Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2926585
Anne in Duitsland schreef: Als ik juridisch onderlegd was, zoals jij, zou ik die mensen met het wetboek om de oren slaan - figuurlijk. Gewoon zeggen: jongens, kom maar op, wijs maar aan waar ik me niet aan de wet houd. En mocht u vragen hebben, dan weet ik nog wel een goede advocaat, en anders moet u eens met de politie gaan praten.
Gegarandeerd dat ze dat niet doen, want ze weten maar al te goed dat ze geen poot hebben om op te staan met hun eisen.

Misschien eens een fijn juridisch briefje tegenaan gooien? Of überhaupt een brief, gewoon vriendelijk opgesteld, met daarin puntsgewijs de dingen die jou niet zinnen?
Dat vind ik niet eens zo'n gek idee! Misschien maakt dat inderdaad wel indruk. En een gesprek gaat toch moeilijk worden met dat soort mensen.
Door HoochieHummie
#2926588
Jeetje wat vervelend maar het kan toch niet zo zijn dat jij niets mag en zij gewoon leven zoals ze willen?
Gesprek aangaan heeft dus geen zin, ik zou me er niet teveel van aantrekken, volgens mij ben jij een prima buurvrouw!
Maar als degene met de nachtdienst overdag slaapt is dan de hele buurt stil? En vooral de buren zelf?Dat kan toch niet!
En dat mensen zich bemoeien met hoe vaak jij in de achtertuin het gras maait of hoe vaak jij je auto moeten wassen vind ik wel heel bizar ( moet je de mijne af en toe zien staan op een parkeerplaats als het lang modderig of juist lang droog is geweest  ::)
Laat je leven en je thuis niet verpesten door hun opmerkingen, dat zeg ik natuurlijk heel gemakkelijk en het zal in het echie niet zo makkelijk zijn maar volgens mij mankeert er aan jouw niets in deze
Gebruikersavatar
Door Thea
#2926589
Evt de wijkagent vragen of hij eens kan vragen wat het probleem is.
En jij ook jou verhaal aan hem vertellen.
Door El_Kato
#2926598
Tijdje geleden een zeeeeeer boze buurvrouw aan de deur gehad.
Jones blaft als ik niet thuis ben naar voorbijgangers en ja dat klinkt enorm hard bij zo'n grote hond. Hun "pup" Keft altijd in de tuin en springt tegen de schutting op en na verloop van tijd ging Jones terug blaffen. Onmiddellijk probleem opgelost: gordijnen dicht en getraind en nu reageert hij niet meer. Ook mocht ik niet meer zingen en overdag niet meer in mijn tuin zitten (want dan blaft de hond van de buren en springt als een idioot tegen de schutting op).
Als ik je goed begrijp ben jij degene die zich steeds aanpast en doet zij waar ze zin in heeft. Wat zou er gebeuren als je overdag wel lekker in de tuin gaat zitten? Als het hondje van de buren tegen de schutting gaat opspringen is dat niet jouw verantwoording toch? En wat zou er gebeuren als je elke dag op een vast tijdstip een uur zingt om te oefenen? Zou ze je dan nog asocialer vinden?

Waarom vind je het zo erg dat zij je asociaal vind? Waarom raakt dat je zo? En wat kan jij doen om de situatie beter te maken? Praten heb je geprobeerd maar daar kom je geen stap verder mee blijkt.

Wat je denk ik wel moet doen is heel duidelijk je grenzen gaan stellen, eerst voor jezelf zodat je ze duidelijk hebt en dan voor je omgeving. Moet je je buren informeren, tja ik denk van niet waarom zou je dat doen. Als het ze op gaat vallen dat je je niet alles meer laat aanleunen komen ze vanzelf een keer bij je uit en dan kan je aangeven dat je meer dan je best hebt gedaan om ze tegemoet te komen en dat ze toen nog niet tevreden waren en dat het nu tijd voor JOU is, joutijd zeg maar  :)

Ik begrijp dat het contact met je andere buren goed is, vraag dan af en toe bij hun na of er overlast is en hoe hun het ervaren. Je gaf al aan dat het geen zeikerds zijn dus misschien moet je er wat gerichter naar vragen.

In mijn ogen is de prijs die JIJ nu betaald voor een goed buren contact veel te hoog en dat is het niet waard. Uit je verhaal begrijp ik dat die mensen geen contact willen met jou, prima besteed dan ook geen energie meer aan ze  :-*
Laatst gewijzigd door El_Kato op do 15 mei 2014, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2926605
Nee, de andere buren zijn alles behalve zeikerds. Zelfs al is er overlast, dan nog zeggen ze nee hoor geen last je. Die zeiden laatst nog wat heb jij toch altijd brave honden.

Ik heb idd een halve middag in de tuin gewerkt en met een vriendin in de tuin gezeten. Werd over geklaagd ja. Heb toen wel gezegd dat ik toch moest snoeien, want een paar dagen later werd toen alles opgehaald. Mis je deze ene dag, moet je betalen voor het snoei afval.

Ze dreigen idd met politie en dat ik mijn baan ga verliezen en zo. Dat laatste kan niet trouwens. Ga denkelijk idd maar eens tactiek van me afbijten doen. Er waren trouwens door de buurt klachten tegen deze mensen ingediend over de hond en ze vertellen sindsdien dus dat het door mij komt. Mmmm als jullie ook zeggen ze zijn gek, gevalletje als ik iemand anders de schuld geef ben ik van het probleem af?

Een vriendin zei net: die zijn stinkend jaloers. Maar mensen zoveel ouder dan ik, zulk kinderachtig gedrag zou het? Het zou mij enorm verbazen bij volwassenen van middelbare leeftijd.

Tijden: ik ben pas rond 17 uur thuis, dus zing dan meestal 20 minuten en ga dan met de honden wandelen, koken en rond 21.15 uur naar bed. Lijken me redelijke tijden. Zelfs als ik het na de wandeling en het eten zou doen. O ja, buren eten dan in de e tuin als het mooi weer is, dus de vriend met nachtdienst is dan gewoon wakker. Ze deden het voorstel 23 uur. En dan slaapt de halve straat al en ik al helemaal haha.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2926606
Met el kato eens.
Als je met zoveel mensen op elkaar woont, heb je geluid "overlast" van elkaar, dat is geven en nemen. Mocht er een geluidsoverlast zijn wat echt tot last gaat worden kan er over gepraat worden.
Heb ook buren gehad die nachtdiensten draaide, en als mijn honden een keer blafte gingen ze over de heg naar ze lopen schreeuwen, gek he dat ze dan blaffen, ook met hun viel niet te praten, ik moest mijn honden maar een spuitje geven.

Jij kan zo te horen niets goeds doen, hoe je je ook aanpast, hoe ver wil jij gaan??? Nu je tuin niet meer in, je hobby opgezegd, wat is het volgende...... je honden weg?????
Helaas kan je  niet vriendjes zijn met iedereen, zij hebben zelf gekozen tot dit contact, wat  overigens jammer is, en ik kan me voorstellen dat dit je enorm raakt, je probeert je aan te passen, maar wat je ook doet, ze komen met een volgend iets, en dan weer en weer.
Vraag aan de tokkies gericht of je overlast geeft, probeer idd tijden aan te houden mbt je zingen. Doe met reeel overlast iets, je buren zullen blijven klagen.
Leven en laten leven zeg, je maar wanneer durf jij weer te leven........
(en op je vraag hoe te veranderen, misschien met een familielid, vriendin ofzo lekker een bak thee of koffie gaan drinken in de tuin, en zo weer je eigen territorium innemen, je kan het!!)
Door nanna
#2926608
Jeetje  Shirley doe normaal zeg jij asociaal mijn hoela veel te veel hou je rekening met hun .Zou mijn mond nu maar eens goed open trekken zodat ze weten dat ook jij grenzen hebt en die grens Nu bereikt is
niet normaal zeg wat denken ze wel het is zeer zeker leven en laten leven maar wel van twee kanten
succes en sterkte metbzo'n asociale buren :-*tonny
Laatst gewijzigd door nanna op do 15 mei 2014, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2926610
Ik ben het met al mijn voorgangers helemaal eens.

Lil, jij werkt heel hard, je zorgt voor je eigen huishouden en je bent mantelzorger. Als ik jou een heel piepklein beetje in mag schatten ben jij iemand die je altijd en over netjes, zorgzaam en dienstbaar gedraagt. Je bent gewoon een gouden meid. En dan gaan die mafketels jou je fijne thuis afpakken? Je mag niet meer zingen, je mag niet meer in je eigen tuin zitten en als je dat vervolgens niet doet, vinden ze je toch nog aso. Laat ze de hele dikke vette rambam krijgen!

Dat gezegd hebbende, weet ik wel hoe het voelt. Bij ons was het véle malen minder erg, maar ik kreeg het er spaans benauwd van. En wij zijn mede daarom over verhuizen gaan denken. Als ik jou was zou ik niet verhuizen, je woont er fijn en het is jou huis. Dus aanpakken die handel!

Ik weet verder niet precies hoe die dingen werken, maar is het niet een idee eens een gesprek met een wijkagent ofzo aan te gaan? Zodat je aan kan geven wat er vanuit jou gezien gebeurd. Misschien niet direct om er iets mee te doen (al zou dat denk ik wel het beste zijn!), maar zodat je in ieder geval al wat aangegeven hebt en voordat hun allemaal beschuldigingen de ruimte in gooien hebt aangegeven dat jij best je best wil doen, maar daar nou eenmaal wel woont en leeft.

En gewoon zingen hoor! Stel idioten, waar kan een mens zich aan ergeren. Leven en laten leven, net wat je zegt!
Door bloemetje
#2926612
Meid zulke mensen zijn er van alle leeftijden.  Laat ze omvallen op hun verjaardag.  Hier bij mij in de straat ook zat van zulke types. Geloof mij die zijn de middelbare leeftijd al voorbij hoor. Als men al moet gaan zeuren over dat je in je eigen tuin bezig ben. Kom zeg dat is toch al te gek. Wat moeten ze van mij wel niet zeggen dan.  Mijn naaste buren is garage bedrijf.  Moet ik gaan zeuren dat die mensen daar aan het werk zijn? Dacht t niet toch! Mijn hond blaft weleens, hun hond doet woehoe (bloedhond :biggrin2:) nou en. We moeten allemaal leven en werken. Hij kan mijn auto keuren, ik kan zijn hond eens wassen. Verder geen contact.  Ze vinden t ook leuk om me zo af en toe eens te stangen :biggrin2:. Dan blaft Theo en roep ik boven uit t raam; Theo nou klaar! Dan echoot t weleens  :biggrin2:. Ze vinden t ook lollig om de hele dag keiharde boeren te laten. Dan vraag ik weleens of t gaat  :biggrin2:. Dat was t.
Dus lieverd, no worries meer  :-*
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 15 mei 2014, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dagmar S
#2926615
Je hebt al meerdere goede tips gekregen.
Vind ook dat jij jezelf veel te veel wegcijferd / aanpast aan hun wereld.
Kan nog maar een ding toevoegen:

Wat een ander over jou zegt, heeft helemaal NIETS met jou te maken maar zegt echt alleen maar iets over die ander.

Hopelijk vind jij een manier om voor jezelf op te komen .
Denk dat dat wel tijd wordt, volgens mij ben jij dat waard  :-*
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2926618
Jeetje zeg wat een rare mensen !
Je vraagt hoe jij kan veranderen nou sorry maar dat hoef jij niet, wat ik lees heb jij al veel meer rekening gehouden en ben je al veel verder gegaan in het aanpassen naar hun wensen dan dat ik ooit zou kunnen , ik kan je wel vertellen hoe ikzelf zou reageren
Als mijn buren zouden zegen dat ik niet in mijn tuin mag zitten omdat hun hondje flipt dan zou ik zeggen dat is jou probleem niet die van mij
Over tuin onderhoud zal ik een foto posten van mijn tuin  :biggrin2: en de eerste de beste buur die daarover klaagt krijgt van mij te horen goh is het jou tuin ? Nee nou dan en als het je niet zint heb je pech .
Als ik zo zou leven als jij nu doet en er word nog gezeken over dingen nou sorry dan is het zeiken om het zeiken en het ergste is ze weten dat ze jou ermee raken !

Ik zou me er niks meer van aantrekken en jij mag leven in jouw huis en tuin hoe jij wilt ik denk dat jou buren zich gelukkig mogen prijzen dat ze naast jou wonen.

Groetjes Sabine
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2926623
Whooppie schreef: Jeetje zeg wat een rare mensen !
Je vraagt hoe jij kan veranderen nou sorry maar dat hoef jij niet, wat ik lees heb jij al veel meer rekening gehouden en ben je al veel verder gegaan in het aanpassen naar hun wensen dan dat ik ooit zou kunnen , ik kan je wel vertellen hoe ikzelf zou reageren
Als mijn buren zouden zegen dat ik niet in mijn tuin mag zitten omdat hun hondje flipt dan zou ik zeggen dat is jou probleem niet die van mij
Over tuin onderhoud zal ik een foto posten van mijn tuin  :biggrin2: en de eerste de beste buur die daarover klaagt krijgt van mij te horen goh is het jou tuin ? Nee nou dan en als het je niet zint heb je pech .
Als ik zo zou leven als jij nu doet en er word nog gezeken over dingen nou sorry dan is het zeiken om het zeiken en het ergste is ze weten dat ze jou ermee raken !

Ik zou me er niks meer van aantrekken en jij mag leven in jouw huis en tuin hoe jij wilt ik denk dat jou buren zich gelukkig mogen prijzen dat ze naast jou wonen.

Groetjes Sabine
Of je wijst ze waar de spullen staan om er iets aan te doen!

Ik snap wel dat dat niet echt zo werkt (of misschien wel?). Tip: ga eens lezen over omdenken (boekje heet Ja maar huh?). En dan met in je achterhoofd wat hier allemaal gezegd wordt over jezelf teveel wegcijferen, teveel aan willen passen enz. Misschien dat je daar wat ideeën in vindt om je eigen reactie te veranderen. Dat gaat helemaal niet om boos worden, op je strepen staan enz, maar meer over creatief zijn, in mogelijkheden denken en te reageren op situaties op een manier dat het je ook echt ergens brengt.
Gebruikersavatar
Door Whooppie
#2926640
Dat is ook een goeie  ;D

En ik reageer echt zo hoor ik heb me jarenlang aangepast aan andere mensen maar daar ben ik een hele lange tijd geleden mee gestopt .

Zoon buurvrouw had op het moment van commentaar dat ik zo asociaal ben kunnen lachen met mij dan had ik de radio aangegooid en was ik lekker buiten gaan zitten en keihard mee gaan blèren ( ik kan echt niet zingen  ;D ) met de muziek dan zou ik haar toch lichtelijk laten zien wat aso is.
Door Lil
#2926645
Kaela schreef: Of je wijst ze waar de spullen staan om er iets aan te doen!

Ik snap wel dat dat niet echt zo werkt (of misschien wel?). Tip: ga eens lezen over omdenken (boekje heet Ja maar huh?). En dan met in je achterhoofd wat hier allemaal gezegd wordt over jezelf teveel wegcijferen, teveel aan willen passen enz. Misschien dat je daar wat ideeën in vindt om je eigen reactie te veranderen. Dat gaat helemaal niet om boos worden, op je strepen staan enz, maar meer over creatief zijn, in mogelijkheden denken en te reageren op situaties op een manier dat het je ook echt ergens brengt.
Wordt zaterdag of maandag bezorgd. Ga hem meteen lezen! Klinkt alsof dit wel eens veel beter bij mij past dan de methode van de assertiviteitstraining. Die methode paste niet bij mij, totaal niet. Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2926650
Lil schreef: Wordt zaterdag of maandag bezorgd. Ga hem meteen lezen! Klinkt alsof dit wel eens veel beter bij mij past dan de methode van de assertiviteitstraining. Die methode paste niet bij mij, totaal niet. Dank voor de tip.
Graag gedaan! Ik hoop dat het helpt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door