Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2926652
Ik zou een wijkagent inschakelen als ze niet willen luisteren.

En eventueel een gesprek aangaan met iemand er bij..


Ik heb ook zulke buren gehad , mijn kinderen mochten geen herrie maken om 16.00 uur want manlief kwam van zijn werk.

Ze kwamen toen aan de deur en ik heb gezegd dat ze maar naar een bejaarden huis moesten verhuizen.

Een keer ging ze tekeer tegen mijn zoon omdat hij erg hoestte , hij had bronchitis en had het vooral s'nachts benauwd,  haar dochter zat bij mijn zoon in de klas en ze zei ik kon niet slapen omdat hij zo hoestte , zei ik ja en ik kan niet slapen omdat je moeder op hakken loopt de hele avond.

Ik was zo dolblij dat ze na een paar jaar gingen verhuizen en nu buren die ik hoor en zij horen mij ....

Het is heel erg als je zulke buren hebt hoor ...

Sterkte en lekker in ju tuin gaan zitten en net als wij de auto pas wassen als het nodig is ;D
Door Lil
#2926654
Een auto moet je toch wassen als men vraagt welke kleur bruin hij is? (Ik heb een witte, maar de andere kleuren die ik gehad heb werden ook gemêleerd bruin). OK, OK wordt er pekel gestrooid dan ga ik wekelijks. Maar dan moet het.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926655
O, nog even over de auto, met wassen haal je juist de beschermlaag (lees vuil van maanden) eraf, dan komen er krasjes op  :biggrin2:
Door Lil
#2926661
Kim_S schreef: O, nog even over de auto, met wassen haal je juist de beschermlaag (lees vuil van maanden) eraf, dan komen er krasjes op  :biggrin2:
Altijd gezegd dat veel wassen van auto's ongezond is.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926667
Lil schreef: Altijd gezegd dat veel wassen van auto's ongezond is.
Slecht voor het milieu ook!  8)
Door zurca
#2926672
Lees je eerste posting eens alsof die geschreven is door iemand anders, wat denk je dan?
Ik val namelijk stijl achterover van hoe jij je leven zo aanpast aan jouw asociale buren!! Jij hoeft niet te veranderen, maar zij moeten veranderen of nee.... jij moet wel veranderen gewoon weer in de persoon die je was! Gewoon lekker zingen, gewoon lekker in je tuin zitten.
Niet met je buren gaan praten maar gewoon je normale leven weer oppakken :-*
Door Anne in Zweden
#2926683
Laster, smaad, erfvredebreuk als ze bij jou over de schutting hangen om de hoogte van je gazon te meten... Ik zou echt wat juridische termen in het rond laten vliegen in hun bijzijn, met de mededeling dat je regelmatig voor je werk op de rechtbank moet zijn (ja toch?). Misschien dat ze dan beseffen dat je niet gisteren uit een ei bent gekropen én dat je geen sulletje bent. Want ze klinken als echte pesters, en die gaan altijd voor zwakkere tegenstanders. Als jij je sterk maakt, binden zij eerder in.
Door K&D
#2926687
bloemetje schreef: Jeetje mens dit meen je toch zeker niet :o. Doe even  normaal!  Jij mag ook leven hoor en zoals jij dat wil en binnen redelijke grenzen.  Dat doe je meer dan genoeg.  Laat die buren lekker in hun sop gaar koken zeg. Potverdorie toch jouw gras en jouw auto! Wil je wel eens even heel snel stoppen met over je heen te laten lopen en je druk te maken om wat een ander vind!
Jij doet t prima en je bent menslievend en meelevend :-*. Ik zou dankbaar wezen jou als buurvrouw te hebben.
Doe je ogen eens open meid! Deze mensen verdienen jou niet en ze verdienen t niet dat je je zo druk maakt.
Zoiets dus. Je hoeft niet te sluipen in je eigen huis, en ook geen overbodig lawaai te maken. Maar gewoon leven kan en mag natuurlijk. In rijtjeshuizen en flats weet je dat er contact- en burengeluiden zijn. Wie dat niet wil, die moet maar een vrijstaand huis zoeken.
En als je weet dat de buurman slaapt ivm nachtdienst, en ze communiceren daar 'normaal' over, dan kun je daar best rekening mee houden, en niet staan grasmaaien of gaatjes boren in de muur. Maar om nou nooit te kunnen grasmaaien 'omdat de buren zich zouden kunnen storen...'. Kom nou.
Lekker zingen, grasmaaien en normaal leven. En als ze zich storen, jammer dan.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2926689
Och lieve Lil,

Dit is toch niet te geloven? Ik heb dus ook zulke buren die echt bij elk geluid al begonnen te miepen toen hun eerst kindje nog heel klein was. Want stel je voor dat die wakker zou worden als ik een glas op tafel zette  :-X
Ook ik wil niemand tot last zijn en houdt heel veel rekening met mijn buren. Ik krijg er letterlijk een benauwd gevoel van (zonnevlecht) als ik denk dat iemand 'last' van mij heeft. Of boos op me is, of iets dergelijks. Dus ik kan me dit zo goed voorstellen dat je je hier gewoon echt niet gelukkig bij voelt.  ;)
Mijn buren zijn ook mensen van het type" ik mag alles, maar een ander moet eerst toestemming hebben van mij" of zo. Ik weet niet wat ze bezield. Maar zij houden NOOIT rekening met een ander en zien dat oprecht niet. Ze zijn beiden enigst kind, misschien dat dat ermee te maken kan hebben? Dat ze nooit geleerd hebben dat de wereld niet alleen om hen draait? Ook dit zijn gewoon volwassen mensen, echter gedragen ze zich als een stel verwende kleine kinderen.  >:(
Zo'n 2 jaar geleden echter barstte mijn bommetje. Ze ging over een grens en ik ben ontploft. Na 7 jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen. Altijd rekening met ze te hebben gehouden kwam ik tot de conclusie dat dat prima is, maar dat het dan ook wel van 2 kanten moet komen. Zoals Kim-S al als briljant advies gaf, als ze toch al een mening over je hebben, laat dan maar gaan en doe je eigen ding  :-* Ga heerlijk zingen als jij daar gelukkig van wordt! Kom zeg, het is jou leven! Je honden zijn netjes opgevoed. Je werkt hard, en doet je tuin wanneer het JOU uitkomt. Net als het wassen van je auto. Als het mooi weer is ga je lekker in JOUW tuin zitten tussen het hoge gras en ergert je aan hun keffer net zolang tot zij er genoeg van hebben en de keffer corrigeren. En anders gooi je een nijnenoortje over de schutting, is het ook wel even rustig (die truk doen wij hier, keffer van de buren is een lief wit mormel welke mij heul lief vind  :biggrin2: )

Mijn honden doen veel woo-woo als ze blij, verdrietig, enthousiast, aan het spelen zijn of gewoon omdat het kan  ::) Maar ik hoor er niemand meer over. Iedereen vind onze honden zo netjes opgevoed (ikzelf af en toe iets minder, maar afijn)  Ja we doen ons best alles er netjes uit te laten zien. Maar ook ik werk fulltime en wederlief is niet voor niets volledig afgekeurd. Dus als er ergens mee wordt begonnen kan het wel eens hele tijd duren voor het af is en in de tussentijd is het dan een bende. So be it! Er wordt geleefd in dit huis!
Ga jij dat nu ook weer fijn doen dan?  :-*
Door jasmijn
#2926714
Wil je mijn moeder even lenen?
Die kan je persies laten zien hoe je met dat soort aso's om moet gaan, ze heeft er genoeg ervaring mee  :-X

Een vroeger buurvrouw van ons besloot op een dag dat ze het aanblik van onze tuin niet meer aan kon zien ( was een beetje een wilde tuin met veel bloemen ) en wou even op onze erf grens een schutting van 1,80 zetten in de voortuin  :uglystupid2:
Ze was wel even vergeten dat in onze achtertuin in goed overleg een schutting van 1,90 stond geheel op ons terrein, dus was haar grote mond snel over toen mijn moeder meeden deelde dat ze die weg zou halen als ze door zou gaan  ::)


Een van hun huidige buurvrouwen eiste dat mijn ouders hun bus op zouden ruimen en anders om zouden zetten zo dat de de rotzooi niet meer hoefde aan te zien ( een stapeltje kranten die daar lag om te lezen als mijn ouders op iemand moest wachten ), staat aan de zijkant van haar huis waar 1 klein raampje in haar huis zit  :-X

En zo zijn er nog veel meer dingen die ik kan vertellen over net en keurig uitziende aso ouderen die vinden dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen  ::)

Het is klaar nu voor jou, stop met rekening te houden met dit soort mensen je doet het toch nooit goed.
Dus ga gewoon genieten van je leven en je huis zo als jij dat wilt in alle redelijkheid en bedenkt dat dit soort mensen enkel gevangen zitten in hun eigen zuren hoofd.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2926789
Ik kan me wel voorstellen dat je door de grond zakt als je mensen zo over je hoort praten achter je rug om  :o

Kan toch niet zo...dat jij in je eigen huis zenuwachtig wordt, en bijv. niet meer in je tuin durft te gaan zitten! Of een hobby wat je graag doet gaat opgeven, kom op zeg!

Hoe kun jij veranderen: door iets van een assertiviteits- training te gaan doen, dat boekje te lezen wat iemand voorstelde. Of in ieder geval te leren omdenken.
Je buren kún je niet veranderen, alleen jezelf...of hoe je ermee omgaat.

En iemand schreef het hier ook al, doe gewoon je eigen ding, lééf in je huis (natuurlijk binnen de grenzen van wat redelijk is, maar dat kun je zelf goed genoeg inschatten) en als de buren daar een probleem mee hebben is dat hun probleem!

Als ze zelf hun eigen hond niet (kunnen) opvoeden is dat ook niet jouw probleem, maar hun maken dat er wel van, en jij laat je dat aanleunen.
Je gaat op je tenen lopen voor ze, en uiteindelijk zijn ze je daar ook niet aardiger door gaan vinden.
Stop er dus mee daar onnodige energie aan te verspillen en geniet liever van in je tuin zitten als het mooi weer is  ;)

En auto poetsen, als het iemand stoort geef ik ze wel een emmer water en doekjes, leef je uit zou ik zeggen. Tuin en gras maaien idem dito, als je het te lang vindt...hier staat de grasmaaier  :biggrin2:

Mijn motto is altijd leven en laten leven!
En die regel geldt voor iedereen zou ik zeggen.
Door coby.p
#2926829
ik vindt in dit verhaal vooral de gedachte erachter zo triest.
dat die mensen jou het gevoel geven dat je moet veranderen, te bizar. tips heb ik niet, heb je al veel gehad,
hoop zo, dat je weer jezelf kunt zijn,
Door TMG1961
#2926862
Je buren lachen zich hartstikke dood, die kunnen doen en laten wat ze willen en jij bent zo gek en doet alles wat hun zeggen. Het is JOUW huis en als jij zingt dan zing je, en als je in de tuin werkt of zit dan doe je dat. Als het hun niet past dan jammer, jij bepaalt hoe je in JOUW huis leeft, je woont toch niet bij hun in, anders betalen ze maar je huur/hypotheek dan mogen ze je zeggen wat je wel en niet mag doen.

Sorry maar ik vind het te gek voor woorden dat jij JOUW hele leven gaat omgooien omdat je buren die zo te lezen zelf genoeg lawaai maken het naar hun zin te maken.
Door lightning
#2926872
Veranderen? Waar moet jij in hemelsnaam veranderen? Je buren zijn niet wijs, ze hebben jou nu goed afgericht. Leef lekker je leven zoals jij dat wilt? Niet hoe een ander dat wilt :-*
Door Esther Q
#2926881
Ik ken je verder niet, dus misschien ben je wel een aso. Aan een verhaal zitten iig altijd twee kanten. Maar, de tekst komt op mij over alsof jouw buren jou aardig in een hoek hebben gedreven. Wat daarvoor hun motivatie is, geen idee, soms triggert een onderdanige houding (van jou zou dat dan in dit geval zijn) dergelijk gedrag al. Gewoon actie, reactie, chemie. Als jouw buren honden zouden zijn, zou ik eens een paar flinke emmers ijskoud water over ze heen kieperen en bij elk klein teken van herhaalgedrag behoorlijk corrigeren. Sterkte. Heel naar burengedoe...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door