Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sinaxy
Een van onze dametjes heeft sinds drie dagen darmkrampjes, ze heeft het meeste van de dag nergens last van en komt het minimale aan.
Maar een uur per dag heeft ze echt veel last van dr buik...... buikje is hard en ze kreunt heel erg en trilt ook, vermoedelijk van de pijn  :'(
Ik neem haar dan bij me en probeer de ontlasting te stimuleren, de ene keer komt er dan ontlasting en de andere keer niet. In beide gevallen hou ik haar tegen me aan en oefen lchte tegendruk op het buikje uit tot ze in slaap valt en stopt met kreunen en trillen. Wanneer ik haar dan bij moeder leg blijft ze rustig en gaat ook weer drinken.
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt en wat kan ik voor haar doen? Heb benebac besteld en nieuwe nutridrops maar die krijg ik pas morgen denk ik. Morgen moet ik ook ontwormen.

edit: ze heeft een goede temp en de ontlasting die ik heb gezien is stevig en geel/bruin dus volgens mij in orde.
Moeder drinkt graag geitenmelk, kan dit invloed hebben?
Laatst gewijzigd door sinaxy op za 17 mei 2014, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
Ik heb het gelukkig niet gehad (lijkt me ook heel erg, zo'n hulpeloos kleinte met pijn  :( ) maar ik had wel venkelthee in huis voor het geval dat. Dus ik ga met Nova mee!
Door tessa
Ja hoor, dat ken ik, heel sneu! Ik geef altijd cinababy van vsm, werkt heel erg goed, na 10 minuten is het over.
Gewoon op een theelepeltje in het bekkie gieten.
Door sinaxy
Ze heeft gisteren geen krampjes meer gehad. We hebben Galaxy van de geitenmelk gehaald en ik denk dat dit inderdaad de boosdoener was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door