze kritischer is als dat Humberto Tan gisterenavond was... Dat was tenenkrommend!!


Ik heb het gisteren niet gezien . Ik ben benieuwd hoe dit gesprek gaat verlopen  :)
Door malinois.
#2928671
Lothlórien schreef: Oei, dé discussie pro- en contra- Cesar....
In mijn ogen hangt dat nauw samen met de discussie of je nog de oude dominantie-theorieën aanhangt of al meegaat met de nieuwe bewijzen. Zelfs wetenschappers die de oude dominantie-theorieën hebben verspreid en gepromoot hebben later aangegeven dat deze niet klopt, dat alle ideeën over honden opvoeden met dominantie zijn gebaseerd op het samenbrengen van enkele wolven onder onnatuurlijke omstandigheden en in een te kleine leefomgeving en alle observaties die daaruit voortvloeiden.
Nu met beter naar wolven écht in het wild kan kijken, en beter besef heeft van de verschillen die er toch bestaan tussen hond en wolf, en ook de afrikaanse wilde honden beter heeft kunnen bestuderen, is toch steeds duidelijker dat het oude idee van 'de hond wil onderworpen worden, de hond heeft een innerlijke drang om alpha te worden, de hond moet gedomineerd worden' niet klopt. 

Ik geef zonder meer toe dat het lastig is. Ik ben ook opgevoed als klein meisje met mijn vader in de kynologenclub met het dominantiemodel. En nog steeds merk ik dat mijn eerste natuurlijke reacties vaak die kant op gaan, zelfs nu ik al jaren via de nieuwe methodes probeer op te voeden. En ja, de oude methodes werken vaak nog ook (zij het vaak uit angst voor de reprimandes ipv uit positieve ervaringen graag samen met de baas willen meewerken) Dus nee, makkelijk is het niet om de oude ideeën los te laten. Maar ervoor open staan dat het niet langer wijsheid is, kan je veel brengen.
T een hoeft t ander niet uit te sluiten om t maar niet te hebben over de verschillende rassen,  karakters en individuen. Ik heb cm ook op de grond zien zitten met kaasjes. Niks geen tsss of tikken bijv.

Ik heb 3 honden, zelfde rassen en sterker nog 3 generaties maar 3 totaal verschillende honden qua karakter. Ik behandel ze dus ook op de manier die bij de individuele hond past maar in grote lijnen blijft t uitgangspunt wel gelijk welke mooie theorien pietje of klaasje ook mee komt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2928684
ik vind hem in heel veel dingen best goed handelen,en wat ik al las wat zeer goed werkt bij mijn honden is geen oogcontact,geen aanraking,geen taal
dat werkt prima en zonder enkele dwang, en zo zijn er nog meer dingen die ik wel okee vind,maar zoals met alle hondentrainingen haal zelf eruit wat je denkt dat goed is geld ook bij cesar
Ik heb vroeger zeer slechte ervaring gehad met gaus en sommige mensen zweren daarbij,nou die mag dus nooit meer aan 1 hond van mij komen,nog geen eens 1 van pluche :biggrin2:
Door kakocavi
#2928688
Ik denk dat er niet vergeten moet worden met wat voor honden CM soms werkt. Natuurlijk zijn er verschillen van inzicht en zal hij vast niet alles perfect doen, maar hij heeft letterlijk levens van honden gered. Ik vind dat in zulke gevallen wat minder moet worden gekeken naar zijn precieze aanpak, en wat meer naar wat hij ermee bereikt en voorkomt.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2928721
Ik vind hem als persoonlijkheid bij Umberto aardig overkomen, maar hij hoeft met zijn trainingsmethoden niet bij mijn hond in de buurt te komen.
Hij heeft gelijk in bepaalde dingen, zoals dat mensen na moeten denken over wat voor (in mijn ogen of ze uberhaupt) een hond kiezen, te weinig regels opstellen en te weinig uitdaging (beweging) bieden. Het is alleen niet mijn manier van trainen. En ik vind het jammer dat als ik met een hyperactief hondje over straat loop en ik train op rustig zitten en naar hondjes kijken, mensen zeggen dat ik meer dominant moet zijn (laten we wel wezen, het hondje van mijn moeder weegt zo'n 5 kg).
Ik vind het jammer dat mensen Cesar Milan zien en denken 'dat kan ik ook'. Er wordt wel gezegd 'raadpleeg een professional', maar dat heeft geen zin. Mensen willen liever gister dan vandaag resultaat en ook nog zo goedkoop mogelijk, daar ga je geen 'maanden bij een professional' voor trainen.
Toen Jacy begon met uitvallen naar andere honden ben ik ook zelf op zoek gegaan naar trainingsmethoden, maar tóch had ik nog baat bij een gedragstherapeut. Het heeft me tot nu toe 1 consult en 3 groepstrainingen gekost en hij is nu op het niveau'tje 'normaal', hij loopt los, is zelfs minder gaan trekken (leuke bijwerking) en vanmiddag vielen twee langslopende hondjes elkaar aan op een meter afstand van hem, maar hij bleef rustig (nou ja, hijgend) liggen.
Door TMG1961
#2928750
vergeet ook even niet dat hij voornamelijk in Amerika werkt en daar is wandelen met een hond bij de meeste mensen iets vreemds, Heb vaak genoeg gezien dat mensen vol trots vertelden dat ze 1 keer per week met de honden gingen wandelen en dan ong 15-20 minuten. Ook werkt ie niet met de standaard stoute hondjes maar met de extreme gevallen.

En de moderne manier werkt ook niet altijd.
Door kakocavi
#2928769
TMG1961 schreef: vergeet ook even niet dat hij voornamelijk in Amerika werkt en daar is wandelen met een hond bij de meeste mensen iets vreemds, Heb vaak genoeg gezien dat mensen vol trots vertelden dat ze 1 keer per week met de honden gingen wandelen en dan ong 15-20 minuten. Ook werkt ie niet met de standaard stoute hondjes maar met de extreme gevallen.

En de moderne manier werkt ook niet altijd.
Dat ja.
Door Martine-Tom
#2928773
En vergeet dan ook niet dat Discovery naar aanleiding van alle kritiek zelf heeft aangegeven dat het om een entertainmentshow gaat, niet om een informatieve show. Derhalve is de show dus niet waarheidsgetrouw, er word geknipt zodat de entertainment waarde hoog is.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2928777
Naast de hele pro of contra discussie, ben ik héél benieuwd naar de uitzending van vanavond en of Eva er wat pit in kan brengen met echt goede vragen en onderbouwingen, hoewel ik het niet echt verwacht.

Maar ik moet tot overmorgen wachten op uitzendinggemist. Dus allemaal  :-X tot morgen graag  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door