Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2927720
lightning schreef: Ik houd niet van halsbandjes. Menig kat zichzelf al zien ophangen en helaas ja ook een kat met dergelijke halsband. Wist niet eens dat het ook met dat soort banden kon :-\
Nee, zo'n halsband is voor Sokjes best een probleem, want om ervoor te zorgen dat hij hem niet verliest, zal hij vrij strak moeten, dus als hij zichzelf ophangt ermee, kan zijn hoofd er ook niet uit glijden. Doen we dus maar niet. Schrikdraad voor katten lijkt me de beste oplossing.
#2927776
Anne in Duitsland schreef: Bedankt voor de tips allemaal!

@Jasmijn: ik was inderdaad van plan iets als de onderste foto te doen bij de bomen die het dichtst bij het hek staan. Dan blijven er nog steeds bomen over waar ze in kunnen klimmen. Moet alleen even kijken hoe ik het hek voor de oprit oplos - het is natuurlijk niet de bedoeling dat welwillende buren gefrituurd worden wanneer ze het erf op stappen. :biggrin2:

Er zijn wel een paar lastige bomen die ik niet met de oplossing op de foto vluchtwegvrij kan maken, maar misschien kan ik daar met een stuk gaas iets bewerkstelligen.

En als de katten 's avonds binnen zijn, kan ik de stroom er natuurlijk afhalen, dan kan Moeke ook van het erf. Die is toch meestal 's avonds weg - als ze het huis al verlaat, want na zeven jaar op straat leven vindt die zo'n mandje met stro onder een piepschuimdoos wel heel comfortabel. En nu ik met de honden en Sokjes in Zweden ben, ligt zij gewoon bij meneer Anne op de bank en op schoot tv te kijken. :smitten: Maar da's een ander verhaal.
Voor Zweden zou zo'n stroomdraad ook perfect zijn. Ik ga daar zeker eens naar op zoek. Of weet iemand een goede link?
Hier is de draad nu zo goed in getraind dat hij bijna op de grond ligt. Met schoenen aan kan je er gewoon op gaan staan, want als je rubberen zolen hebt voel je niks. De ingang hebben wij afgezet met een klein, simpel hekje. Toen de draad hoger zat kon niemand zijn nek breken.
#2927826
Hope schreef: Hier is de draad nu zo goed in getraind dat hij bijna op de grond ligt. Met schoenen aan kan je er gewoon op gaan staan, want als je rubberen zolen hebt voel je niks. De ingang hebben wij afgezet met een klein, simpel hekje. Toen de draad hoger zat kon niemand zijn nek breken.
Bij ons is het hek vrij hoog, en zo breed dat er een auto door kan. Maar daar vind ik wel een oplossing voor. De hekken gaan naar buiten open, het schrikdraadje zit zo laag denk ik dat we er gewoon overheen kunnen stappen, mensen en honden.
#2928065
Ik gebruik al 20 jaar schrikdraad voor huisdieren op de schutting en het is ideaal! Je moet moet alleen rekening houden dat de aardedraad wel op verschillende punten de grond in moet en het zo op de schutting/hek maken dat de katten die er overheen zouden willen zowel de schrik- als de aardedraad moeten aanraken. Anders werkt het niet ;) Dit geldt in de meeste gevallen niet voor een metalen hekwerk.

Het is een oude post van mijn kattenblog, maar er staan foto's bij hoe we het nu hebben. http://www.ruisje.nl/category/electric-garden-fence/
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 19 mei 2014, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#2928068
Ruisje schreef: Ik gebruik al 20 jaar schrikdraad voor huisdieren op de schutting en het is ideaal! Je moet moet alleen rekening houden dat de aardedraad wel op verschillende punten de grond in moet en het zo op de schutting/hek maken dat de katten die er overheen zouden willen zowel de schrik- als de aardedraad moeten aanraken. Anders werkt het niet ;) Dit geldt in de meeste gevallen niet voor een metalen hekwerk.

Het is een oude post van mijn kattenblog, maar er staan foto's bij hoe we het nu hebben. http://www.ruisje.nl/category/electric-garden-fence/
Wij hebben van dat wildgaas met van die grote mazen om de tuin heen. Daar glippen de katten doorheen, dus daar zouden we dan op doorgliphoogte de boel moeten aanbrengen. Ze springen bij ons dus niet op een schutting of zo.
Het zal desalniettemin nog best een gegoochel worden om het schrikdraad aan te brengen, want we moeten echt door de struiken kruipen ervoor. Maar goed, daarvoor hebben we destijds de wijze beslissing genomen meneer Anne te huwen. :biggrin2:

Ziet er wel puik uit bij jullie, zo met dat stukje gaas boven aan de schutting. Netjes!
#2928071
Anne in Duitsland schreef: .....
Het zal desalniettemin nog best een gegoochel worden om het schrikdraad aan te brengen, want we moeten echt door de struiken kruipen ervoor. Maar goed, daarvoor hebben we destijds de wijze beslissing genomen meneer Anne te huwen. :biggrin2:
...
:biggrin2: Heb ik toch is verkeerd gedaan. ;)
De draad mag geen struiken o.i.d. raken, anders krijgen zij de "schrik" en je katten lopen er alsnog doorheen.
De tuin hier is 7 jaar later wel wat wilder geworden en hoge struiken snoei ik bij zodat ze niet tegen de draad komen.
#2928073
Ruisje schreef: :biggrin2: Heb ik toch is verkeerd gedaan. ;)
De draad mag geen struiken o.i.d. raken, anders krijgen zij de "schrik" en je katten lopen er alsnog doorheen.
De tuin hier is 7 jaar later wel wat wilder geworden en hoge struiken snoei ik bij zodat ze niet tegen de draad komen.
Er schijnen ook vrouwen te bestaan die zulke dingen kunnen. Daar ben ik er niet eentje van, dat zal duidelijk zijn. :biggrin2:

Maar eh: sh*t. Geen struiken raken wordt 'm hier niet, dat is echt onmogelijk. De omheining van wildgaas staat zo ongeveer IN de heg, en aan de andere kant staan bramenstruiken. Dat wordt nog creatief met kettingzaag. :-X
#2929114
Anne in Duitsland schreef: Er schijnen ook vrouwen te bestaan die zulke dingen kunnen. Daar ben ik er niet eentje van, dat zal duidelijk zijn. :biggrin2:

Maar eh: sh*t. Geen struiken raken wordt 'm hier niet, dat is echt onmogelijk. De omheining van wildgaas staat zo ongeveer IN de heg, en aan de andere kant staan bramenstruiken. Dat wordt nog creatief met kettingzaag. :-X
Ja, hier doe ik het. Ik ben een beetje handig. ;)

Sh*t en balen... maar beter nu grof snoeien dan er later achterkomen dat het niet werkt. Elk contact tussen schrikdraad en een plant, al is het maar een grasspriet, veroorzaakt lekstroom naar de aarde... Heg en bramenstruiken gaat 'm zonder snoeien niet worden.
#2929120
Anne in Duitsland schreef: Er schijnen ook vrouwen te bestaan die zulke dingen kunnen. Daar ben ik er niet eentje van, dat zal duidelijk zijn. :biggrin2:

Maar eh: sh*t. Geen struiken raken wordt 'm hier niet, dat is echt onmogelijk. De omheining van wildgaas staat zo ongeveer IN de heg, en aan de andere kant staan bramenstruiken. Dat wordt nog creatief met kettingzaag. :-X
andere optie: de schrikdraad voor alle struiken plaatsen? Ik weet niet of jullie tuin dan te klein wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door